Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

0
    ReputationRep:
    Hi I'm currently preparing to take my German writing controlled assessment- please can someone review what i have done, to check that it is grammatically correct. I am initially aiming for an A* for this piece:

Our task was to write an article about what I do in my free-time:

German Transcript:
    Im Allgemeinen den meisten junge Leute beim Fernsehen in ihrer Freizeit , aber müsste ich klassische Romane lesen, weil meiner Eltern glauben dass, die Bücher vorteilhaftesten für meine Generation sind. Unglaublich blödsinnig! Ich laufe Rennen mit meine lokale Sportklub, sodass möchte Ich vielleicht einen besseren Athletin bekommen. Deswegen heutzutage trainieren Ich dreimal pro Woche, Trotz des Wetters! Während der Wochenende lieber Ich mit meinen Freunden in die Stadt treffen, um neue kleidung in der Winter-Schlussverkäufe zu wählen. Sie denken, dass extrem gut sortierte Kaufhaus in unsere Einkaufenzentrum nützlicher im vergleich zu anderen Stellen ist.
    Vor allem war ich der Ansicht, dass das Internet äußerst lehrreich ist, zum Beispiel könnte man neue Fähigkeiten wie Computer Codierung lernen, was natürlich ganz nützlich ist! Obwohl es große Nachteile der modernen Medien gab. Weil die Technik in der heutigen Welt relativ neu in manchen Fällen ist, kämpften viele Menschen damit, sie richtig zu verstehen, was überhaupt nicht einfach war!
    Zufällig verbrachte ich den gesamten Samstagnachmittag am vergangenen Wochenende mit dem Unterrichten meiner Eltern, die besten Software auf ihren PC zu installieren- was mich ärgerte, da ich mit meinen Freunden durch die Stadt gehen wollte. Trotzdem besuchte meine Familie später das Kino, um den unterhaltsamen Film mit dem Namen “The Theory of Everything” zu sehen. Die Handlung war vor allem romantisch, da sie auf der wahren Geschichte von Steven Hawkings basiert. Insgesamt fanden wir den Film sehr ergreifend!
    Wenn ich nie meine schule besuchten, würde ich gerade romantischen Komödien in meinem Wohnzimmer zu genießen, wie ähnlich dem obigen Film. Anschließend ware ich auch mit ein paar Freunde für eine halbe Stunde schwimmen Sitzung in unserem lokalen Pool beitreten, so dass wir um stärker werden zu könnte! seitdem, man mindestens einige Übung sollen! Wenn wir der Zeit hatte, möchten wir im Café ein heißes Getränk kaufen, wie Tee oder Kaffee -sehr lecker! obwohl würde Ich gerne mehr Zeit mit meinem familie verbringen.

nächsten sommer, fliegen meine engsten Familienkreis hinüber Europa, um berühmt historischen stätten wie das kolosseum zu lernen. wir wollen über Nacht in einem Hotel in der Nähe des Flughafens, aber mit Blick auf das Meer ist zu bleiben, da dies die praktischste Lage sein. jedoch wird es zwölf Menschen gehen, so dass es eine sehr stressige Erfahrung sein könnte, aber auf der anderen Seite haben wir schon immer wollten, ins Ausland zu reisen zusammen, so konnten wir uns alle genießen!

What I wanted to say in English:
    In general, most young people watch TV in their spare time, but I have to read classic novels, because my parents believe that the books are most beneficial for my generation. Incredibly stupid! I run races with my local sports club, as I want to become a better athlete. That's why today I train three times a week, despite the weather! I prefer to meet during the weekend with my friends in the city to choose new clothing in the winter clearance sales. They think that extremely well-stocked department store is useful in comparison to other places in our shopping centre.
    Above all, I was of the opinion that the internet is extremely educational, for example, one could learn new skills such as computer coding, which is quite useful, of course! Although there have been major disadvantages of modern media. Because the technology in the world today is relatively new in some cases, many people struggled to properly understand it- which was not easy!
    Coincidentally, I spent all Saturday afternoon this past weekend with the teaching of my parents, the best software on your PC to be installed which annoyed me because I wanted to go through the city with my friends. Nevertheless, my family later went to the cinema to see the entertaining film called "The Theory of Everything". The plot was especially romantic as it is based on the true story of Steven Hawking. Overall, we found the movie very touching!
    If I never attended my school, I would enjoy watching romantic comedies in my living room, as similar to the above film. Then I would join a few friends for a half hour swim session at our local pool, so that we might become stronger! Since then, at least you will get some exercise! If we had time, we will want to buy a hot drink in the café, such as tea or coffee-very tasty! Although I would love to spend more time with my family.
    Next summer, my immediate family will fly across Europe to learn about famous historical sites like the coliseum. We want to stay overnight in a hotel close to the airport, but with a view of the sea, because this is the most practical location. However twelve people will be going, so that it could be a very stressful experience, but on the other hand, we have always wanted to travel abroad together, so we could all enjoy ourselves!

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    Brexit voters: Do you stand by your vote?
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
    Reply
    Hide
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.