help needed with suggestions for music for party in 2 and a half hours time...

Watch
This discussion is closed.
lou p lou
Badges: 2
Rep:
?
#1
Report Thread starter 16 years ago
#1
title says it all really (you happy with that?)

it's my 18th tonight + my mum forgot to pass on the message that i could bring some of my own music... so i've only jus found out when i went down to set up :rolleyes:

any suggestions (i'm quite into indie/rock), but i want people to dance.

*runs off frantically realising she hasn't done anything to gt ready yet*

lou xxx
0
MattG
Badges: 1
Rep:
?
#2
Report 16 years ago
#2
rage against the machine

if you like 60's then the beatles and the kinks (!)

red hot chili peppers

muse

funky stuff, good bass
0
villarde
Badges: 0
#3
Report 16 years ago
#3
a bit of latino music to shake the booty would go down a treat i'm sure !!!!
0
Danithestudent
Badges: 10
Rep:
?
#4
Report 16 years ago
#4
EASY! All your old NOW albums, the people at the party will have grown up with you and because of that it's nostalgia. It's cheesy without being too cheesy and people will dance and know the songs
0
....
Badges: 1
Rep:
?
#5
Report 16 years ago
#5
Listening to Scissor Sisters album at the moment, kinda weird, but danceable!
0
MattG
Badges: 1
Rep:
?
#6
Report 16 years ago
#6
(Original post by Gimp)
Listening to Scissor Sisters album at the moment, kinda weird, but danceable!
just what i was thinking lol, dancable....

dread to say it but justin timberlake....senorita *tries to dance*
0
pedy1986
Badges: 12
Rep:
?
#7
Report 16 years ago
#7
Make sure you play Sultans of Swing!
0
me!
Badges: 8
Rep:
?
#8
Report 16 years ago
#8
Nelly the elephant for when you're all obscenly (sp) drunk...
0
TELEPATHICTUBBY
Badges: 0
Rep:
?
#9
Report 16 years ago
#9
Nirvana - ..Teen spirit and all the rest...
0
lou p lou
Badges: 2
Rep:
?
#10
Report Thread starter 16 years ago
#10
(Original post by Danithestudent)
EASY! All your old NOW albums, the people at the party will have grown up with you and because of that it's nostalgia. It's cheesy without being too cheesy and people will dance and know the songs
lol, good thought- there is a dj, i just want some stuff that i like. i currenyly have my brother dispatched to choose it.

muse + RHCP are good ideas.

lou xxx
0
AT82
Badges: 0
Rep:
?
#11
Report 16 years ago
#11
At the club I go to here are some songs that always get people dancing

The Smiths - This Charming Man
Pulp - Common People
Blur - Park life
New Order - Blue Monday
The Who - My Generation
Doves - The Pounding
White Stripes- Last Night
0
]{ingnik
Badges: 1
Rep:
?
#12
Report 16 years ago
#12
(Original post by me!)
Nelly the elephant for when you're all obscenly (sp) drunk...
play some good druken music that is singalongable. music for an intoxicated mind was the name of an album i made of compliations thusways.
0
What's Chico Time Precious?
Badges: 1
Rep:
?
#13
Report 16 years ago
#13
(Original post by MattG)
if you like 60's then the beatles and the kinks (!)
yay!
The Clash - London Calling is a great album, really catchy tunes on that you can boogie to, get it for a fiver in most shops.
0
lou p lou
Badges: 2
Rep:
?
#14
Report Thread starter 16 years ago
#14
(Original post by MattG)
just what i was thinking lol, dancable....

dread to say it but justin timberlake....senorita *tries to dance*
lol, and there was me telling my brother not to bother with the justin album... i was working under the presumption the dj will already have it.

lou xxx
0
AT82
Badges: 0
Rep:
?
#15
Report 16 years ago
#15
(Original post by TELEPATHICTUBBY)
Nirvana - ..Teen spirit and all the rest...
Yeah Team Spirit always goes down a treat at 5th ave.
0
Danithestudent
Badges: 10
Rep:
?
#16
Report 16 years ago
#16
(Original post by lou p lou)
lol, good thought- there is a dj, i just want some stuff that i like. i currenyly have my brother dispatched to choose it.

muse + RHCP are good ideas.

lou xxx
Got any No Doubt? Just A Girl is a perfect song for dancing and jumping about, maybe a bit of Less Than Jake, Offspring darkned up a bit with a smush of erm...erm... I can't think...

Make sure Billie Jean gets in there though!
0
pedy1986
Badges: 12
Rep:
?
#17
Report 16 years ago
#17
(Original post by Absolution)
yay!
The Clash - London Calling is a great album, really catchy tunes on that you can boogie to, get it for a fiver in most shops.
OMG. A 'The Clash fan'..... *jumps*

Some R.E.M stuff is dancable to; Whats the Frequency, Bad Day, Animal, orange crush etc.
0
Daveo
Badges: 14
Rep:
?
#18
Report 16 years ago
#18
(Original post by Danithestudent)

Make sure Billie Jean gets in there though!
Yeah it has to be - it aint no party otherwise
0
MattG
Badges: 1
Rep:
?
#19
Report 16 years ago
#19
(Original post by Danithestudent)

Make sure Billie Jean gets in there though!
also "black and white" i love that song....
0
....
Badges: 1
Rep:
?
#20
Report 16 years ago
#20
Some Jackson 5 wouldn't go a miss

lol and some SCOOOTTTEEEER AEERRRREEE YOU REAADY!
0
X
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

If you do not get the A-level grades you want this summer, what is your likely next step?

Take autumn exams (103)
48.82%
Take exams next summer (31)
14.69%
Change uni choice through clearing (52)
24.64%
Apply to uni next year instead (19)
9%
I'm not applying to university (6)
2.84%

Watched Threads

View All