Turn on thread page Beta

The 2010, Honorary Member Welcoming, Undergraduate Degree Results Chat Thread Mk. V watch

    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by dichr0ic)
    x
    You idiot. Come here.
    Offline

    13
    ReputationRep:
    oh yeah just make it obvious max :facepalm2:

    night jenni
    Offline

    14
    ReputationRep:
    good night
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Night!
    And what a noob :facepalm:
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Crazy Paving)
    oh yeah just make it obvious max :facepalm2:

    night jenni
    :emo: whoops.
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by Loz17)
    ...
    You didn't really upset me. Come back. :bawling:
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by Crazy Paving)
    You didn't really upset me. Come back. :bawling:
    I know, I'm here but I'm not. I'm doing my maths assignment.
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Loz17)
    I know, I'm here but I'm not. I'm doing my maths assignment which Max helped with.
    Corrected
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by maxfire)
    Corrected
    :yep: Very correct

    I don't see how you got that 4x^2 though :emo: everything I tyr doesn't seem to work
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by Loz17)
    I know, I'm here but I'm not. I'm doing my maths assignment.
    oh, right

    cool :ninja:
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Loz17)
    :yep: Very correct

    I don't see how you got that 4x^2 though :emo: everything I tyr doesn't seem to work
    Probably calculated wrong....I did it in my head.

    but \frac{n(n-1)}{2!}x^2 = \frac{-1(-1-1)}{2!}(-2x)^2 = \frac{-1\times-2}{2!}\times4x^2 = 4x^2
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by jennikay)
    .
    Thank you :lovehug:
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by maxfire)
    Probably calculated wrong....I did it in my head.
    \frac{-1-0}{2!}(-2x)^2 = -2? :lolwut:

    But there is the same question in my textbook, and they say that expansion is 1+3x+6x^2

    :hmmmm:
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Loz17)
    \frac{-1}{2!}(2x)^2 = -2? :lolwut:

    But there is the same question in my textbook, and they say that expansion is 1+3x+6x^2

    :hmmmm:
    see edited post? idk
    Offline

    13
    ReputationRep:
    a maths problem eh
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by maxfire)
    see edited post? idk
    Oh yea, here comes my classic negative mistakes again, same as last year :facepalm:

    Thank you (again) :lovehug:
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (1+x)(1 + 2x + 4x^2) = 1 + 2x + 4x^2 + x + 2x^2 + 4x^3 = 1 + 3x + 6x^2 (and leave off the last X^3 term cos it doesn't ask for it.
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by maxfire)
    .
    :lol: Look at my deleted post reason in my maths thread :p:
    • Thread Starter
    Offline

    18
    (Original post by maxfire)
    (1+x)(1 + 2x + 4x^2) = 1 + 2x + 4x^2 + x + 2x^2 + 4x^3 = 1 + 3x + 6x^2 (and leave off the last X^3 term cos it doesn't ask for it.
    Thank you

    Can I rep you yet? The rep will be for geninely helping me :yep:
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Loz17)
    Thank you

    Can I rep you yet? The rep will be for geninely helping me :yep:
    I'm not sure, check at midnight :mmm:
 
 
 
Poll
How are you feeling in the run-up to Results Day 2018?
Useful resources
AtCTs

Ask the Community Team

Got a question about the site content or our moderation? Ask here.

Welcome Lounge

Welcome Lounge

We're a friendly bunch. Post here if you're new to TSR.

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.