Turn on thread page Beta
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Officially a 2012 re-applicant!

    Could someone please send me these UKCAT tips? gonna start preparing after these godforsaken A-levels are over
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by dmz)
    anyone not got it?

    And yes i know that's not correct english
    (Original post by twelve)
    I don't! And I've decided if I get a high UKCAT score, and it gets me into university, I may reveal me identity :sexface:

    Sorry I've been AWOL though - just not as dedicated to the reapp thread as you guys :P
    It seems i'm the only one that flaunts their identity... awh

    If i get a high ukcat im gna stand on top of the reception desk in the pearson building holding my ukcat results and dance (ie point my fingers in the air while shaking my bum)
    heh. :sexface:
    (Original post by Harbour Seal)
    Thanks DMZ.

    On another note, my brother had a baby girl 7lbs 1oz last night! :dance: :woohoo: Everyone is doing really well You should see this baby's hair!
    Awh congratulations!!! What's she called? Hope your sister in law and everyone are well



    On an unrelated note: I SAW THAT CHINESE GUY OFF JUNIOR DOCTORS COMING OUT OF THE CLUB I WAS GOING INTO LAST NIGHT
    He was like fleeing from the club so i didnt get a chance to harass him :ahee:
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by laurenl93)
    It seems i'm the only one that flaunts their identity... awh

    If i get a high ukcat im gna stand on top of the reception desk in the pearson building holding my ukcat results and dance (ie point my fingers in the air while shaking my bum)
    heh. :sexface:

    Awh congratulations!!! What's she called? Hope your sister in law and everyone are well



    On an unrelated note: I SAW THAT CHINESE GUY OFF JUNIOR DOCTORS COMING OUT OF THE CLUB I WAS GOING INTO LAST NIGHT
    He was like fleeing from the club so i didnt get a chance to harass him :ahee:

    Hmm, make sure you take a video camera for that one :P

    I will flaunt my identity...
    when I know you won't all kill me :sexface:

    Until then, I'm twelve to you


    ahhhh chinese guyyyy awww he was the cutest one there :yep: i ccan't remember his name thoughh...
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by twelve)
    Hmm, make sure you take a video camera for that one :P

    I will flaunt my identity...
    when I know you won't all kill me :sexface:

    Until then, I'm twelve to you


    ahhhh chinese guyyyy awww he was the cutest one there :yep: i ccan't remember his name thoughh...
    He was tiiiiny, i was like.... whew your tiny. heh. I think he's called andy?

    There was an old guy at the pearson thing last time i did it.. i think he would like it if i did that :sexface:
    .. except he's old so i wont. :ashamed2:
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by laurenl93)
    He was tiiiiny, i was like.... whew your tiny. heh. I think he's called andy?

    There was an old guy at the pearson thing last time i did it.. i think he would like it if i did that :sexface:
    [SIZE="2"].. except he's old so i wont.[/SIZE] :ashamed2:
    Awww, bless him. Yeahh it was andy Are they still filming that?

    Hahaha, all the people are old. The guy who gave me mine obviously didn't really know what was a good score - its not like the driving test where they can tell you if you've passed or not.
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by twelve)
    Awww, bless him. Yeahh it was andy Are they still filming that?

    Hahaha, all the people are old. The guy who gave me mine obviously didn't really know what was a good score - its not like the driving test where they can tell you if you've passed or not.
    I thought i saw that tanned one too at the gym yesterday, it wasnt
    Im not sure if they're still filming it, they'll probs wait a little bit where they filmed but i live next to where they filmed


    one of the things i hated about the results is that you look at the scores an dthen have to go and get a calculator to work out the average yourself instead of bam it just being there
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by haleem)
    Nah, people who have been on the course probably stick them on there to sell after. You is being paranoid :rolleyes: You ever used ebay? :eyeball:
    Yeah, I guess..

    I'm joking HCA work differs so much depending on what sort of ward and hospital you are working at tbh :yep:
    Nights aren't actually that bad, oh dear god, an early shift after a later shift is like FML...

    Do you enjoy it? I thought it was really good, but it is very very demanding... tbh I can't be bothered with HCA work again unless its part time/bank shifts
    I have used it, yes. :K: Ah, I get you now though. Luckily, I won't have to do the UKCAT ever again! I hope.

