0Trashion0
Badges: 0
#1
Report Thread starter 9 years ago
#1
Hi guys, I just wanted to clarify something as the specification on AQA didn't really answer the question:
On the Unit 4 paper there are two questions each with two parts and one of the questions is about human nature and the other is about life after death, is that right?
Or could both questions be about one section?
The spec's new so there aren't too many sample papers.
0
reply
TheBlackMonster
Badges: 2
Rep:
?
#2
Report 9 years ago
#2
AQA Religious Studies suck...i'm doing it as well

nah, the questions are different sections of the subject
0
reply
0Trashion0
Badges: 0
#3
Report Thread starter 9 years ago
#3
(Original post by TheBlackMonster)
AQA Religious Studies suck...i'm doing it as well

nah, the questions are different sections of the subject
Well that's annoying, thought I'd found a revision short-cut...
Just going to have to stop being lazy I suppose.

Good luck on Wednesday
0
reply
happi_minnie
Badges: 0
Rep:
?
#4
Report 9 years ago
#4
nope, there are 2 questions on the paper each with two parts. But you will never know what the question will be about. They will pick two topics out of the 4, like last year they asked one question about nature and value of life and another one afterlife.
0
reply
TallulahStaple
Badges: 0
Rep:
?
#5
Report 9 years ago
#5
Sooooo frustrating, wish there were more resources for this paper on the AQA website.
The spec seems so vague as well.
0
reply
TheBlackMonster
Badges: 2
Rep:
?
#6
Report 9 years ago
#6
(Original post by happi_minnie)
nope, there are 2 questions on the paper each with two parts. But you will never know what the question will be about. They will pick two topics out of the 4, like last year they asked one question about nature and value of life and another one afterlife.
yeah that's what I said

(Original post by TallulahStaple)
Sooooo frustrating, wish there were more resources for this paper on the AQA website.
The spec seems so vague as well.
I agree so much, terrible unit and it's stupid that we have to do it
worst course on AQA by a mile...and there's probably only like 3 centres that do it
0
reply
Peachz
Badges: 17
Rep:
?
#7
Report 9 years ago
#7
We do it and it sucks! I reckon that Eschatology will probably come up + perhaps the nature + value of human life with an ao2 on the importance of human life.. So that's probably what my last minute cramming will be based on!
0
reply
pinkrose
Badges: 0
Rep:
?
#8
Report 9 years ago
#8
Hmm, i think it's likely to be a question on apocalyptic teachings and end times. So happy about the Americans who predicted the end of the world a couple of weeks ago... LDB Gold! x
1
reply
xoJessicaAnn
Badges: 14
Rep:
?
#9
Report 9 years ago
#9
(Original post by pinkrose)
Hmm, i think it's likely to be a question on apocalyptic teachings and end times. So happy about the Americans who predicted the end of the world a couple of weeks ago... LDB Gold! x
My head of RE called it a gift from the Gods, hahahah. Apparently there's one every year, in the media and this was ours
0
reply
O'Patla
Badges: 0
Rep:
?
#10
Report 9 years ago
#10
GUYS!!

okay so TWO topics are gnna comeup... lets just say "Nature & Value" and "Importance of life and beyond"
Under EACH topic ther'll be TWO questions... an A01 and A02
Is that right?

My teacher says its like this: e.g in the SAME question the A01 might be about "Nature and Value" and A02 might be on "Importance of life and beyond"

so ALL 4 topics could come up.... i dont think thats right...

THANK YOU SO MUCH IN ADVANCE!!! =D
0
reply
pinkrose
Badges: 0
Rep:
?
#11
Report 9 years ago
#11
It could do that but it's unlikely, it's more probable that they'll keep the topics together and just have a crossover with Area C and D as they're practically the same x
0
reply
dmk123
Badges: 0
#12
Report 9 years ago
#12
Yeah unit 4 sucks man i hardly have any stuff to revise from, also do any of you's reckon that eschatology will come up? where the question may ask about that specifically over something like life death and beyond..cause im good on the LDB stuff and i want that to come up but if it asks me just on eschatolgy then im screwed as i only know islamic point of views on that..not really revised anything on the rapture etc
0
reply
pinkrose
Badges: 0
Rep:
?
#13
Report 9 years ago
#13
raptureready.com is good for a slightly obscure :/ christian perspective
I think eschatology will come up - the parables from the synoptics are quite good for that
x
0
reply
Peachz
Badges: 17
Rep:
?
#14
Report 9 years ago
#14
I thought the exam was really good, the questions I thought which was gonna be on, was. Eschatology was fairly easy, the other not so but I obviously didn't answer that so yno!
0
reply
cdyer93
Badges: 0
Rep:
?
#15
Report 9 years ago
#15
I'm so annoyed!! I did the eschatology & apocalyptic questions because I didn't like the sound of the importance of present life question...apparently this was just nature and value though?!

Damn AQA wording questions in such an awkward way!
0
reply
Peachz
Badges: 17
Rep:
?
#16
Report 9 years ago
#16
(Original post by cdyer93)
I'm so annoyed!! I did the eschatology & apocalyptic questions because I didn't like the sound of the importance of present life question...apparently this was just nature and value though?!

Damn AQA wording questions in such an awkward way!
It was sort of, the importance of life & value of life are very very similar!

What did you write for the eschatology one?
0
reply
secretreviser
Badges: 1
Rep:
?
#17
Report 4 years ago
#17
What is everyone predicting for this year's AQA life, death and beyond paper?Would really appreciate everyone's thoughts as struggling a lot with this topic.
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Do you have the space and resources you need to succeed in home learning?

Yes I have everything I need (324)
56.15%
I don't have everything I need (253)
43.85%

Watched Threads

View All