The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Original post by Imprimatur
Schotland is nog steeds gratis voor EU burgers :wink:


Dat is niet helemaal waar, EU burgers betalen een stuk minder (£1,820) maar het is niet gratis :smile:

Original post by Maria-
Ja inderdaad dat moet ook nog dus gecheckt worden.

Trouwens ik heb het bekeken en IB-groep kan wel overmaken naar een buitenlandse rekening(lijkt me ook handiger mocht er iets gebeuren)


Bedankt voor de info! Of ze hebben jaren lang tegen me gelogen of dat hebben sinds kort veranderd haha :tongue: Mij werd altijd verteld dat het alleen op me nederlandse rekening kon ^^
Original post by Pop_tart
Dat is niet helemaal waar, EU burgers betalen een stuk minder (£1,820) maar het is niet gratis :smile:


Hi Pop_tart,

Check de site van de Student Awards Agency for Scotland :

http://www.saas.gov.uk/student_support/fees.htm

En volgens de University of Edinburgh brochure :

"First degree students from the rest of the EU studying in Scotland will be entitled to have their tuition fees paid by the Student Awards Agency for Scotland (SAAS)."
Reply 142
Original post by TessJS
I have seen many Dutch young families, but are there any dutch students around here? :wink:

Xx


Not Dutch but my parents are Belgian :biggrin:
Original post by Imprimatur
Hi Pop_tart,

Check de site van de Student Awards Agency for Scotland :

http://www.saas.gov.uk/student_support/fees.htm

En volgens de University of Edinburgh brochure :

"First degree students from the rest of the EU studying in Scotland will be entitled to have their tuition fees paid by the Student Awards Agency for Scotland (SAAS)."


aaah zit dat zo! ^^ bedankt voor de opklaring. Ik vond het al zo raar, iedereen zegt maar dat het gratis is terwijl alle universiteiten wel gewoon tuition fee vragen :tongue: (volgens mij geld deze regel niet voor de Engelse haha :P )

Original post by ash121
Not Dutch but my parents are Belgian :biggrin:


BELGIË!!! BEL-GI-JUUUUH hm kennen we dat liedje nog?
Even een hele andere vraag (voor de Nederlanders).. wie gaan er allemaal naar Koningendag op Trafalgar Square in London? Het is deze zaterdag al!!

voor meer info --> http://www.dutchembassyuk.org/calendar/event.php?i=3003
Huh doen ze dat zo vroeg al? :tongue: Als ik volgend jaar in London woon (maw over een maandje slagen met een 7.5 gem en dan naar Goldsmiths), dan wil ik daar zeker wel heen! Lijkt me echt heel grappig om zoiets Nederlands in London mee te maken. Hebben ze dan ook roze/oranje koeken, tompoezen, Amstel/Grolsch, drop ed?

Ik had vanavond maar even alle aanmeldingsformulieren uitgeprint en door mijn moeder laten doorlezen (die kan zich echt snel druk maken). Een van de stufi, een van de IELTS en twee van de accomodatie. Was toch wel een heel boekwerk bijelkaar :tongue:
I just came back from a holiday in the Netherlands, it's scary how many bicycles there are in the big cities :tongue:

and Amsterdam.. lol. Shocking place.
Original post by sleepinglessons
Huh doen ze dat zo vroeg al? :tongue: Als ik volgend jaar in London woon (maw over een maandje slagen met een 7.5 gem en dan naar Goldsmiths), dan wil ik daar zeker wel heen! Lijkt me echt heel grappig om zoiets Nederlands in London mee te maken. Hebben ze dan ook roze/oranje koeken, tompoezen, Amstel/Grolsch, drop ed?

Ik had vanavond maar even alle aanmeldingsformulieren uitgeprint en door mijn moeder laten doorlezen (die kan zich echt snel druk maken). Een van de stufi, een van de IELTS en twee van de accomodatie. Was toch wel een heel boekwerk bijelkaar :tongue:


Grolsch en heineken en zo kan je in de supermarkt ook wel krijgen maar inderdaad er zijn heel veel stalletjes waar ze drop/gevulde en roze koeken en stroop wafels verkopen, nouja VAN ALLES EN NOG WAT!!! :tongue:

Success met de examens!! :biggrin:

Original post by MarcusTheEskimo
I just came back from a holiday in the Netherlands, it's scary how many bicycles there are in the big cities :tongue:

and Amsterdam.. lol. Shocking place.


haha XD Cycling plays a keyrole in dutch society. You won't just find them in the big cities actually - pretty much everyone has a bike :biggrin:
Original post by Maria-
Een beurs is idd altijd nog een optie maar ik zou niet weten hoe ik zo een beurs zou krijgen. hehe

Waar en wat studeer jij (als ik vragem mag =p)


check http://www.beursopener.nl/content/index.asp voor veel van de beschikbare beurzen. verder is 't makkelijker om een beurs te krijgen voor je master, heb ik het idee. de UvA sponsort in ieder geval keihard studenten die naar het buitenland gaan

ik studeer elektrotechniek en technische wiskunde in delft.
Reply 149
Queensday was weer erg geslaagd he. Hele plein oranje. Weer buik vol van frietje met en kroketten en stroopwafels :biggrin:
Reply 150
hmm, ik denk dat ik besloten heb

1. Manchester firm
2. Durham insurance

Nu kan ik eindelijk die stomme papieren invullen :smile:

