Turn on thread page Beta
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by Rucklo)
    Many things are not official sciences, does not make them wrong?

    2 Psychologists... out of how many?

    I do A-Level psychology, it barely scratches the surface.
    Well, yes. Look up Feynman critism of social sciences. Anyway, what are the so called laws in psychology? and how can you measure them? get a bunch of psychology students and do tests on them. Pick a sample of 100 people and test them. Not forgetting the fact that most of the crap is heavily dependent of statistics and lol I doubt psychologist know stats.

    Well, in such short notice that was all I can collect.

    Hmm, a lot of psychology like emotional intelligence e.t.c. is crap that can easily be rejected, also personality test. To be honest, cognitive psychology is the only decent branch, yet to truly understand that you would need to understand a branch of maths called category theory(well, the basic stuff) to understand structure.
    Offline

    13
    (Original post by Simplicity)
    Well, yes. Look up Feynman critism of social sciences. Anyway, what are the so called laws in psychology? and how can you measure them? get a bunch of psychology students and do tests on them. Pick a sample of 100 people and test them. Not forgetting the fact that most of the crap is heavily dependent of statistics and lol I doubt psychologist know stats.

    Well, in such short notice that was all I can collect.

    Hmm, a lot of psychology like emotional intelligence e.t.c. is crap that can easily be rejected, also personality test. To be honest, cognitive psychology is the only decent branch, yet to truly understand that you would need to understand a branch of maths called category theory(well, the basic stuff) to understand structure.
    The human mind is a far too complex thing for "laws" thats where your whole argument falls apart.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    dude im gonna do this, i want extra time, how do i show my uni im dyslexic
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Simplicity)
    Well, yes. Look up Feynman critism of social sciences. Anyway, what are the so called laws in psychology? and how can you measure them? get a bunch of psychology students and do tests on them. Pick a sample of 100 people and test them. Not forgetting the fact that most of the crap is heavily dependent of statistics and lol I doubt psychologist know stats.

    Well, in such short notice that was all I can collect.

    Hmm, a lot of psychology like emotional intelligence e.t.c. is crap that can easily be rejected, also personality test. To be honest, cognitive psychology is the only decent branch, yet to truly understand that you would need to understand a branch of maths called category theory(well, the basic stuff) to understand structure.
    that is like saying depression isnt a real thing.... i can see why you never continued psychology after Alevel.
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by Rucklo)
    So is your opinion based on that it is lazy, which it is nothing more, so come up with some evidence of your own before analysing someone elses.

    Erm yes, Everything on the NHS website is true, you know.. the NHS is not a conspiracy :rolleyes:.
    Not really, you can be lazy in one aspect of your life. Hmm, for example you can get geniuses who are fat, yet being fat can be easily cured with a calorie controlled diet with exercise.

    Lol, so you believe something because its posted on the NHS. I can't see how you can conclude that everything on the NHS website is true, certainly in the link it didn't say that dyslexia was an illness. Also, lol it said that people with dyslexia could think differently i.e. the dumb way.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Rucklo)
    http://www.nhs.uk/Conditions/Dyslexi...roduction.aspx

    Thats why
    thats fair enough but it still isnt an illness.

    imagin going into a&e and saying i need help im dyslexic. i would lol if someone did that :p: .
    Offline

    13
    (Original post by Simplicity)
    Not really, you can be lazy in one aspect of your life. Hmm, for example you can get geniuses who are fat, yet being fat can be easily cured with a calorie controlled diet with exercise.

    Lol, so you believe something because its posted on the NHS. I can't see how you can conclude that everything on the NHS website is true, certainly in the link it didn't say that dyslexia was an illness. Also, lol it said that people with dyslexia could think differently i.e. the dumb way.
    Your point?

    Yes, your a ******* moron if you think not.

    And it says intelligence is not effected, maybe you should have the test, you seem to not be able to read .
    Offline

    13
    (Original post by ballerinabetty)
    thats fair enough but it still isnt an illness.

    imagin going into a&e and saying i need help im dyslexic. i would lol if someone did that :p: .
    Would someone go into A&E with a cold?

