Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

TSR Pakistani soc. MK8 Watch

Announcements
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by AlligatorSky)
    Umm, around 350 pounds. The one I have ordered is for 300, but I'll cancel it tomorrow.
    I've asked my friend and he's like "Tell me what you want to use it for" ie Not just "I want to get it because it takes good pictures" but wants specifics, like the "nitty gritty"
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by de_monies)
    I've asked my friend and he's like "Tell me what you want to use it for" ie Not just "I want to get it because it takes good pictures" but wants specifics, like the "nitty gritty"
    That's honestly the only reason I want it. I want pretty pictures.

    Can you please ask him if the Sony SLT-A37K is a good camera, and if it's worth 300 pounds.
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by de_monies)
    Lol np!



    Lucky! We had food on site at the airport (We stayed in tents, indoors) A take away was something like €4 or something. Walk 10 minutes out, and they were only like €2.50 or something



    Ooh. That's the good thing about knowing Turkish people. I'd love to try some German food, just that very little of it is halal. Oh, and they don't sell porridge!



    Ooh looks nice. Here's some pics of where we stayed (The guy in the pic isn't me btw)

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...46847386_n.jpg

    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...93977145_n.jpg

    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...34176516_n.jpg

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...16774068_n.jpg

    Just for luls. This is a shop near by. Notice it's name

    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...84110741_n.jpg

    If you wanna see some more, then I took quite a few pictures

    https://www.facebook.com/media/set/?...4529339&type=3

    If that doesn't work, I guess you could navigate through here:
    https://www.facebook.com/waqasahmed939

    The photos are public so....





    Oh fair enough. I took my card, but then again I must have spent like £100 on gifts. At the time, it wasn't the best card, but the best card of the major high street debit cards if that makes any sense


    how long were you there for? tents has got to be tiring after some time and you do miss a bed right? although, it was a free hol!
    yeah hmm german foods- pretzel, stollen, their bread isn't that nice :/ i dont know much about german foods aha!
    im presuming you like porridge? aha im more for wheatabix :') b

    oh nice photos! sounds like you had fun. i didnt get a chance to take many We did alot of seminars so not much sightseeing and socialising happened for 3-4 hours on one of the three days at berlin shopping centre

    been to any other countries?
    i went to pakistan when i was 11 and again at 13, bulgaria and france and holland ( 3 times) and italy thats it :/ hope to go to spain or some more exciting countries at some point aha!
    ohh wow, i have two! But i have been told about all this as my form tutor told us about the certain benefits, at the moment its not too much of a detail for me but over summer ill maybe open another or so
    haha darn should have! nope im not but we were up north in Bham the other day so thats why we brought quite abit haha from the fruit markets:P

    oh yep ive had it, but its not that nice try it some times! Its quite expensive in ASDA £2 for one, but on an asian stall you can get 3 for a pound
    noo never, but theres 30 of us and adults who fly out together and back so thats why



    (Original post by AlligatorSky)
    Oh. I'm not looking for professional photography or anything either. My other suffered unfortunate deaths and I needed to get a new one so I thought I should just get a good one. I think I'll cancel the order and stop being lazy so I can go and have a look at the cameras myself and choose then.

    Are you applying anywhere for part-time jobs?
    haha i dont know if a nikon is professional :P i wanted to get a good quality one and it was after my first wage and it was in the sales haha! The quality is so good though
    I just got a nikon and didnt do any other looking as my friend had it and i had seen how good it was
    aha maybe for summer yep
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by MedMed12)

    haha i dont know if a nikon is professional :P i wanted to get a good quality one and it was after my first wage and it was in the sales haha! The quality is so good though
    I just got a nikon and didnt do any other looking as my friend had it and i had seen how good it was
    aha maybe for summer yep
    How much did you get it for? I thinks its about 300 pounds right now.

    Oh that's nice.
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by AlligatorSky)
    Umm, around 350 pounds. The one I have ordered is for 300, but I'll cancel it tomorrow.
    yeah nikon d3000 was £300 with a battery and charfer, sd card in a sale
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by AlligatorSky)
    That's honestly the only reason I want it. I want pretty pictures.

