Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta

0
    ReputationRep:
    Hey so I'm doing my GCSE Spanish controlled assessment tomorrow and it would be amazing if somebody would correct any grammar mistakes? I'm not the best at Spanish so I presume that there are many... I've included as many A* features as possible but if there is anything that you think I should include please do tell me! I really really appreciate anybody's help so thank you in advance! Also, it's to do with Spanish holidays if that helps xx

Querido Pablo,
    Recientemente, me acabo de volver de españa porque normalmente me quedo siempre en casa y me apetecía un cambio, (pero este verano, voy a quedarme en casa), puesto que, me encanta pasar las vacaciones en el extranjero ya que es más diferente que aquí. He vivido aqui desde hace diez años-es aburrido a veces. Ojalá que hiciera calor en verano en Inglaterra- pero hizo buen tiempo en españa y si hubiera tenido más dinero, habría comprado un helado. De todos modos, fui durante dos semanas al sur de españa a Fuengirola. Fui con my hermana y además, una amiga vino conmigo. Me encantó porque es la ciudad mas pinturesca del mundo y me da la impresión de que sean. Además, baste decir que dondequiera que vayas la comida era deliciosa. Que yo recuerde, he quedado con mi amiga, Maria. Me lo pasé bomba porque lo que más me gusta era que no tenía ni hermanos ni hermanas pequeños ya que son muy molestos. Pero sea como sea disfruté mucho. Sin embargo, la próxima vez me quedaré en un gran hotel porque me chifla tener mucha donde elegir. Mientras estaba allí, fui a Pamplona y cuando mi familia había llegado, yo hube terminado la fiesta- San Fermin. Maria no vino, pero habrá venido tres veces el año próximo. Estaba tan aterrorizada que no quería volverse a dormir ya que es extremadamente peligroso. Si tuviera mucha influencia, yo lo prohibiría como si fuese ló unico que importase. Pero, supongo que si estuviese en sus pellejos, tal vez yo podría disfrutar. Las próximas vacaciones, si tuviera mucho dinero me gustaría muchísimo ir a Bhután porque la cultura es rica en historia y tradición. De lo contrario, creo que voy a comprar un billete para viajar en Europa ya que estoy muy interesada en otras culturas y me encantaría aprender una lingua nueva- pero sobre todo, mis vacaciones tiene que ser relajantes porque es imprescinduble relajarme, especialmente cuando no suelo dormir jamás. Ahora, estoy estudiando español and ayer, estaba trabajandoa las dos de la mañana. Y sin duda, mañana estaré trabajando de nuevo- estoy harta.
    Besos y abrazos

So that is my controlled assessment. I've tried to do it to the highest standard possible while trying to keep to the 300 word-limit. If you have any corrections, improvements, or tips please tell me! Thank you if you even got this far!

Poll
Are you going to a festival?
Useful resources

Study tools

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Thinking about uni already?

Thinking about uni already?

See where you can apply with our uni match tool

Student chat

Ask a question

Chat to other GCSE students and get your study questions answered.

Creating

Make study resources

Create all the resources you need to get the grades.

Planner

Create your own Study Plan

Organise all your homework and exams so you never miss another deadline.

Resources by subject

From flashcards to mind maps; there's everything you need for all of your GCSE subjects.

Papers

Find past papers

100s of GCSE past papers for all your subjects at your fingertips.

Help out other students

Can you help? Study help unanswered threads

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.