Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta

AQA BIOL2 Biology Unit 2 Exam - 26th May 2011 watch

  • View Poll Results: Are you resitting this unit?
    YES!
    28.62%
    NO!
    71.38%

    Offline

    0
    ReputationRep:
    if any1 needs help on bio 2, just pm on me and we can actually chat on skype
    i wanna help all u noob biologists in unit 2 lol

    just pm me if u want to leet me kno
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Killjoy-)
    What's the total UMS for this paper? And how many marks do you need to get roughly for that?
    if any1 needs help on bio 2, just pm on me and we can actually chat on skype
    i wanna help all u noob biologists in unit 2 lol

    just pm me if u want to leet me kno


    140 ums
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by Kaylaleigh)
    how can 50 marks be a B?? That's only about 58%!
    You'll see why tomorrow
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by LifeIsGood)
    You'll see why tomorrow
    haha yh u will
    Offline

    0
    ReputationRep:
    What is most likely to come up as the six mark question and could some1 please give me a quick run-down of apoplastic and symplastic pathways as well as tissue fluid.

    Thanks
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by LifeIsGood)
    You'll see why tomorrow
    I've done penty of past papers, and true I am getting about 60-70%, but just thought that seemed a little too low
    Offline

    0
    ReputationRep:
    How much UMS is the EMPA if you get an A ??? I think its bout 20% of AS course
    Offline

    2
    ReputationRep:
    What is the definition of a taxonomy?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by BeejTheone)
    I thinks its so there is more space for water movement? no nucleus etc i.e. organelles will mean more space for water to travel
    i like how you give your input, make me proud beejtheone.
    jokes im gunna reveal your name to the world YEAH BIRCAN
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Pengwan)
    i know all da content for this unit but da paper is a *****
    The last sentence on your sig made me piss myself laughing! :laugh: :rofl:
    It's crazy the amount of people on here that actually say that, seriously!

    +ve rep.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by jessplease)
    i like how you give your input, make me proud beejtheone.
    jokes im gunna reveal your name to the world YEAH BIRCAN
    Just filling in while your away Jessica White!! Lol
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by jessplease)
    i like how you give your input, make me proud beejtheone.
    jokes im gunna reveal your name to the world YEAH BIRCAN
    There's somebody in my college called Bircan but called Beej :O Is that common?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Kandy_Kain_94)
    [/B][/B]


    Explain how tissue fluid is formed and how it may be returned to the circulatory system? (6 marks)

    There is a high hydrostatic pressure at the arteriole end of the capillary, due to heart contraction.

    This pressure causes filtration of plasma containing (glucose, hormones, amino acids, water) to pass out of the permeable capillary wall. The filtered plasma forms tissue fluid which surrounds body cells.

    Large plasma proteins and red blood cells are too large to fit through the gaps so remain in the capillary.

    They dissolve and lower the water potential of the fluid inside the capillary. So water moves back into the capillaries by osmosis at the venous end of the capillary where there is a low hydrostatic pressure.

    Because the process is slow, there will be excess tissue fluid. This enters the lymphatic vessel and is now called Lymph. The lymphatic system returns the lymph back to the blood.
    Thanks! Just for clarification is that because more plasma will have already filled up again in the capillary?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ??????????????????)
    There's somebody in my college called Bircan but called Beej :O Is that common?
    Nah its not common I'm the only one. Hence the name beejtheone :P
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ??????????????????)
    There's somebody in my college called Bircan but called Beej :O Is that common?
    maybe its the same bircan! hahah
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Killjoy-)
    Its a really ambiguous question. Its about independent segregation, the chromosomes can arrange themselves either side of the equatorial plane so the number of combinations is 2cubed.

    EDIT: Didn't realise this had been answered. And I thought it was ambiguous because I considered crossing over and recombination as well.
    ye lool by like two people its kool im open to different ways i get it thoe so thanks anyway
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by BeejTheone)
    Nah its not common I'm the only one. Hence the name beejtheone :P
    Doubt your the same people, so must two. BeejThesecond?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by cobra2k10)
    hey, i hope everyones revision is going well!!! just revise hard and practise the how science work question aswell! if anyone needs the jan 2011 paper, PM me with your email address so i cant send it to you asap! i also have some revision notes available which are very useful,

    http://www.studentcreche.co.uk/resou...isionnotes.pdf

    http://www.studentcreche.co.uk/resources/biol2.pdf

    cobra do you have revision notes for unit 4 & 5..
    Offline

    17
    ReputationRep:
    Someone explain founder effect and genetic bottleneck please, its like the thing i dont understand the most or at all even.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ??????????????????)
    Doubt your the same people, so must two. BeejThesecond?
    Well if it must happen :cool:
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
Updated: March 14, 2018
Poll
Do you like carrot cake?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.