Join TSR now and get all your revision questions answeredSign up now

0
    ReputationRep:
    (Original post by L'Evil Fish)
    Oui, ils sont rares

Hmmm... Je vois! Merci

Aah, bien! No me gusto alemán :mmm:
    Watch your gustar! Remember it agrees with the thing you like, not the subject Also, after gustar when it's just generally used, the noun usually has its definite article:

Me gustan las nalgas
    I like buttocks

Me gusta el galés
    I like Welsh

16
    ReputationRep:
    (Original post by constantmeowage)
    Watch your gustar! Remember it agrees with the thing you like, not the subject Also, after gustar when it's just generally used, the noun usually has its definite article:

Me gustan las nalgas
    I like buttocks

Me gusta el galés
    I like Welsh
    So what should my sentence say?

0
    ReputationRep:
    So what should my sentence say?
    No me gusta el alemán

16
    ReputationRep:
    (Original post by constantmeowage)
    No me gusta el alemán
    Okay, so what's the endings for each one?

An = plural
    A = singular

?

2
    ReputationRep:
    (Original post by Molly_xox)
    Haha, aww on me dit que les conversations français sont rares...
    C'est vrai ce fil est couvert de conversations en allemand ou en néerlandais! Celles françaises ne sont pas très courantes!
    Mais il y a certains qui continuent à parler français!

It's not much busier when I am here:0

Alors, je ne parlais pas en français pour un long temps
    You've returned! How was your time away in exile?

16
    ReputationRep:
    (Original post by BaconEmperor)
    C'est vrai ce fil est couvert de conversations en allemand ou en néerlandais! Celles françaises ne sont pas très courantes!

You've returned! How was your time away in exile?
    Eye opening

If they say no to Spanish AS, I'm going to just learn Italian and Spanish as high a level as I can

13
    ReputationRep:
    Oui, ils sont rares

Hmmm... Je vois! Merci

Aah, bien! No me gusto alemán :mmm:
    Aww ¿por qué?

Posted from TSR Mobile

16
    ReputationRep:
    Aww ¿por qué?

Posted from TSR Mobile
    C'est trop difficile :unimpressed: et je ne suis pas forte (at it)

2
    ReputationRep:
    Eye opening

If they say no to Spanish AS, I'm going to just learn Italian and Spanish as high a level as I can
    That's the spirit! It's always good to have a back up plan, and proving someone wrong is a great motivator :^_^:

Have you started your Sigue book yet

15
    ReputationRep:
    So many French speakers who don't realise that it's la conversation... It has the -tion ending! It's feminine!

13
    ReputationRep:
    Ah bon! Bonjour la plupart du temps j'essayerai parler en français parce que je ne l'étudierai pas quand je retourner au collège

Posted from TSR Mobile

13
    ReputationRep:
    (Original post by Ronove)
    So many French speakers who don't realise that it's la conversation... It has the -tion ending! It's feminine!
    Sorry, I'll remember for next time!

Posted from TSR Mobile

2
    ReputationRep:
    Ah bon! Bonjour la plupart du temps j'essayerai parler en français parce que je ne l'étudierai pas quand je retourner au collège

Posted from TSR Mobile

Quel dommage! Pourquoi pas? Est-ce que tu vas étudier les A-Levels après l'été? J'ai completé mon étude de français au niveau d'A-level cette année et je trouvais qu'il était très fantastique et enrichissant
    Quels sont les autres langues que tu parles/étudies?

16
    ReputationRep:
    That's the spirit! It's always good to have a back up plan, and proving someone wrong is a great motivator :^_^:

Have you started your Sigue book yet
    :awesome:

:nah: I've read bits and pieces just to see if I understand it, but nothing proper!

Je ne pense pas que j'aie utilisé le mot "conversation"

13
    ReputationRep:
    C'est trop difficile :unimpressed: et je ne suis pas forte (at it)
    Quelque copains me disent que alemán est plus facile que français...mais je me sais pas, c'est complètement different de français et espagnol :lol:

(I'm not sure about the 'de', which little word is supposed to go there?)

Posted from TSR Mobile

15
    ReputationRep:

:nah: I've read bits and pieces just to see if I understand it, but nothing proper!

Je ne pense pas que j'aie utilisé le mot "conversation"
    Don't try to pretend 'ils sont rares' wasn't referring to 'les conversations'.

13
    ReputationRep:
    Quel dommage! Pourquoi pas? Est-ce que tu vas étudier les A-Levels après l'été? J'ai completé mon étude de français au niveau d'A-level cette année et je trouvais qu'il était très fantastique et enrichissant
    Quels sont les autres langues que tu parles/étudies?
    Français se n'adapte pas dans mon emploi du temps si la biologie est terrible je changerai á français oui, he vais étudier la chimie, la biology, la philosophie et l'étiques et l'espagnol. Est-ce que tu attends pour ses notes?

Pour conversation: anglais, français et espagnol. Cependant, je sais phrases en arabe, portugais, thai, irlandais et écossais mais cettes phrases son très simple.

Posted from TSR Mobile

2
    ReputationRep:
    Français se n'adapte pas dans mon emploi du temps si la biologie est terrible je changerai á français oui, he vais étudier la chimie, la biology, la philosophie et l'étiques et l'espagnol. Est-ce que tu attends pour ses notes?

Pour conversation: anglais, français et espagnol. Cependant, je sais phrases en arabe, portugais, thai, irlandais et écossais mais cettes phrases son très simple.

Posted from TSR Mobile
    J'avais le même problème avec la biolgie il y a deux ans donc j'ai choisi à me l'enseigner La biologie est énormément intéressante mais il faut avoir une mémoire fantastique pour se souvenir tous les faits! Tu as choisi une bonne variété de sujets
    Pourquoi les sciences et la philosophie et l'espagnol?
    Oui j'attends nerveusement pour les notes en chimie, en mathématiques et en français

C'est impressionant que tu saches les élements de plusieurs langues! Je sais communiquer en anglais, en français et en italien

Ah that's good, better than me I haven't touched that Russian grammar book since the day I bought it

16
    ReputationRep:
    Quelque copains me disent que alemán est plus facile que français...mais je me sais pas, c'est complètement different de français et espagnol :lol:

(I'm not sure about the 'de', which little word is supposed to go there?)

Posted from TSR Mobile
    Lies :mmm: French is easier...

It is very different
    Don't try to pretend 'ils sont rares' wasn't referring to 'les conversations'.
    I'm talking about... Randomers speaking are rare :eviltongue: :teehee:
    Ah that's good, better than me I haven't touched that Russian grammar book since the day I bought it
    :ahee: :naughty:

0
    ReputationRep:
    Okay, so what's the endings for each one?

An = plural
    A = singular

?
    Exacto. You're using the 'él' ending and the 'ellos' ending each time so:

gusta/gustan, gustaba/gustaban, gustó/gustaron, ha/han gustado, gustará/gustarán, gustaría/gustarían, guste/gusten, gustara/gustaran or gustase/gustasen

I've probably missed a few tenses...

Poll
Should MenACWY vaccination be compulsory at uni?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.