Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Ok, I'm 18 and its shameful I know but I only just plucked up the courage to try tampons (I must add - I LOVE THEM!) Anyway... I used them for the first month for 2 days, and thats all the period lasted for! Any correlation here? Mine ususally last 5+ days and I thought it a bit weird! Is this to do with the tampons? Ive not heard anything about them doing this anywhere. Was it co-incedence? :rolleyes:
    Offline

    15
    ReputationRep:
    Haha. yes, coincidence!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Hmmm...I dunno. Miner are shorter now, but thats after using them for a few years, and possibly because I'm a few years older and theyve evened out, so to speak. Just keep using them and see if it happens again, if it does, great!
    Offline

    15
    ReputationRep:
    how could it tho? They only catch blood, they dont give off magic vibes to your womb
    • CV Helper
    Offline

    18
    ReputationRep:
    CV Helper
    maybe u used a bigger absorbance n it got everything?def not the tampons tho coz i'v been using them for a year or so now and my periods r the same lenght.although if you're on the pill,ur periods could be shorter.when i got on the pill my period could be done in 3/4 days and then maybe add an extra day for all the stuff to get out.but nothing to do with tampons i think u having a shorter period n stuff.
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Damn, 2 days just seemed so weird, I thought it may have been something to do with the absorbancy or something. Damn, was a nice idea tho.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    No, it doesnt have anything to do with it. Have you just gone on the pill? More importantly, have you had unprotected sex in the last month? Because if you are pregnant then you can have a very short light period anyway.
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Nope just a change in using tampons, it's done it this time too. Thats twice in a row... maybe I'm lucky! I'm certainly not complaining 2 days is great!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    I have to admit - im the same - when i use tampons my periods are shorter, got knows why but they definatly are!

    definitely not imagination. don't know why though. the first time i used a tampon my period just went away! and they're usually 7 days long!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Fleece)
    how could it tho? They only catch blood, they dont give off magic vibes to your womb
    hahahaha
    Offline

    2
    ReputationRep:
    I don't think they do, but they make certainly make peiods much easier and more pleasant (if that's the appropriate word for it? :confused: ) so they seem shorter to me, but I don't think they are.
    Offline

    9
    ReputationRep:
    They seem to. I guess they just absord more at a time, like, near the end of your period, they take up everything inside rather than you have to wait for it to come out..? Sorry if that's a little graphic.
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Seriously its gone from 5+ days to only 3, with one being very very light. I LOVE TAMPONS! I hope they make all my periods go away as quick! yay
    Offline

    13
    ReputationRep:
    ok think about it. When using pads, the blood has to travel all the way out of your *censored* to the pad. If you put a tampon up there, you're shortening the journey it has to make. You're still bleeding as much, but your "collection" method is far more effiecient. Does that make sense?
    Offline

    9
    ReputationRep:
    (Original post by segat1)
    ok think about it. When using pads, the blood has to travel all the way out of your *censored* to the pad. If you put a tampon up there, you're shortening the journey it has to make. You're still bleeding as much, but your "collection" method is far more effiecient. Does that make sense?
    Totally. :cool: They're great.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    I agree with segat1. And it's similar for me, although not quite as dramatic change in length!

    Cxx
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Wow I Love Tampons
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Fleece)
    how could it tho? They only catch blood, they dont give off magic vibes to your womb
    Just you wait I'm going to get a bunch of pagans together and invent this.

    Also womb is the ****ing best word ever if you say it how you should. E.g. Wooombbb. HA!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Am beginning to be worried cos mine used to be 5 days but I have watched it gradually reduced to 2 days with light flow. Does this mean that the tampon is not good for me?
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: April 5, 2018
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.