Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    4
    ReputationRep:
    Hello guys! Seeing as my teachers are awful :mad: , I wondered if anybody knew any tips in order to improve my coursework; i.e tenses I should use in order to improve the mark, or anything like that? I am doing one coursework on immigration & france's attitude towards it & other one is on 35 hour working week and whether it has reduced unemployment

    Stupid questio, but I'm a damsel in distress
    Thanks in advance!
    Offline

    11
    ReputationRep:
    Make sure the essay is structured well and that your paragraphs link on sensibly from each other. Make sure that you analyse a lot and that you avoid retelling events etc. Somewhere I wrote a whole list of useful phrases, I shall find them because I posted them somewhere. As far as tenses are concerned, just make sure that you vary them: present, perfect, imperfect, pluperfect, conditional, future, cond./future perfect etc. and try to include a few subjunctives (present or past) just to show off a bit! Make sure you have quite a few facts too or at least evidence of all the research you've done. Hope that helps!
    Offline

    11
    ReputationRep:
    Found my previous post which is HUGE:

    Réfléchissons d’abord à
    Il s’agit de
    D’autres critiques portent sur
    Un avant-goût de ce qui pourrait survenir
    Poser un problème crucial
    La question est de savoir
    Cela peut s’expliquer par plusieurs facteurs
    Proposer une piste de réflexion
    Il faut s’interroger sur le sens de
    Il convient de se demander

    On peut constater que
    Souligner l’importance de
    Le plus frappant ici est
    Il est à noter que
    Il faut tenir compte du fait que
    Il faut insister sur le fait que
    Il y a de fortes chances que (+ subj)
    Cela me paraît évident que

    Cela me conduit à penser
    Il ne faut pas s’étonner que (+subj)
    Cela saute aux yeux
    Il va de soi que
    Il nous permet d’avoir
    Il nous donne une idée
    Il nous fait voir
    Se trouve dans le scénario où
    La scène dans laquelle
    Cela signifie que

    Tenant pour acquis que
    Étant donné que
    Vu que

    En raison de
    Il s’avère que
    À en juger par
    En/de plus
    En addition
    A cela s’ajoute

    Pourtant
    Cependant
    Néanmoins

    Par contre
    A l’inverse
    En revanche

    En matière de
    En ce qui concerne
    A l’égard de
    Il est possible que + subj.
    Un aperçu
    D’avoir quitté
    Sans doute
    Le déroulement
    Après avoir
    Cela suggère que

    Bien que + subj.
    Après que
    Prepositions (sans + inf.)
    Adverbs
    Si clause
    Passive
    Rhetorical questions
    Ne sont que (other negatives)
    • Thread Starter
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by leannemann)
    Found my previous post which is HUGE:

    Réfléchissons d’abord à
    Il s’agit de
    D’autres critiques portent sur
    Un avant-goût de ce qui pourrait survenir
    Poser un problème crucial
    La question est de savoir
    Cela peut s’expliquer par plusieurs facteurs
    Proposer une piste de réflexion
    Il faut s’interroger sur le sens de
    Il convient de se demander

    On peut constater que
    Souligner l’importance de
    Le plus frappant ici est
    Il est à noter que
    Il faut tenir compte du fait que
    Il faut insister sur le fait que
    Il y a de fortes chances que (+ subj)
    Cela me paraît évident que

    Cela me conduit à penser
    Il ne faut pas s’étonner que (+subj)
    Cela saute aux yeux
    Il va de soi que
    Il nous permet d’avoir
    Il nous donne une idée
    Il nous fait voir
    Se trouve dans le scénario où
    La scène dans laquelle
    Cela signifie que

    Tenant pour acquis que
    Étant donné que
    Vu que

    En raison de
    Il s’avère que
    À en juger par
    En/de plus
    En addition
    A cela s’ajoute

    Pourtant
    Cependant
    Néanmoins

    Par contre
    A l’inverse
    En revanche

    En matière de
    En ce qui concerne
    A l’égard de
    Il est possible que + subj.
    Un aperçu
    D’avoir quitté
    Sans doute
    Le déroulement
    Après avoir
    Cela suggère que

    Bien que + subj.
    Après que
    Prepositions (sans + inf.)
    Adverbs
    Si clause
    Passive
    Rhetorical questions
    Ne sont que (other negatives)
    Thank you sooo much
    Rep is coming!!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Try and use quotes from French sources to support what you say. It shows you have done the research and are using your sources effectively rather than listing them for the sake of it.
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
Updated: April 10, 2006
Poll
Do you agree with the proposed ban on plastic straws and cotton buds?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.