Het is vandaag trouwens zulk leuk weer in ons koude kikkerlandje, doet me bijna vergeten dat ik net mijn Natuurkunde her verkloot heb :tongue:
Original post by Seentje
hmm, ik denk dat ik besloten heb

1. Manchester firm
2. Durham insurance

Nu kan ik eindelijk die stomme papieren invullen :smile:

Het is vandaag trouwens zulk leuk weer in ons koude kikkerlandje, doet me bijna vergeten dat ik net mijn Natuurkunde her verkloot heb :tongue:



congrats! :P

Noord london schijnt de zon ook maar het is af en toe een beetje broeierig en dat is echt zoo vervelend!
Reply 152
Hier nog een Nederlander en meteen een met een stomme vraag :P

Ik heb zojuist een application form voor een tuition fee loan gekregen. Ik dacht zelf dat ik hier niet voor in aanmerking zou komen omdat ik gewoon van plan ben om de Nederlandse stufi te behouden. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat is voordeliger/makkelijker?
Ik heb even online wat onderzoek gedaan en volgens mij kun je wel de Britse tuition fee loan krijgen ook al krijg je al stufi vanuit een ander land, maar bij de Nederlandse stufi is dit niet zo toch?
Ik snap er niet zo veel meer van, ga sowieso morgen even DUO bellen maar ik ben toch benieuwd wat andere Nederlanders hebben gekozen en waarom.
Reply 153
Original post by Bianca.
Hier nog een Nederlander en meteen een met een stomme vraag :P

Ik heb zojuist een application form voor een tuition fee loan gekregen. Ik dacht zelf dat ik hier niet voor in aanmerking zou komen omdat ik gewoon van plan ben om de Nederlandse stufi te behouden. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat is voordeliger/makkelijker?
Ik heb even online wat onderzoek gedaan en volgens mij kun je wel de Britse tuition fee loan krijgen ook al krijg je al stufi vanuit een ander land, maar bij de Nederlandse stufi is dit niet zo toch?
Ik snap er niet zo veel meer van, ga sowieso morgen even DUO bellen maar ik ben toch benieuwd wat andere Nederlanders hebben gekozen en waarom.


technisch gezien kun je geen hollandse stufi krijgen als je in het buitenland ook al iets ontvangt voor je studiebezigheden, maar ik heb verhalen gehoord dat ze dat niet nachecken. niet dat ik dat soort illegale bezigheden zou aanmoedigen, natuurlijk :wink:
Original post by Bianca.
Hier nog een Nederlander en meteen een met een stomme vraag :P

Ik heb zojuist een application form voor een tuition fee loan gekregen. Ik dacht zelf dat ik hier niet voor in aanmerking zou komen omdat ik gewoon van plan ben om de Nederlandse stufi te behouden. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat is voordeliger/makkelijker?
Ik heb even online wat onderzoek gedaan en volgens mij kun je wel de Britse tuition fee loan krijgen ook al krijg je al stufi vanuit een ander land, maar bij de Nederlandse stufi is dit niet zo toch?
Ik snap er niet zo veel meer van, ga sowieso morgen even DUO bellen maar ik ben toch benieuwd wat andere Nederlanders hebben gekozen en waarom.


capital S zei het ook al, je hebt geen recht op Nederlandse studie financiering als je een Engelse studie lening aanvraagt.

Ik val nog onder de oude regeling (die van dat je stufie wordt omgezet naar een gift als je afstudeerd) dus het was voor mij natuurlijk VEEL voordeliger om voor de Nederlandse stufie te gaan!

Je moet even goed uitzoeken hoeveel je kan krijgen als EU lid van de Engelse overheid en dan het een beetje afwegen ^^

Succes!
kunt u fix me met wat wiet?
Original post by tigermoth99
kunt u fix me met wat wiet?


lol

*Kunt u me fixen met wat wiet? - although even that sound pretty weird lol
do you have any weed?
Original post by Uncle Vassilev
do you have any weed?


That's basically what it means yeah.
Although a better translation of ''do you have any weed?'' would be:
''Heb je wat wiet?'' or if you want to stay polite ''Heeft u wat wiet?''
Reply 159
Original post by capital S
technisch gezien kun je geen hollandse stufi krijgen als je in het buitenland ook al iets ontvangt voor je studiebezigheden, maar ik heb verhalen gehoord dat ze dat niet nachecken. niet dat ik dat soort illegale bezigheden zou aanmoedigen, natuurlijk :wink:



Original post by Pop_tart
capital S zei het ook al, je hebt geen recht op Nederlandse studie financiering als je een Engelse studie lening aanvraagt.

Ik val nog onder de oude regeling (die van dat je stufie wordt omgezet naar een gift als je afstudeerd) dus het was voor mij natuurlijk VEEL voordeliger om voor de Nederlandse stufie te gaan!

Je moet even goed uitzoeken hoeveel je kan krijgen als EU lid van de Engelse overheid en dan het een beetje afwegen ^^

Succes!


Bedankt voor het advies.
Aangezien de Britse tuition fee loan een lenig is en enkel de tuition fee dekt ga ik toch maar voor de Nederlandse stufi, met uitwonende beurs en ov-vergoeding scheelt dat best wat en ik hoef het natuurlijk niet terug te betalen als ik slaag :tongue:

Ik durf het helaas niet aan om gewoon voor beide te gaan en dan het risico te lopen de Nederlandse kwijt te raken.
------

Zijn jullie trouwens van plan om na het afstuderen terug naar Nederland te gaan of zijn jullie van plan in de UK (of ergens anders ter wereld) een baan te zoeken?

Quick Reply

Latest