Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Has anyone/Does anyone know someone who's been to these language schools? Watch

Announcements

2
    ReputationRep:
    I was just wondering if anyone had any opinions on the courses for young people at the Goethe Institute, CESA or Apple. I know I definitely want to go to a language school in Germany this summer, more for fun than anything else, but wanted to see what people thought of these before I decided.

Thank you

2
      Goethe is excellent, I've learned German really quickly, I've also took a few weeks language trip to Munich.

15
      ReputationRep:
      I also want to spend the summer in Germany, so *subscribes*

2
      ReputationRep:
      (Original post by cybergrad)
      Goethe is excellent, I've learned German really quickly, I've also took a few weeks language trip to Munich.
      Thank you! Were the other participants nice/friendly?

2
        (Original post by TheatreLovely)
        Thank you! Were the other participants nice/friendly?
        I was in German for Business class so we were older than the average student but still had fun and the tutors were excellent and very helpful. The teenagers and other similar classes that were there for the summer looked like the had an excellent time.

0
        ReputationRep:
        Ich machte letzten Sommer einen einmonatigen B2-Kurs beim Goethe-Institut in Berlin, der in meinem Fall super ging. Es kommt auf den Kurs an, aber es ist kein Urlaub, da wir waehrend des Monates viele Hausaufgaben sowie zwei Forschungsprojekte hatten, wofuer ich eigentlich sehr dankbar war. Zunaechst hatte ich keine Absicht, die B2 Pruefung zu machen (mein Deutsch war vor diesem Kurs ja beschissen!), dennoch besserten meine Sprachkenntnisse so stark auf, dass ich die Entscheidung traf, sie zu versuchen (und hat gut bestanden!)

Ich muss Ihnen auch erzaehlen, dass es ziemlich teuer ist. Mein Aufenthalt kostete ingesamt rund €1.500, trotzdem lohnt es sich und die Unterkunft ist jedenfalls toll. Ein anderer Kursteilnehmer und ich wohnten bei einer Familie, daher gibt es immer zu hause die Gelegenheit, echte (!) Deutschen gut kennenzulernen und die Sprache auszuueben. Man hat ein Privatszimmer und teilt das Badezimmer, die Kueche usw.

Die anderen Kursteilnehmer waren im Algemeinen freundlich und trotz der Tatsache, dass fast jede Auslaender angeblich englisch kann, wird Deutsch waehrend der Freizeit meisten gesprochen. Waehrend meiner Zeit waren es keine Briten oder Amerikaner in meiner Klasse oder sogar an der ganzen Schule und es scheint so, dass diese Kurse in meinen Erfahrungen nicht sehr beliebt mit Englischmuttersprachler sind. Meiner Ansicht nach ist es bestimmt ein Vorteil, also muss man Leute von anderen Laendern und verschiedenen sozialen Schichten kennenlernen. Alles in allem empfehle ich Ihnen bestimmt Goethe-Institut, wenn Sie genug Geld verfuegbar haben und eine lohnende, tolle Erfahrung moechten!

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
      Will you be richer or poorer than your parents?
    • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
      Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.