Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    Offline

    3
    ReputationRep:
    ADVISE: I got CEEU in AS (maths,chem,business studies and biology) Does that mean there's no chance of goin to university if I retake units in year 13 because I was allowed to go back next year
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by PQ)
    Which uni is it? I might be able to help you find someone better to speak to.

    PM me if you'd prefer (although public name and shame is always a good tactic!)
    Its Cumbria uni
    I've rang three times now cause i dont know what to do with myself!
    Online

    19
    ReputationRep:
    (Original post by parry_93)
    congrats gem!
    Thank you
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by abzy1234)
    Ouch, just a few marks off that A in that paper. Did you get your A overall though?
    Yeah, I got 3 As

    Going to get a remark on a philosophy paper though because it seems suspicious,
    96% in one module and then 72% in the other, really odd...
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Anyone off to UCL :love:
    Offline

    1
    ReputationRep:
    ADVICE NEEDED AGAIN PLEASE

    Hi, I've managed to get hold of my insurance offer (reading) and the reason I haven't been given an offer as of yet is because apparently they were still waiting on an A level grade which I achieve last year. I sent off a copy of my result about an hour ago. I missed the grade boundary by one, they wanted ABB and I have got ABCC. Do you guys think there's much of a chance? It's for pharmacy which is in clearing at present, I'm just starting to panic
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Anyone tried edexcel resultsplusdirect? Any success?
    • TSR Support Team
    • PS Reviewer
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by senz72)
    Well done in getting in!

    I completely flopped chemistry.
    Damn

    You gonna retake the year man?

    Thanks though, you'll defo make it next year! I know it

    (Original post by Robbie242)
    wtf brah, something weird happened and I got 79 in S1 lmfao I got 100 in C2 though :cool:

    At least you've made it brah! I've still got one year to go!
    yeah man, it's all good. The funny thing is that I always drops more marks than anticipated, but at least I don't have to do A-levels anymore. They are extremely stressful.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Is anyone going to Salford?
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by RoseBrilliante)
    Yeah, I've got York open day soon And I don't want to stay in my city for another year more than I have to haha I want to go somewhere new
    And cool, what do you want to do your Masters in?
    I need to do a masters in order to get a job so its basically decided that I stay here and I've been really interested in forensic psychology/criminology but I may end up doing something else if I find something else more interesting. I also need to think about job prospects because there aren't many at all to do with the crime stuff my absolute dream would be to be a homocide detective (I know I sound sick aha) but ill never get there so ill have to have a plan B haha.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Tabzqt)
    Yeah, I got 3 As

    Going to get a remark on a philosophy paper though because it seems suspicious,
    96% in one module and then 72% in the other, really odd...
    Well done dude, that's awesome!! I would've got 3 As, had it not been for the one mark I lost in Chemistry

    That does indeed seem very weird. Hope that gets pulled up to 90%+ so you get the A*! Which uni you off to?
    Offline

    2
    ReputationRep:
    HELP.


    I HAVE got a place at my Uni for Law, now, they wanted AAA but I got AAB, they still let me in and my offer changed to Unconditional Offer. Now my question is, I want to do a remark for one of my subjects (English Lit) which I got the B in and I was 2 UMS away from an A. Do you think if the grade were to go down to a C for example, would they take back the offer and not accept me?

    Thanks!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by James A)
    Damn

    You gonna retake the year man?

    Thanks though, you'll defo make it next year! I know it



    yeah man, it's all good. The funny thing is that I always drops more marks than anticipated, but at least I don't have to do A-levels anymore. They are extremely stressful.
    Same here!!! A-levels are quite random you never know quite what you'll get unless you think you've got 100, for example I only guessed my FP1 and C2 scores correctly. And the fact that sometimes you have to do a 3rd subject you just hate makes a-levels all the more stressful ahah. At least at uni its 1 subject all the way
    Offline

    7
    ReputationRep:
    (Original post by lauraaaaa)
    I need to do a masters in order to get a job so its basically decided that I stay here and I've been really interested in forensic psychology/criminology but I may end up doing something else if I find something else more interesting. I also need to think about job prospects because there aren't many at all to do with the crime stuff my absolute dream would be to be a homocide detective (I know I sound sick aha) but ill never get there so ill have to have a plan B haha.
    No no, that sounds really interesting actually And you will get there, don't worry
    • Study Helper
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by Lysipud)
    ADVICE NEEDED AGAIN PLEASE

    Hi, I've managed to get hold of my insurance offer (reading) and the reason I haven't been given an offer as of yet is because apparently they were still waiting on an A level grade which I achieve last year. I sent off a copy of my result about an hour ago. I missed the grade boundary by one, they wanted ABB and I have got ABCC. Do you guys think there's much of a chance? It's for pharmacy which is in clearing at present, I'm just starting to panic
    It's possible they'll still accept you since you just missed out but of course there is no guarantee and you just need to wait to see what they say.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Does anyone know how long a standard remark for a2 geography aqa might take?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Lifeisgood:))
    It is isn't it??? D I just remember reading all the stuff about Durham and the department and my college and can't believe I get to be a part of it now! :ahee: Wowww, that is pretty exceptional! There are quite a few exceptional places in Durham aren't there, like University College (in a castle :O)?! Yeah it's a hill college... )

    Btw not to like stalk or anything bt I saw your grades earlier in this thread and... you genius!!! Well done!!!!
    YES! I remember looking at the website in longing around this time last year...:moon: It's hard to believe we're actually going! Ooh yes, the castle and cathedral are amazing, it's so pretty! I thought it was... :P

    Haha thankyou so much! I wasn't expecting to do quite that well! :P But you must have done very well yourself if you managed to get in!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by senz72)
    This but with my insurance rather than my firm.
    :console: Well done on getting into your insurance, though.
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by James A)
    Damn

    You gonna retake the year man?

    Thanks though, you'll defo make it next year! I know it
    I somehow got into York, so I think I should the offer and run.

    But I do plan to retake maths next year whilst at university.
    • TSR Support Team
    • PS Reviewer
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by senz72)
    I somehow got into York, so I think I should the offer and run.

    But I do plan to retake maths next year whilst at university.
    Oh well done! You still got into uni man!



    Yeah, if you want defo retake!
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    What newspaper do you read/prefer?
    Help with your A-levels

    All the essentials

    The adventure begins mug

    Student life: what to expect

    What it's really like going to uni

    Rosette

    Essay expert

    Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

    Uni match

    Uni match

    Our tool will help you find the perfect course for you

    Study planner

    Create a study plan

    Get your head around what you need to do and when with the study planner tool.

    Study planner

    Resources by subject

    Everything from mind maps to class notes.

    Hands typing

    Degrees without fees

    Discover more about degree-level apprenticeships.

    A student doing homework

    Study tips from A* students

    Students who got top grades in their A-levels share their secrets

    Study help links and info

    Can you help? Study help unanswered threadsRules and posting guidelines

    Sponsored content:

    HEAR

    HEAR

    Find out how a Higher Education Achievement Report can help you prove your achievements.

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.