    Can you please ask him if the Sony SLT-A37K is a good camera, and if it's worth 300 pounds.
    I've been told that you should actually get a Fuji Fine Pix 7*** (He can't remember the exact model), and it's a lot cheaper, but makes "pretty pictures" quite well.

    However he says that he puts his "stamp of approval" on that camera. The only thing he really has an issue with is it's zoom, but you could get another lens which may get you a better zoom
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by MedMed12)
    yeah nikon d3000 was £300 with a battery and charfer, sd card in a sale
    Oh right, yeah I saw that on some website online, I've forgotten now.


    (Original post by de_monies)
    I've been told that you should actually get a Fuji Fine Pix 7*** (He can't remember the exact model), and it's a lot cheaper, but makes "pretty pictures" quite well.

    However he says that he puts his "stamp of approval" on that camera. The only thing he really has an issue with is it's zoom, but you could get another lens which may get you a better zoom
    But are they pretty enough?

    And tell him that the camera includes 18-55 mm Zoom Lens, if that helps at all.
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by MedMed12)
    how long were you there for? tents has got to be tiring after some time and you do miss a bed right? although, it was a free hol!
    Yeah that's true. We were there for about 5 days. Yeah I suppose you do but it was pretty fun, with the tents - some people even took theirs back home to the UK

    (Original post by MedMed12)
    yeah hmm german foods- pretzel, stollen, their bread isn't that nice :/ i dont know much about german foods aha!
    im presuming you like porridge? aha im more for wheatabix :') b
    Pretzels are nice The food at the tube was where I really had a chance to sample German food. There was also a woman on a stall in the centre, selling ice-cream for €1 with quite a bit of ice cream. Go to London, and you'd be paying around £4 for the same thing. I find a lot of their food is pretty similar to ours

    Yeah I like porridge,and I'm glad I took my own. You should taste some porridge. It tastes nice

    (Original post by MedMed12)
    oh nice photos! sounds like you had fun. i didnt get a chance to take many We did alot of seminars so not much sightseeing and socialising happened for 3-4 hours on one of the three days at berlin shopping centre

    been to any other countries?
    Oh. I guess it's because you're under 18? We could do what we want, when we wanted. Just as long as we emailed the lecturer within the grounds in the morning, to say "Yeah Im safe"

    I mixed it quite well I reckon. Had half seminars, half sight seeing. Met some people from other unis as well though forgot their names, and met more people from my own uni

    Some people literally did nothing but go out, and some did literally nothing but go to the seminars. Some spent their nights going out. I spent it sleeping, meaning that I could go sight seeing in the day (They'd been drinking, and would wake up in the afternoon)


    (Original post by MedMed12)
    i went to pakistan when i was 11 and again at 13, bulgaria and france and holland ( 3 times) and italy thats it :/ hope to go to spain or some more exciting countries at some point aha!
    Erm, I guess I've been to the south of France, Berlin, London, Pakistan, Saudi Arabia (Umrah) and that's about it. Though technically I've been right across Europe (We coached it to Berlin - it took 24 hours or so)

    (Original post by MedMed12)
    ohh wow, i have two! But i have been told about all this as my form tutor told us about the certain benefits, at the moment its not too much of a detail for me but over summer ill maybe open another or so
    Oh fair enough. When you want to open another, let us know. It all depends on what benefits you actually want. I literally only have lots of bank accounts for the benefits. None pay interest and my main account is an Islamic current account. If I could have the one account that gave me the benefits of all my accounts, I'd close most of them down.

    (Original post by MedMed12)
    haha darn should have! nope im not but we were up north in Bham the other day so thats why we brought quite abit haha from the fruit markets:P

    oh yep ive had it, but its not that nice try it some times! Its quite expensive in ASDA £2 for one, but on an asian stall you can get 3 for a pound
    Oh B'ham. Not far from me then (Well my uni any way) There are hardly any Asians here. Kinda have to rely on Asda lol

    (Original post by MedMed12)
    noo never, but theres 30 of us and adults who fly out together and back so thats why
    Well, there were more than 30 of us, but every one was over 18, so it didn't really matter.

    (Original post by AlligatorSky)
    Oh right, yeah I saw that on some website online, I've forgotten now.




    But are they pretty enough?

