Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    What has been the hardest GCSE exam this year?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    hummmmm

    english was easy but then again i did foundation
    my 2nd math and science exams where quite hard
    hitsory was ok
    errr the hardest easily for me was spanish listerning
    Offline

    1
    ReputationRep:
    For me it's definitely OCR English Languagethat was a very big stinker.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    definetely French, i just couldnt hack it, i wish i had taken spanish now and dropped french instead, o well, good poll btw!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    for me..aqa Science paper 2
    solid
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Higher: Biology was difficult for me
    allthough Higher Chemistry was laughable (very easy)
    Offline

    9
    ReputationRep:
    OCR French reading. The higher paper was stupidly hard, and the foundation paper was stupidly easy. The Chemistry exam of OCR Double Sci was also quite hard
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by AmyGrace)
    for me..aqa Science paper 2
    solid
    Yeah I thought aqa paper 2 was difficult.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Don Corleone)
    Higher: Biology was difficult for me
    allthough Higher Chemistry was laughable (very easy)
    other way round for me,lol hated chemistry, loved bio
    Offline

    1
    ReputationRep:
    I hated French AQA higher Writing and reading.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    well, im gona get the worst grade in english, but it was a really easy exam, it just because im a dumbass in eng lol. but history paper 2 was definiately the hardest of all
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Hmm, to add to this and mutate slightly the purpose of this thread, I must say that I felt English Language Paper 2 was by far the easiest exam ever... I mean I picked the question: "Describe a nightmare world" - Blimey Nora, I was loving it I went on and on and on for pages after pages... Just a persistant flow of fluency... Anyway mtbab, I should've found bio more easier than chem but I done next to nothing in terms of reviz for bio I AM SOOO STUPID
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Don Corleone)
    Hmm, to add to this and mutate slightly the purpose of this thread, I must say that I felt English Language Paper 2 was by far the easiest exam ever... I mean I picked the question: "Describe a nightmare world" - Blimey Nora, I was loving it I went on and on and on for pages after pages... Just a persistant flow of fluency... Anyway mtbab, I should've found bio more easier than chem but I done next to nothing in terms of reviz for bio I AM SOOO STUPID
    lol, hey i did nightmare world too, LOVED IT!, lol
    Offline

    0
    ReputationRep:
    rofl :P was good fun wern'nit (well I mean usually the questions are pathetic and obsured)
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Chem was hard and so was DT Graphics.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    OCR double science especially chemistry :confused: that confuzzled me. Biology was alright but i'm dreading physics.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    HOW can less than 10% of people think french was the hardest, i bet all of those were french aqa, french ocr is appaerently soooo easy
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by mtbab)
    HOW can less than 10% of people think french was the hardest, i bet all of those were french aqa, french ocr is appaerently soooo easy
    I found French the hardest I did HT Edexcel.
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by seaspray)
    I found French the hardest I did HT Edexcel.
    I did edexcel French too, which part did you find the hardest? I thought that the reading was easy, but the listening slightly harder.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    AQA English lit was the worst the questions on the books i did were so random and we hadnt done any preperation for them wat a waste of a whole two years studying them!!
 
 
 
The home of Results and Clearing

1,256

people online now

1,567,000

students helped last year

University open days

  1. London Metropolitan University
    Undergraduate Open Day Undergraduate
    Sat, 18 Aug '18
  2. Edge Hill University
    All Faculties Undergraduate
    Sat, 18 Aug '18
  3. Bournemouth University
    Clearing Open Day Undergraduate
    Sat, 18 Aug '18
Poll
A-level students - how do you feel about your results?
Useful resources

Study tools

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Thinking about uni already?

Thinking about uni already?

See where you can apply with our uni match tool

Student chat

Ask a question

Chat to other GCSE students and get your study questions answered.

Creating

Make study resources

Create all the resources you need to get the grades.

Planner

Create your own Study Plan

Organise all your homework and exams so you never miss another deadline.

Resources by subject

From flashcards to mind maps; there's everything you need for all of your GCSE subjects.

Papers

Find past papers

100s of GCSE past papers for all your subjects at your fingertips.

Help out other students

Can you help? Study help unanswered threads

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.