French GCSE Controlled Assessment Draft - Any Mistakes? Watch

pluffy_tew
Badges: 0
Rep:
?
Report Thread starter 4 years ago
Hello, so in a couple of weeks I have my first ever controlled assessment for French. Obviously this is quite stressful for me as I am predicted an A* :confused: yet I'm not sure that is the correct target for me. However I have written my draft and I was wondering if someone could help me by correcting any mistakes I have made, there will probably be quite a few. Also if possible could someone give me an idea of what sort of level I would get for this work, without the mistakes.

The topic is sport and leisure, and is in a blog style.
My questions that I had to answer are:
-What is my favorite leisure activity and why do I enjoy them.
-What activities are available in my local area and what are the advantages/disadvantages
-Describe a sporting or leisure event you attended recently
-How important is technology in your life
-What activities would you like to try in the future and why?

Below is my draft and below that is the translation

Bonjour! Je m'appelle Lucy et bienvenue à moi blog! Aujourd'hui, j'avais écrire sur les sports et les loisirs, si se il vous plaît ne hésitez pas à laisser un commentaire pour me aider à améliorer mon blog.

Mon sport préféré est la natation, je suis comme un poisson dans l'eau! J'adore la natation parce que c'est très amusant et j'y rencontre tous mes amis au club de natation. J'ai choisi la natation parce que j'ai toujours aimé la natation , j'ai donc décidé joindre un club de natation quand j'avais dix ans. Je m'entraîne à la piscine de Mickleover avec mes amies. Elles ont choisi la natation parce que j'en faisais. La monitrice est assez agréable, mais parfois elle est stricte. Une fois mon ami ne l’écoutait pas, elle a dû faire dix tours, j'étais désolée pour elle. As-tu une passion?

Dans ma région, il ya beaucoup de différents sports à essayer, comme le judo, mais il faut être prudent de ne pas vous blesser parce que c'est très dangereux, heureusement, le club Littleover est très sûr. Il existe d'autres, plus sûrs, les sports à essayer comme le tennis. Un avantage de jouer au tennis, c'est qu'il vous rend rapide sur vospieds, et il vous permet de rester en bonne santé. Toutefois, uninconvénient est que c'est très fatigant et parfois ennuyeux. Qu'est-ce nouveau sport aimeriez-vous d'essayer, et pourquoi?

J'aime participeraux compétitions. Je me souviens encore de mon premier tournoi, c'était à Manchester. On est arrivés tôt le matin en bus et puis on a fait exercice avant pratique nager. J'étais nerveux, mais finalement je suis rentrée avec une médaille d'or.

Pour moi, la technologie est une partie très importante de ma vie. Je utilise la technologie pour beaucoup de choses telles que des recherches pourmes devoirs, rester en contact avec mes amis et pour le téléchargement de musique. Cependant, un inconvénient de la technologie est que les gens sont constamment sur leurs téléphones. Malheureusement, mon ami n'a plus un téléphone parce qu'elle a passé trop de temps sur elle, alors que ses parents l'a interdit.

Je vais continuer la natation parce que j'adore ça. Ça maintient en forme. Je voudrais faire d’autres compétitions desorte que je me améliore. Je aimerais aussi apprendre à jouer aubasket ou le judo. Je préférerais apprendre à jouer au basket parce que je pense que ce est un peu plus intéressant que le judo, et le judo est assez violent. Cependant, je ne pourrais pas rejoindreun nouveau club parce que je aimerais avoir plus de temps libre à moi, parce que je suis occupé en ce moment. Qu'est-ce nouveau sportaimeriez-vous apprendre?

Mercid'avoir lu mon blog, je espère que ça vous a plu!

Translation:

Hello! My name is Lucy and welcome to my blog! Today I will write about sports and leisure, so please feel free to leave a comment to help me improve my blog.

My favorite sport is swimming, I'm like a fish in water! I love swimming because it is great fun and I meet all my friends at swim club. I chose swimming because I have always loved swimming, so I decided to join a swimming club when I was ten. I train at the Mickleover pool with my friends, they chose swimming because I was doing it. The instructor is quite nice, but sometimes is strict. Once my friend was not listening, she had to do ten laps; I felt sorry for her. Do you have a passion?

In my area, there are many different sports to try, such as judo, but you must be careful not to hurt yourself because it is very dangerous, fortunately the Littleover club is very safe. There are other, safer sports like tennis to try. One advantage of playing tennis is that it makes you quick on your feet, and keeps you healthy. However, a disadvantage is that it is very tiring and sometimes boring. What new sport would you like to try and why?

I love to compete. I still remember my first tournament was in Manchester. We arrived early in the morning by bus and then made to exercise before practicing swimming. I was nervous, but finally I came back with a gold medal.

For me, technology is a very important part of my life. I use technology for many things such as research for homework, staying in touch with friends and download music. However, a drawback of technology is that people are constantly on their phones. Unfortunately, my friend no longer has a phone because she spent too much time on it, so her parents banned it.

I'll continue swimming because I love it. It keeps me in shape. I would like to do other competitions so I'm improving. I would also like to learn to play basketball or judo. I'd rather learn to play basketball because I think it's a little more interesting than judo and judo is pretty violent. However, I might not join a new club because I would like to have more time for me, because I'm busy right now. What new sport would you like to learn?

Thank you for reading my blog, I hope you enjoyed it!

Thank you to anyone who is able to help me improve my draft!

0
reply
Josb
Badges: 6
Rep:
?
Report 4 years ago
I won't check this long text, but I'll answer to specific questions.
0
reply
pluffy_tew
Rep:
?
Ok...my specific question is, what are the mistakes in the French paragraph?
0
reply
Josb
Rep:
?
Report 4 years ago
(Original post by pluffy_tew)
Ok...my specific question is, what are the mistakes in the French paragraph?
:lol: Well tried.

I meant specific questions on a grammatical point or a sentence. I can correct one paragraph, tell me which one.
0
reply
pluffy_tew
Rep:
?
Aha, could you please help correct paragraph 3, the one about sports in my area.
0
reply
Josb
Rep:
?
Report 4 years ago
(Original post by pluffy_tew)
Dans ma région, il y a beaucoup de sports différents à essayer, comme le judo, mais je dois être prudente de ne pas me blesser parce que c'est très dangereux, heureusement, le club Littleover est très sûr. Il existe d'autres sports plus sûrs à pratiquer comme le tennis. Un avantage de jouer au tennis, c'est qu'il vous rend rapide sur vos pieds, et il vous permet de rester en bonne santé. Toutefois, un inconvénient est que c'est très fatigant et parfois ennuyeux.
In pure, academic French:

Ma région offre un vaste choix d'activités sportives, telles que le judo, mais je ne m'entraîne que dans le club Littleover, car il s'agit d'un sport potentiellement dangereux. De manière moins risquée, je peux aussi jouer au tennis - sport qui aiguise les réflexes et entretient la forme - même si parfois un peu répétitif.
0
reply
pluffy_tew
Rep:
?
Thank you very much!
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts

All the exam results help you need

1,469

people online now

225,530

students helped last year

University open days

• University of Aberdeen
    General Open Day Undergraduate
    Tue, 27 Aug '19
  • Norwich University of the Arts
    Postgraduate (MA) Open Day Postgraduate
    Sat, 31 Aug '19
  • University of Lincoln
    Guardian Offices, Kings Cross, London Postgraduate
    Mon, 2 Sep '19

How are you feeling about GCSE Results Day?

Hopeful (220)
12.45%
Excited (166)
9.39%
Worried (308)
17.43%
Terrified (389)
22.01%
Meh (184)
10.41%
Confused (39)
2.21%