    Unless it's on a Friday, I always have an early shift after a late. :facepalm2:
    But, yeah, it does differ a lot. Although, I do seem to be the only person I've spoken to with an experience like mine... Not that I'm complaining, I don't think I'm missing out on much. Except of course that I've never encountered a death yet :K:

    I do enjoy it. I didn't so much at the start but now that I've settled in more I don't mind it as much. I don't blame you for not being bothered though. Sign up to NHS Professionals for bank/part time work. :tongue:
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by laurenl93)
    I thought i saw that tanned one too at the gym yesterday, it wasnt
    Im not sure if they're still filming it, they'll probs wait a little bit where they filmed but i live next to where they filmed


    one of the things i hated about the results is that you look at the scores an dthen have to go and get a calculator to work out the average yourself instead of bam it just being there
    haha yeah - I was just agonising about my low abstract reasooning score, and then when I did the average I realised it wasn't so bad haha
    Offline

    7
    ReputationRep:
    Guys, what's the best way to practise the VR section of UKCAT? It seems that most people get significantly lower score in this section compared to all the others, me included.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Panda89)
    Guys, what's the best way to practise the VR section of UKCAT? It seems that most people get significantly lower score in this section compared to all the others, me included.
    That was my worst section. I can never tell what is true or false or can't tell.

    I would also like to know what is the best way to revise?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Panda89)
    Guys, what's the best way to practise the VR section of UKCAT? It seems that most people get significantly lower score in this section compared to all the others, me included.
    It was my lowest too.
    I think the reason we all do worse is because as scientists we're stronger with the mathematical side of things rather than the English stuff...
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Panda89)
    Guys, what's the best way to practise the VR section of UKCAT? It seems that most people get significantly lower score in this section compared to all the others, me included.
    Practice all other sections much more and compensate for it that's what I did
    Offline

    7
    ReputationRep:
    Yeah, tried doing that, but still, if we could all bump up the VR section, wouldn't that be a bonus? Obviously, the higher the overall score the better.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    heyy in terms of reapplying is anyone thinking of applying to oxbridge? Anyone know how they consider applications from people on their gap year?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by pts9)
    heyy in terms of reapplying is anyone thinking of applying to oxbridge? Anyone know how they consider applications from people on their gap year?
    Email them and ask



    VR was my second best section actually - probably a bit of luck :P I think the only way to revise that is just practise though. You'll learn to do it with enough practise

    Is that the same for the abstract reasoning section? I did horrendously bad on that one, 480
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Panda89)
    Yeah, tried doing that, but still, if we could all bump up the VR section, wouldn't that be a bonus? Obviously, the higher the overall score the better.
    I got 800's (a 790 close enough )in the others and 620 in VR and still came out with a good score
    Offline

    7
    ReputationRep:
    (Original post by twelve)



    VR was my second best section actually - probably a bit of luck :P I think the only way to revise that is just practise though. You'll learn to do it with enough practise

    Is that the same for the abstract reasoning section? I did horrendously bad on that one, 480
    Omg, I'm the opposite as you! For AR, there are only so many combinations, so once you learn them, with practice, you'll identify the shapes with just natural instinct. What did you use to prepare for VR?

    (Original post by a moist feeling)
    I got 800's (a 790 close enough )in the others and 620 in VR and still came out with a good score
    Well, you're just amazing at UKCAT. Got any tips for the other sections, since you scored so high?
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by dmz)
    she owes me...hired me as an escort and decided to pay this way


    i know nothing! :ninja: I'm charging a pound each
    I wanna be hired as her escort :puppyeyes:


    (Original post by dmz)
    Pls stop, you're making me blush :blush:
    :laugh: :rofl:

    Ah I love you man :toofunny:

    (Original post by Mask Of Sanity)
    I'll send you it too. :gah:

    I'll tell you that too. :tongue:
    :adore:

    :holmes:
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by futuredoc77)
    :adore:

    :holmes:
    I forgot what I was supposed to be telling you. :holmes:

    It was 600 last year though. :nothing: :facepalm2: :sigh:
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by Panda89)
    Omg, I'm the opposite as you! For AR, there are only so many combinations, so once you learn them, with practice, you'll identify the shapes with just natural instinct. What did you use to prepare for VR?



    Well, you're just amazing at UKCAT. Got any tips for the other sections, since you scored so high?
    Do you guys not do like close reading in English at school? It forms half of our Higher English courses in Scotland and is exactly the same as VR.
 
 
 
Poll
Cats or dogs?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.