Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    I know im a silly sausage, but I forgot the electricl energy equations. Well not neccesarily... I specificaly cannot think of any that do not have time as a variable. Any help?
    Offline

    8
    ReputationRep:
    erm lemme think, P=IV, therefore energy = Pt = IVt
    but Q=It, therefore t=Q/I

    therefore energy = QV, E=QV ( i think thats one then? lol)
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    but Q=It, thus dependant on time
    Offline

    8
    ReputationRep:
    Indirectly dependent I guess, but if you use E=QV, you don't need a value for time

    That equation itself is independent of time

    Sorry I'll try and think of other equations! What exactly is it that you are trying to do?

    --------------

    I'm not sure there's any other way of defining electrical energy??
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    well, mwasure the efficiency of a motor. Id like to avoid having to measure the time in which the system is on though.
    Offline

    8
    ReputationRep:
    Yeah well if you use E=QV

    then you just need to measure the Charge (Q) and the Voltage (V), not time!
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    but Q=It, unless you have a means of measuring charge without measuring time?
    Offline

    8
    ReputationRep:
    Coulomb meter? multimeter?
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    multimeters measure charge?! SWEET!. Cheers
    Offline

    8
    ReputationRep:
    yep most do!
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
Updated: November 19, 2005

University open days

  • University of Bradford
    All faculties Undergraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Buckinghamshire New University
    All Faculties Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Heriot-Watt University
    All Schools Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.