    No, so your argument has no logic.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by fidel69)
    dude im gonna do this, i want extra time, how do i show my uni im dyslexic
    tell them you want a test. you will most definitly fail if you are not dyslexic.
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by ballerinabetty)
    that is like saying depression isnt a real thing.... i can see why you never continued psychology after Alevel.
    Well, behaviourist would say depression isn't real.

    To be fair, in a way it comes down to fine line problem, what is the difference between someone who is depressed and someone that has a crappy life?

    Also, stuff like ADHD. Giving kids drugs because they are to stupid to concentrate.

    P.S. Actually, if I did psychology I would be earning crap money to do a job that isn't a real science.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Rucklo)
    Would someone go into A&E with a cold?

    No, so your argument has no logic.
    firstly it was a joke. so i wasnt trying to be logical.
    secondly yes people have in the past gone to a&e with colds, esp when everyone was getting swine flu.

    i am dyslexic. i am on your side. why are you being so defensive with me?
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by ballerinabetty)
    it was explained earlier that they dont actually get extra time on the academic stuff.

    e.g. we are both in an exam there is a short passage to read and then one question. the time limit is 15mins.
    you take 4mins to read the passage and have a remaining 12mins to answer the question.
    i (a dyslexic) take 7mins to read the passage and end up with only 8 mins to answer the question.

    no matter how much practice i do it will always take me 7mins to read a passage of the same length becasue that is as fast as the information will go in my brain however you could increase your reading time through practice because you dont have the same barrier.

    in this instanse the dyslexic needs 3 extra so that both candadates have 12mins to answer the question and so assessing thier intelligence fairly.
    but we need to asses everyones ability to do things within the same timeframe - say you want to become a nurse.. you're on the ward and someone suddenly deteriourates.. there won't suddenly be 25% more time for you to read the notes and charts.. some people are slow at picking up ideas in maths but we don't give them extra time..

    for genuine dyslexics I think it is probably on balance almost fair enough.. however I do feel that dyslexia is far too widely diagnosed
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Simplicity)
    Well, behaviourist would say depression isn't real.

    To be fair, in a way it comes down to fine line problem, what is the difference between someone who is depressed and someone that has a crappy life?
    a lot. people with really good lives get depressed you do not have to have a crappy life.


    P.S. Actually, if I did psychology I would be earning crap money to do a job that isn't a real science.
    i very much doubt it with your stanse on things.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Sambo2)
    but we need to asses everyones ability to do things within the same timeframe - say you want to become a nurse.. you're on the ward and someone suddenly deteriourates.. there won't suddenly be 25% more time for you to read the notes and charts.. some people are slow at picking up ideas in maths but we don't give them extra time..
    dyslexia, as i know, it does not effect vocational ability, so your nursing situation is irrelavent.

    and people with maths problems do get extra time with the right documentation.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Simplicity)
    Not really, you can be lazy in one aspect of your life. Hmm, for example you can get geniuses who are fat, yet being fat can be easily cured with a calorie controlled diet with exercise.

    Lol, so you believe something because its posted on the NHS. I can't see how you can conclude that everything on the NHS website is true, certainly in the link it didn't say that dyslexia was an illness. Also, lol it said that people with dyslexia could think differently i.e. the dumb way.
    yeah, what you're saying is true... and the everything on nhs website is true comment is bs... i read a quote the other day, i cant remember where.. but it went something like..
    the more widely believed something becomes.. the more likely it is to be absurd...
    its true for alot of things... especially these days.. a few crackheads on the news will say something... and 9/10 people will believe it and take it for fact
    Offline

    11
    ReputationRep:
    Its hard, I have depression so have dropped out of a 10 month college course 7 months in despite doing the work, and left part time uni after a year a couldnt get my brain around doing work and when I did I got bad grades(because I didnt feel "into" the work) I also have dyslexia and dyspraxia and got a laptop which was a piece of crap, well better than nothing but it costs £300 on play but the uni forced me to get from their supplier which charged £1000 for it and £500 for 3 years insurance and the spec of the laptop is so bad it often crashes and when I wanted a repair I was told I had to pay £50 for their courier to collect it and it must be in the original box and with discs and manuals!