    And tell him that the camera includes 18-55 mm Zoom Lens, if that helps at all.
    Yes it makes pretty pictures, and yes he picked up on that. He said that the zoom isn't particularly great, but it's good value for money
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by de_monies)

    Yes it makes pretty pictures, and yes he picked up on that. He said that the zoom isn't particularly great, but it's good value for money
    Oh I'll cancel it anyway and go have a look at the cameras, if I don't find any I'll just get the same thing.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Hi all! Finally got home
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by Revent)
    Hi all! Finally got home
    :badger:

    you alright?
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by Revent)
    Hi all! Finally got home
    Hello. Where'd you go?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by de_monies)
    Hello. Where'd you go?
    Just away from home really :lol:


    (Original post by Zeegie)
    :badger:

    you alright?
    Yeah, not too bad. You doing okay sis?
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by de_monies)
    Yeah that's true. We were there for about 5 days. Yeah I suppose you do but it was pretty fun, with the tents - some people even took theirs back home to the UK



    Pretzels are nice The food at the tube was where I really had a chance to sample German food. There was also a woman on a stall in the centre, selling ice-cream for €1 with quite a bit of ice cream. Go to London, and you'd be paying around £4 for the same thing. I find a lot of their food is pretty similar to ours

    Yeah I like porridge,and I'm glad I took my own. You should taste some porridge. It tastes nice



    Oh. I guess it's because you're under 18? We could do what we want, when we wanted. Just as long as we emailed the lecturer within the grounds in the morning, to say "Yeah Im safe"

    I mixed it quite well I reckon. Had half seminars, half sight seeing. Met some people from other unis as well though forgot their names, and met more people from my own uni

    Some people literally did nothing but go out, and some did literally nothing but go to the seminars. Some spent their nights going out. I spent it sleeping, meaning that I could go sight seeing in the day (They'd been drinking, and would wake up in the afternoon)




    Erm, I guess I've been to the south of France, Berlin, London, Pakistan, Saudi Arabia (Umrah) and that's about it. Though technically I've been right across Europe (We coached it to Berlin - it took 24 hours or so)



    Oh fair enough. When you want to open another, let us know. It all depends on what benefits you actually want. I literally only have lots of bank accounts for the benefits. None pay interest and my main account is an Islamic current account. If I could have the one account that gave me the benefits of all my accounts, I'd close most of them down.



    Oh B'ham. Not far from me then (Well my uni any way) There are hardly any Asians here. Kinda have to rely on Asda lol



    Well, there were more than 30 of us, but every one was over 18, so it didn't really matter.



    Yes it makes pretty pictures, and yes he picked up on that. He said that the zoom isn't particularly great, but it's good value for money
    ohh nice one, yeah thats true, but even if i was over 18, i think my parents wouldn't been keen on the idea of travelling alone tbh -so many people my age go on holidays after a-levels and some girls in the year below went interrailing ;/
    yeah most countries are pretty international when it comes to food, although in italy we had alot of italian food and i discovered i dont like their pasta or pizza the pasta is slightly undercooked there and the pizza isnt as nice as of the cheeses they use :/ and the sauce is abit raw. i think ill stick to pizza hut
    i can eat it with fruit or with honey or something sweet
    that sounds great! Which uni are you at btw? enjoying it? ahh yeah like in Pak for instance, sight seeing at in the evenings was much nicer, as it was cooler.
    I dont understand it when my friends say they spent a whole holiday sunbathing and swimming at the hotel :/ i wake up so early and pester to go out until late and make the most of it :/

    oh a handful of places! i'd like to go travelling, but not really safe and itll be too costly and i have like so many other things i need to save up for right now

    i suppose most people open all these accounts for the benefits and its safer to have your money in different places rather than one

    haha love ASDA :')its where we shop


    deactivated facebook! best decision i think ive made this year so far haha!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by de_monies)
    Lol this is true. it's kinda fun trying to work out where every one's from. Some people get your accent spot on, and others don't
    Haha i know mate it happens all the time, get confused especially with geordies and scouses... But my fav accent has to be american & canadians ;-)

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Zeegie)
    WOW. That is indeed epic! Aww sorry about the circumstances...hope it's alright now maaan uni will be BALLING.
    I know, ohhh dont worry it's coool ;-)
    I know im gonna be balling ... I love that word and anyone that uses it !
    'Balllllllllinggg!!!

