Turn on thread page Beta

Eiffel Tower evacuated after bomb threat. watch

    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    The Eiffel Tower in Paris has been evacuated for a second time in a month this evening. The evacuation comes after Paris' Metro rail service was disrupted yesterday after a suspicious package was found.

    Seems like the Eiffel Tower is pretty susceptible to bomb hoaxes, if this is what this is.

    Live webcam of Eiffel Tower:



    Source: [Canadian National Post] [Bloomberg]
    Offline

    0
    ReputationRep:
    I'm not buying it. :rolleyes:
    Offline

    15
    ReputationRep:
    They can't not take it seriously though can they?

    Just incase.. meh that's pretty sucky.. I'd hate to be in Paris right now!
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Persephone.)
    I'm not buying it. :rolleyes:
    Me neither, and I don't know why the Eiffel Tower is buying it. Surely there's some sort of way to determine whether a bomb threat is legitimate or not, or we'd be having them everywhere all the time... :hmmm:
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by Addzter)
    Me neither, and I don't know why the Eiffel Tower is buying it. Surely there's some sort of way to determine whether a bomb threat is legitimate or not, or we'd be having them everywhere all the time... :hmmm:
    Code words
    Offline

    15
    ReputationRep:
    It's not their fault. It's like screaming fire in a crowded space or fire bell in schools.
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Reue)
    Code words
    Code words? :lolwut:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    better call in Team America...
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Addzter)
    The Eiffel Tower in Paris has been evacuated for a second time in a month this evening. The evacuation comes after Paris' Metro rail service was disrupted yesterday after a suspicious package was found.

    Seems like the Eiffel Tower is pretty susceptible to bomb hoaxes, if this is what this is.
    :laugh:
    • Wiki Support Team
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Addzter)
    Code words? :lolwut:
    It's how the IRA called in bomb threats.
    Offline

    12
    ReputationRep:
    I love this :rofl:
    Offline

    14
    ReputationRep:
    Didn't this happen last week?
    Offline

    17
    ReputationRep:
    There's stuff in France worth bombing?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Persephone.)
    I'm not buying it. :rolleyes:
    Yeah I'd imagine it's pretty expensive and seems susceptible to bomb attacks.
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by CombineHarvester)
    Didn't this happen last week?
    Yep, the exact same thing happened about 2 weeks ago. Lol
    Offline

    16
    ReputationRep:
    Hmmm not good news, Im going to Paris on Friday...
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Addzter)
    Me neither, and I don't know why the Eiffel Tower is buying it. Surely there's some sort of way to determine whether a bomb threat is legitimate or not, or we'd be having them everywhere all the time... :hmmm:
    I'd have thought as long as someone phoned in with a threat it'd be regarded as a bomb scare. A few secondary schools in my area were evacuated over the years because pranksters (students) phoned in saying there was a bomb in the building.
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by aaran-j)
    It's how the IRA called in bomb threats.
    How would that even work, though?
    Offline

    11
    ReputationRep:
    who would wanna bomb something as crappy as the Eiffel tower
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by Addzter)
    Code words? :lolwut:
    Pre-established code words between terrorist organisations and the government. Meant that real threats were taken seriously (As the terrorists + government wanted).

    When I was on bomb threat training they specifically mentioned to ask for code word.
 
 
 
The home of Results and Clearing

1,287

people online now

1,567,000

students helped last year
Poll
A-level students - how do you feel about your results?
Useful resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.