    Anyway state of mind does effect work, some people have dyslexia and the such and get on fine, others struggle to even do basic tasks at my current uni I am supposed to get extra time for essays and exams and to be more lax on spelling and grammar and go more about content yet I got a email last week saying my essay was a few days late and I will get 0 percent, asked why as I get extra time and was told no I dont! and my course leader is trying to chuck me out as I missed quite a few lectures but did the work and he gave me a lecture on how easy it is to turn up and I am not making an effort! what does he know driving to uni each day in his expensive car.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ballerinabetty)
    tell them you want a test. you will most definitly fail if you are not dyslexic.
    there must be a way to fail on purpose lol.. i feel bad for even contemplating doing this, but why not... students have to do what students have to do...
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by Rucklo)
    Your point?

    Yes, your a ******* moron if you think not.

    And it says intelligence is not effected, maybe you should have the test, you seem to not be able to read .
    The point is someone can be lazy in a certain aspect of life, however I guess you had trouble reading that or something:rolleyes:

    Yeah, right. Anyway, at the end of the day you probably just have reading and spelling problems, but you are label as having a made up disorder(note, disorder would be the correct term). I blame parents as yeah nobody likes to have their children labelled as slow.

    (Original post by Rucklo)
    Would someone go into A&E with a cold?

    No, so your argument has no logic.
    Do you know how many people die of a cold a year? Note, the anwser is not zero.

    It's not an illness. It just a label so parents can be happy there kid isn't dumb.

    P.S. On dyslexia hmm that is also linked to being bad at maths. What a surprise :rolleyes:
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by EarlHickey)
    Its hard, I have depression so have dropped out of a 10 month college course 7 months in despite doing the work, and left part time uni after a year a couldnt get my brain around doing work and when I did I got bad grades(because I didnt feel "into" the work) I also have dyslexia and dyspraxia and got a laptop which was a piece of crap, well better than nothing but it costs £300 on play but the uni forced me to get from their supplier which charged £1000 for it and £500 for 3 years insurance and the spec of the laptop is so bad it often crashes and when I wanted a repair I was told I had to pay £50 for their courier to collect it and it must be in the original box and with discs and manuals!

    Anyway state of mind does effect work, some people have dyslexia and the such and get on fine, others struggle to even do basic tasks at my current uni I am supposed to get extra time for essays and exams and to be more lax on spelling and grammar and go more about content yet I got a email last week saying my essay was a few days late and I will get 0 percent, asked why as I get extra time and was told no I dont! and my course leader is trying to chuck me out as I missed quite a few lectures but did the work and he gave me a lecture on how easy it is to turn up and I am not making an effort! what does he know driving to uni each day in his expensive car.
    Is this a troll post.

    Anyway, to be fair how does dyslexia make you miss lectures? also, lol you can't write essays on time. To be fair, if you can't compete with other students then you should be kicked out.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by fidel69)
    there must be a way to fail on purpose lol.. i feel bad for even contemplating doing this, but why not... students have to do what students have to do...
    its a really strange test you cant really fail or pass on purpose.
    when i took it it was nothing like i have done before. it was all shapes and colours and stuff, nothing obvious like reading and writing or anything you can play dumb on.
    why dont you just tell your tutors that you are finding it hard and get help.
    to be honest because of the nature of the test you it would be easier to fake illness, miss your exam and gettin a perdicted grade.
 
 
 
The home of Results and Clearing

3,076

people online now

1,567,000

students helped last year

University open days

  1. SAE Institute
    Animation, Audio, Film, Games, Music, Business, Web Further education
    Thu, 16 Aug '18
  2. Bournemouth University
    Clearing Open Day Undergraduate
    Fri, 17 Aug '18
  3. University of Bolton
    Undergraduate Open Day Undergraduate
    Fri, 17 Aug '18
Poll
Will you be tempted to trade up and get out of your firm offer on results day?
Help with your A-levels

All the essentials

The adventure begins mug

Student life: what to expect

What it's really like going to uni

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Uni match

Uni match

Our tool will help you find the perfect course for you

Study planner

Create a study plan

Get your head around what you need to do and when with the study planner tool.

Study planner

Resources by subject

Everything from mind maps to class notes.

Hands typing

Degrees without fees

Discover more about degree-level apprenticeships.

A student doing homework

Study tips from A* students

Students who got top grades in their A-levels share their secrets

Study help links and info

Can you help? Study help unanswered threadsRules and posting guidelines

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.