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by MedMed12)
    ohh nice one, yeah thats true, but even if i was over 18, i think my parents wouldn't been keen on the idea of travelling alone tbh -so many people my age go on holidays after a-levels and some girls in the year below went interrailing ;/
    Your parent's needn't know Besides, I went in a large group of people, so it's not like it really mattered

    (Original post by MedMed12)
    yeah most countries are pretty international when it comes to food, although in italy we had alot of italian food and i discovered i dont like their pasta or pizza the pasta is slightly undercooked there and the pizza isnt as nice as of the cheeses they use :/ and the sauce is abit raw. i think ill stick to pizza hut
    You know that slightly under - cooking pasta, is how it's meant to be cooked right? And also healthier at the same time. Stuff to do with it's GI
    (Original post by MedMed12)
    i can eat it with fruit or with honey or something sweet
    Oh, I can eat porridge, as is (with just milk) . That often gets me some weird looks

    (Original post by MedMed12)
    that sounds great! Which uni are you at btw? enjoying it?
    Stafford(shire) It's a bit meh tbh, but I'm here for the education,so may as well make the most of it. Im guessing you're applying for unis now?

    (Original post by MedMed12)
    ahh yeah like in Pak for instance, sight seeing at in the evenings was much nicer, as it was cooler.
    I dont understand it when my friends say they spent a whole holiday sunbathing and swimming at the hotel :/ i wake up so early and pester to go out until late and make the most of it :/
    This! I much prefer to sight see, explore the country itself,and even in the UK, I much prefer to go out in the day, go to some random place(me and my friend went to this park near me, which was pretty cool), than to go out and do "normal" things. Swimming, I can do in the UK (not that I can really swim but still..)

    (Original post by MedMed12)
    oh a handful of places! i'd like to go travelling, but not really safe and itll be too costly and i have like so many other things i need to save up for right now
    True, I spose. European destinations tend to be quite a lot cheaper though!

    (Original post by MedMed12)
    i suppose most people open all these accounts for the benefits and its safer to have your money in different places rather than one
    Lol actually I have most of my money in one place. In one account, I keep a constant £200, in another, a constant £125 (I had 0p in it, but Lloyds screwed up and now owe me £15 - they admitted to it, and said they'd pay if I lost money fore their error)

    (Original post by MedMed12)
    haha love ASDA :')its where we shop


    deactivated facebook! best decision i think ive made this year so far haha!

    Lol. Shop there all the time as well. Cheaper than the rest Get fuel from there as well, but *may* go to shell if it's worth it, and then experiment to see if BP is cheaper lol

    I still use fb a fair bit tbf

    (Original post by martialartist123)
    Haha i know mate it happens all the time, get confused especially with geordies and scouses... But my fav accent has to be american & canadians ;-)

    Posted from TSR Mobile
    Most people can recognise my accent right off, until I go back home and they think my accent is either "gay" or "from the south" or "posh" Make your bloody minds up
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Hahah arsenal fans:-Name:  image.jpg
Views: 92
Size:  116.0 KB
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by Maryb_101)
    Hahah arsenal fans:-Name:  image.jpg
Views: 92
Size:  116.0 KB
    Think you may just have started WW3 again
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by AlligatorSky)
    Haha, thank you.

    Yes I knoww. These 2 years took longer than usual but on the bright side there's like 110 days left.
    LOL!
    Really, lol your counting, thats cool!
    Yep thats a bright side!
 
 
 
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: March 4, 2013
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Will you be richer or poorer than your parents?
    Useful resources
    US study forum

    Accommodation profiles:

    iQ Student Accommodation

    iQ Student Accommodation

    Great value student rooms in city centre locations all across the UK


    X1 Lettings

    X1 Lettings

    Luxury student accommodation in Liverpool & Manchester.


    Collegiate Accommodation

    Collegiate Accommodation

    "This is student living. Just better."


    Scape Student Living

    Study Inn

    Providing stunning high quality, boutique student accommodation throughout the UK


    The Student Housing Company

    The Student Housing Company

    Award-winning student accommodation - voted by 22,000 students.

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.