Join TSR now and get answers to all your questions about uniSign up now

University of Cambridge Freshers Megathread 2016

University Navigation

Announcements
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by jneill)
    Was the Fresher's Fair good? What did you sign up for?
    Yes it was good! It was so exhausting though. Walked a lot, spoke a lot, pretended that I was interested in what they were saying a lot, and ate free pizzas a lot
    I signed up for...well I lost count - from taking part in psychology research to singing... I'm expecting a million emails by the end of tomorrow. :rofl:
    Offline

    3
    ReputationRep:
    So I get about four hours notice to hand in my first proper supervision work... should have just failed step tbh

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Krollo)
    So I get about four hours notice to hand in my first proper supervision work... should have just failed step tbh

    Posted from TSR Mobile
    U did fail


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Krollo)
    So I get about four hours notice to hand in my first proper supervision work... should have just failed step tbh

    Posted from TSR Mobile
    lol

    Getting work done even before it is set is definitely a good idea.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by alow)
    lol

    Getting work done even before it is set is definitely a good idea.
    You know what they say... if I wanted an easy life I would have gone to Warwick

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by physicsmaths)
    U did fail


    Posted from TSR Mobile
    th g get back to ur example sheets its not the kms era for no reason
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by EnglishMuon)
    th g get back to ur example sheets its not the kms era for no reason
    this man speaks the truth

    do my groups example sheet for me pls
    Offline

    0
    ReputationRep:
    how many hours do you spend studying law and how much reading do you do?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    n&s bants in 8 hours boyyos
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Zacken)
    n&s bants in 8 hours boyyos
    Was it worth it LOL.


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by physicsmaths)
    Was it worth it LOL.


    Posted from TSR Mobile
    Are euclidding me

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Zacken)
    n&s bants in 8 hours boyyos
    He's running out of irrelevant lectures.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by MathMoFarah)
    He's running out of irrelevant lectures.
    Are you sure? Looks like he isn't quite done with teaching us how to solve a quadratic equation.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Zacken)
    Are you sure? Looks like he isn't quite done with teaching us how to solve a quadratic equation.
    If you check the purple schedules of lecture courses booklet it's like he's chosen to do the first one of every topic - not great for problem sheets.
    Spoiler:
    Show
    Q13 is a bit tough
    Offline

    3
    ReputationRep:
    So, how's everyone else coping so far?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by MathMoFarah)
    If you check the purple schedules of lecture courses booklet it's like he's chosen to do the first one of every topic - not great for problem sheets.
    Spoiler:
    Show
    Q13 is a bit tough
    Nah, he hasn't een touched on sets or countability. It's more like he's teaching us some random stuff that we already knew two years ago.

    Couldn't be bothered doing Q13 on the example sheet tbh, looked bleh
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Zacken)
    Nah, he hasn't een touched on sets or countability. It's more like he's teaching us some random stuff that we already knew two years ago.

    Couldn't be bothered doing Q13 on the example sheet tbh, looked bleh
    Just established a lower bound and two types of upper bound, then made a conjecture about large n - didn't actually get an answer.

    At what point do we contact somebody and say 'this is what the course guide says we should be learning, this is what we are learning'?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by MathMoFarah)
    Just established a lower bound and two types of upper bound, then made a conjecture about large n - didn't actually get an answer.
    Did you get
    Spoiler:
    Show
    2n-4
    ?

    At what point do we contact somebody and say 'this is what the course guide says we should be learning, this is what we are learning'?
    Talk to your DoS, maybe? I submitted some stuff in that questionnaire we were given - maybe that might help. But otherwise I think I might just self-teach myself the entire course tbh.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by MathMoFarah)
    Just established a lower bound and two types of upper bound, then made a conjecture about large n - didn't actually get an answer.

    At what point do we contact somebody and say 'this is what the course guide says we should be learning, this is what we are learning'?
    John lister told me this is how it always is


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Zacken)
    Did you get
    Spoiler:
    Show
    2n-4
    ?
    Spoiler:
    Show
    2n-3 was one of the upper bounds (2n-4 fails for n=2, 3 etc)
 
 
 
Poll
Do you have exam superstitions?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.