Join TSR now and chat with students like youSign up now
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Nissie1)
    Why create a thread for nigerians only? Typical...
    Lool jealously don dey catch you just kidding! Maybe you should create a thread for your own country...


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by WorldPharmacist)
    Lool jealously don dey catch you just kidding! Maybe you should create a thread for your own country...


    Posted from TSR Mobile
    LOL nice pidgin

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Joannywhite)
    Haha oh really? What a coincidence I applied to Aberdeen, Dundee, Sheffield and St George's. My stats are in my signature
    Do u know what unis u're gonna apply to?
    Hey,
    What schools did you apply to?

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by ekpenyongnsa)
    Its been nice meeting you. Will pm you later. Im Emmanuel btw

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Pride)
    Quickly breezing through here, but am I reading that we have some prospective medicine applicants? Great - go for it, dig deep, it's a great course and really worth the effort!

    Umm and to whoever said they're thinking about Southampton, medicine is good here, I'd definitely recommend it (although, of
    course, apply where you have the best shot first and foremost). Good luck.
    Hey Don't really know much about Southampton's teaching style is is all lecture based or is there some PBL as well?
    And what was your UKCAT if you don't mind me asking
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by MissC123)
    Hey Don't really know much about Southampton's teaching style is is all lecture based or is there some PBL as well?
    And what was your UKCAT if you don't mind me asking
    Hey. We don't have PBL at all. It's primarily lecture-based here for the first 2 years (frequent 9-5s). We also have to do Medicine in Practice, where every 2 weeks we practice taking histories from patients, other students and actors in a GP surgery. That's assessed, you have to pass that. There's also various practicals and tutorials in smaller groups. But yep, lots of lectures.

    I got 647.5, last year we had a cutoff of something like 600. Not sure what it is now though.
    • Arsenal FC Supporter
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by WorldPharmacist)
    Lool jealously don dey catch you just kidding! Maybe you should create a thread for your own country...


    Posted from TSR Mobile
    lol hello again, you're Nigerian??
    I'm half dutch :P
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Lyrical Prodigy)
    lol hello again, you're Nigerian??
    I'm half dutch :P
    Nice combo

    Posted from TSR Mobile
    • Arsenal FC Supporter
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by ADAOBI123)
    Nice combo

    Posted from TSR Mobile
    lol Nigerians dey marry every single race.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Lyrical Prodigy)
    lol Nigerians dey marry every single race.
    LOL ! Thats true

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Lyrical Prodigy)
    lol hello again, you're Nigerian??
    I'm half dutch :P
    Hiii! Yep us Nigerians are everywhere! Oooo half dutch, that's nice :O


    Posted from TSR Mobile
    • Arsenal FC Supporter
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by ADAOBI123)
    LOL ! Thats true

    Posted from TSR Mobile
    Haha, So are you going to uni in sept as well?

    (Original post by WorldPharmacist)
    Hiii! Yep us Nigerians are everywhere! Oooo half dutch, that's nice :O


    Posted from TSR Mobile
    So where in Naij are you from?
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Lyrical Prodigy)
    Haha, So are you going to uni in sept as well?


    Yuppp. I'm hoping to attend brighton university to study pharmacy ! Yourself ?
    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Lyrical Prodigy)

    So where in Naij are you from?
    I'm from abia state southeast Nigeria you?


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Hey! My UCAS application got accepted by Oxford and Manchester. Any thinking of applying for either?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by ekpenyongnsa)
    Hey,
    What schools did you apply to?

    Posted from TSR Mobile
    Hey I mentioned them above. Aberdeen, Dundee, Sheffield and SGUL Where u thinking of applying to?
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Joannywhite)
    Hey I mentioned them above. Aberdeen, Dundee, Sheffield and SGUL Where u thinking of applying to?
    I'm thinking of applying to Kings, Exeter, Aberdeen and Dundee I'm not very sure about the later 2 though. Where did you get offers from?


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by ekpenyongnsa)
    I'm thinking of applying to Kings, Exeter, Aberdeen and Dundee I'm not very sure about the later 2 though. Where did you get offers from?


    Posted from TSR Mobile
    I got pre-interview rejections from the Scottish unis (too much competition :rolleyes: ), an amended offer for biomed from sheffield and i'm on the SGUL waiting list. So i'm still waiting
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by WorldPharmacist)
    Lool jealously don dey catch you just kidding! Maybe you should create a thread for your own country...


    Posted from TSR Mobile
    LOOOOL :rolleyes: Kinda difficult considering I have a very complicated background
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ADAOBI123)
    There's an African thread too.

    No need to be rude:rolleyes:

    Posted from TSR Mobile
    What's rude about it?
 
 
 
Poll
If you won £30,000, which of these would you spend it on?
Useful resources
US study forum

Accommodation profiles:

iQ Student Accommodation

iQ Student Accommodation

Great value student rooms in city centre locations all across the UK


X1 Lettings

X1 Lettings

Luxury student accommodation in Liverpool & Manchester.


Collegiate Accommodation

Collegiate Accommodation

"This is student living. Just better."


Scape Student Living

Study Inn

Providing stunning high quality, boutique student accommodation throughout the UK


The Student Housing Company

The Student Housing Company

Award-winning student accommodation - voted by 22,000 students.

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.