Join TSR now and get answers to all your questions about uniSign up now
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Lostperson)
    700 band 2 , are u applying at warwick?
    Nice score nope don't have a chance with Warwick VR let me down quite a lot, you?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by paniking_and_not_revising)
    OMG yes! I keep reading through it thinking of what to improve but I've got nothing. Im sending it off to a cousin to read through now. I'm trying to fit in examples but there's no space.

    And my arms are aching because I was babysitting a 2 year old while his mum took her daughter to her swimming class. I had him in the pushchair and he puked everywhere so I cleaned him up with the help of some strangers (who I wanted to hug but I smelt gross thanks to all the puke) and so I had to pick the kid up and hold him until the pushchair was clean enough but then he fell asleep in my arms so I had to hold him because he keeps getting scared while sleeping so he has to be held close to you. :emo:

    Have you gotten your reference yet?
    I've re written it a million and one times. God knows if its good but I feel like it reads better? probably being biased :P

    Yup no space whatsoever, I had to delete ONE word because I had gone over the line limit -_-

    Aw that sucks. Surprised you didn't puke up especially with how strong vomit smell can be...

    Nope. Just sad times. Feel like I'm constantly pestering her but tomorrow is the day where I'm gonna just call her. I gave her everything she needed and still -_-

    Is anyone considering the Physicians Associate program?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by eemooz)
    Hiya, I came across this future finance company on facebook haha, I dont know much about it and I'm quite nervous about taking out a loan. Do you have any info on the company and what kind of repayments you have to make whilst studying?

    Hey basically the payments are capped at a maximum of £75 a month whilst studying.

    You can pay more if you wish at no extra fee.

    Once you graduate the payments go up significantly, depending on the amount you borrowed. You can use the loan calculator (estimator) on their website.

    I was looking at borrowing around 24,000. In the hopes that I could pay the extra £3k myself out of savings to cover the first 3 years of tuition.

    And work during those 3 years to save up the 9k for tuition in my 4th year. 5th year is obviously paid for by NHS.

    And the £8000 yearly student maintenance loan would be used for living expenses.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by NafNaf39)

    Is anyone considering the Physicians Associate program?

    A lot of my friends are doing that who did Biomed with me.

    But to be honest, I feel like its a doctor-wannabe and I would never be fully satisfied in that role.

    I also think theres too many students and not enough jobs for it currently, but if you do get it the pay is really good money.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    Hey basically the payments are capped at a maximum of £75 a month whilst studying.

    You can pay more if you wish at no extra fee.

    Once you graduate the payments go up significantly, depending on the amount you borrowed. You can use the loan calculator (estimator) on their website.

    I was looking at borrowing around 24,000. In the hopes that I could pay the extra £3k myself out of savings to cover the first 3 years of tuition.

    And work during those 3 years to save up the 9k for tuition in my 4th year. 5th year is obviously paid for by NHS.

    And the £8000 yearly student maintenance loan would be used for living expenses.
    thanks for your reply *
    i just had a look on the calculator, you end up paying so much back :/
    yeah youve got a solid plan there, the issue comes after graduation when you have to pay back student loans as well as this, as well as paying for additional exams which cost like thousands.

    Is there a criteria that you have to meet to get the 8000? for my undergrad I only got 3100 a year.. :/
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by Akz18)
    Nice score nope don't have a chance with Warwick VR let me down quite a lot, you?
    are you above the VR national cut off?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    A lot of my friends are doing that who did Biomed with me.

    But to be honest, I feel like its a doctor-wannabe and I would never be fully satisfied in that role.

    I also think theres too many students and not enough jobs for it currently, but if you do get it the pay is really good money.
    Yeah that's the dilemma.

    And I feel that there's some uncertainty with the job and job role itself.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by eemooz)
    thanks for your reply *
    i just had a look on the calculator, you end up paying so much back :/
    yeah youve got a solid plan there, the issue comes after graduation when you have to pay back student loans as well as this, as well as paying for additional exams which cost like thousands.

    Is there a criteria that you have to meet to get the 8000? for my undergrad I only got 3100 a year.. :/
    Yeah you do end up paying back a lot and monthly payments can get quite high, depending on borrowing amount. Unfortunately Im not aware of any other alternatives ... so its a price we must pay if we want to be doctors.


    I think the £8k is if you have been living on your own and/or 26 years old.

    Luckily for me (but also unfortunately I guess :P) I will be 26 by the time I start medicine.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    Yeah you do end up paying back a lot and monthly payments can get quite high, depending on borrowing amount. Unfortunately Im not aware of any other alternatives ... so its a price we must pay if we want to be doctors.


    I think the £8k is if you have been living on your own and/or 26 years old.

    Luckily for me (but also unfortunately I guess :P) I will be 26 by the time I start medicine.
    yeah i guess, i might ask around and see if i can get a bank to give me a better deal as my credit score is decent.
    ahhh i dont fit either of those criteria haha, sucks for me but so nice for you :P*
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by eemooz)
    yeah i guess, i might ask around and see if i can get a bank to give me a better deal as my credit score is decent.
    ahhh i dont fit either of those criteria haha, sucks for me but so nice for you :P*
    Please let me know if you find any decent bank rates
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Does anyone know if Southampton consider you for both the 4 and 5 year course if you apply for the 4 year GEM?

    Im sure I've heard of other uni's doing this before, Kings I think do it.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    Please let me know if you find any decent bank rates
    of course
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Lostperson)
    are you above the VR national cut off?
    Nope really below
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by Akz18)
    Nope really below
    yeh sure rejection from them. sucks. lol VR was again this year.
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    Does anyone know if Southampton consider you for both the 4 and 5 year course if you apply for the 4 year GEM?

    Im sure I've heard of other uni's doing this before, Kings I think do it.
    soton are very uKCAT heavy. look on last years thread.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Lostperson)
    yeh sure rejection from them. sucks. lol VR was again this year.
    haha yeah! Good luck with you application
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Lostperson)
    soton are very uKCAT heavy. look on last years thread.
    So I dont have a chance there basically? haha


    Where do I find these threads, sorry Im quite a noob to TSR.
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    So I dont have a chance there basically? haha


    Where do I find these threads, sorry Im quite a noob to TSR.
    I am not saying you do not have a chance haha. i just know they use the ukcat heavily, whether it is the a100 or a101.

    http://www.thestudentroom.co.uk/show...rimary_content
    Offline

    6
    ReputationRep:
    (Original post by Spudhead)
    Does anyone know if Southampton consider you for both the 4 and 5 year course if you apply for the 4 year GEM?

    Im sure I've heard of other uni's doing this before, Kings I think do it.
    Southampton do not, and at Kings it is rare to happen.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Lostperson)
    I am not saying you do not have a chance haha. i just know they use the ukcat heavily, whether it is the a100 or a101.

    http://www.thestudentroom.co.uk/show...rimary_content
    Thank you!

    (Original post by GavinJR)
    Southampton do not, and at Kings it is rare to happen.
    Oh god this is stressful.

    I think it might be best to ring Southampton tomorrow and see if my application would be competitive at all.




    Whats St Barts/Queen Mary like for UKCAT on GEM? Hoping my Masters will counteract a low UKCAT score.




    p.s. UKCAT should be abolished!
 
 
 
Poll
Which web browser do you use?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.