Help with French CAT? Watch

SaraWasHereX
Badges: 0
Rep:
?
Report Thread starter 4 years ago
Hi Guys, I'm doing a French speaking CAT in a few days, and I need to get my speech checked by someone who isn't my teacher. Problem is, I can't find anyone. Could someone just look over this and give me some feedback? Much appreciated.
Quand j'etait plus jeune, j’adorait jouer au netball et dodgeball . Je l 'ai toujours aimé aussi des leçons de sport .Je jouais dodgeball avec ma sœurs et mon frere. J’aime encore dodgeball, mais je n’aime plus netball. Je me passionne pour le basketball. J'aime tous les sport, parce que c'est amuse, mais je trouve le basketball tres fatigant. J'en fais depuis deux ans.
Je l'ai toujours été une personne active et ai joué pour une équipe de basket-ball. Je m'entraine deux fois par semaine, le mardi, et le dimanche. L'entraineur est tres sympa. Au debut, j'ai trouve ca difficile, mais maintenant, ca va mieux. J'aime participer aux competitions, et l'annee dernier, je suis allee au une concours a Londres. J'etait tres stressee, mais nous avons gagne! Dans l'avenir, je voudrais continuer avec le sport.
Quand je suis plus âgé , je veux travailler comme un entraîneur , et avoir ma propre salle de gym . Je veux aussi continuer à jouer au sports, parce que les activites sportives sont bonnes pour la sante et aussi un excellent moyen de s’amuser avec les copains. Je aussi suis très intéressé par cette carrière , car cela signifie que cela aidera non seulement à moi , mais d'autres personnes se mettre en forme .
Thanks Guys!
Sara
0
reply
VioletPhillippo
Badges: 17
Rep:
?
Report 4 years ago
(Original post by SaraWasHereX)
Hi Guys, I'm doing a French speaking CAT in a few days, and I need to get my speech checked by someone who isn't my teacher. Problem is, I can't find anyone. Could someone just look over this and give me some feedback? Much appreciated.
Quand j'etait plus jeune, j’adorait jouer au netball et dodgeball . Je l 'ai toujours aimé aussi des leçons de sport .Je jouais dodgeball avec ma sœurs et mon frere. J’aime encore dodgeball, mais je n’aime plus netball. Je me passionne pour le basketball. J'aime tous les sport, parce que c'est amuse, mais je trouve le basketball tres fatigant. J'en fais depuis deux ans.
Je l'ai toujours été une personne active et ai joué pour une équipe de basket-ball. Je m'entraine deux fois par semaine, le mardi, et le dimanche. L'entraineur est tres sympa. Au debut, j'ai trouve ca difficile, mais maintenant, ca va mieux. J'aime participer aux competitions, et l'annee dernier, je suis allee au une concours a Londres. J'etait tres stressee, mais nous avons gagne! Dans l'avenir, je voudrais continuer avec le sport.
Quand je suis plus âgé , je veux travailler comme un entraîneur , et avoir ma propre salle de gym . Je veux aussi continuer à jouer au sports, parce que les activites sportives sont bonnes pour la sante et aussi un excellent moyen de s’amuser avec les copains. Je aussi suis très intéressé par cette carrière , car cela signifie que cela aidera non seulement à moi , mais d'autres personnes se mettre en forme .
Thanks Guys!
Sara
Hiya, I'm doing GCSE French too and I think it sounds great. You have lots of variety, good vocab, good use of different tenses and construction. I would try and take out some of the 'je's and have more of a variety of people. I would also try and link some of the sentences more so that there not 'hanging in mid air'. In the last section instead of je aussi suis it's je suis aussi.
0
reply
SaraWasHereX
Rep:
?
(Original post by VioletPhillippo)
Hiya, I'm doing GCSE French too and I think it sounds great. You have lots of variety, good vocab, good use of different tenses and construction. I would try and take out some of the 'je's and have more of a variety of people. I would also try and link some of the sentences more so that there not 'hanging in mid air'. In the last section instead of je aussi suis it's je suis aussi.
Thanks so much for the advice!
Sara
0
reply
Joe C-S
Badges: 2
Rep:
?
Report 4 years ago
That looks really good! There are some bits of AS grammar in there too! The only thing I'd advise is at the end you're talking about what you would like to be but you say 'je veux travailler' but that's present tense. 'Je voudrais travailler' is the conditional tense. Also, just as a little bit extra, another way to say 'Je voudrais travailler comme un entrainer' is 'je voudrais devenir un entrainer' as devenir means to become, but saying 'Je voudrais travailler...' works just as well.
0
reply
VioletPhillippo
Badges: 17
Rep:
?
Report 4 years ago
Thanks so much for the advice!
Sara
No problem, you're very welcome
0
reply
She-Ra
  • TSR Community Staff
Badges: 21
Rep:
?
Report 4 years ago
Thanks Guys!
Sara
Moved to the Foreign Languages study help forum :hat2:
0
reply
Josb
Badges: 6
Rep:
?
Report 4 years ago
Quand j'etait plus jeune, j’adorait jouer au netball et _ dodgeball . Je l 'ai toujours aimé aussi des leçons de sport .Je jouais _ dodgeball avec ma sœurs et mon frere. J’aime encore _ dodgeball, mais je n’aime plus _ netball. Je me passionne pour le basketball. J'aime tous les sport_, parce que c'est amuse, mais je trouve le basketball tres fatigant. J'en fais depuis deux ans.
Je l'ai toujours été une personne active et _ai joué pour une équipe de basket-ball. Je m'entraine deux fois par semaine, le mardi, et le dimanche. L'entraineur est tres sympa. Au debut, j'ai trouve ca difficile, mais maintenant, ca va mieux. J'aime participer aux competitions, et l'annee dernier_, je suis allee au une concours a Londres. J'etait tres stressee, mais nous avons gagne! Dans l'avenir, je voudrais continuer avec le sport.
Thanks Guys!
Sara
Quick corrections:
J'étaiS
Sports have an article in French: Le football, le dodgeball, la natation, l'escrime...
When I get old, I want to = Quand je serai plus vieux, je voudrais (it is however only used by boys, as girls don't want to say that they get old , they say instead "Plus tard, je voudrais travailler/faire...")
0
reply
SaraWasHereX
Rep:
?
Thanks Everyone!! Did the exam yesterday- got a B+!!
Sara
X
0
reply
Quick-use
Badges: 19
Rep:
?
Report 4 years ago
(Original post by Josb)
Quick corrections:
J'étaiS
Sports have an article in French: Le football, le dodgeball, la natation, l'escrime...
When I get old, I want to = Quand je serai plus vieux, je voudrais (it is however only used by boys, as girls don't want to say that they get old , they say instead "Plus tard, je voudrais travailler/faire...")
Hi there,

Are you French?
0
reply
Josb
Badges: 6
Rep:
?
Report 4 years ago
(Original post by Quick-use)
Hi there,

Are you French?
Yep.
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

University open days

• Cranfield University
    Cranfield Forensic MSc Programme Open Day Postgraduate
    Thu, 25 Apr '19
  • University of the Arts London
    Open day: MA Footwear and MA Fashion Artefact Postgraduate
    Thu, 25 Apr '19
  • Cardiff Metropolitan University
    Undergraduate Open Day - Llandaff Campus Undergraduate
    Sat, 27 Apr '19

Have you registered to vote?

Yes! (490)
37.69%
No - but I will (100)
7.69%
No - I don't want to (88)
6.77%
No - I can't vote (<18, not in UK, etc) (622)
47.85%

Watched Threads

View All
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise