Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Is attraction the most important thing in a relationship Watch

    Offline

    14
    ReputationRep:
    I find myself becoming attracted to a person's physical characteristics because of their personality. Even if the person isn't 'conventionally' attractive, I start to think of my crush as beautiful because of the little things they do that make me smile.
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by somesomebody)
    If I didn't read your posts I'd assume you're being serious as well but I feel you weren't
    I might be serious - you never know
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by somesomebody)
    :facepalm:

    do you read a lot of samina's posts

    she's rather reasonable and also sarcastic 9/10 times
    We never talk

    go easy on the feels bud
    (Original post by samina_ay)
    You on my level
    the trickster returns


    btw 50 reps to new gem
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by trustmeimlying1)
    We never talk

    go easy on the feels bud
    the trickster returns


    btw 50 reps to new gem
    I just gave you 8 points, how you feel about that
    Offline

    3
    ReputationRep:
    Yes because without it its just a friendship

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    19
    ReputationRep:
    Its an interesting one. Without attraction there probably won't even be a relationship, but a relationship purely based on attraction is never going to last (which isn't to say that I haven't tried on a couple of occasions hoping for a different outcome). I think it is a crucial part of an early relationship but nowhere near the most important thing for being able to keep one going.
    Offline

    20
    ReputationRep:
    Personality is a decider but I wouldn't even consider them if I didn't find them attractive.

    Looks are like minimum entry requirements.

    Personality is like finding out they have gold dofe and a grade 8 in piano.
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by samina_ay)
    Everyone knows attraction is the major key and overrides personality any day.
    I met one of the most attractive girls I've ever met however after getting to know her and her personality I don't even want to be near her. So in this case personality overrides attraction
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by trustmeimlying1)
    We never talk

    go easy on the feels bud
    the trickster returns


    btw 50 reps to new gem
    I hav no feels because I've never felt the glory of samina's body thanks for reminding me :rofl:
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by somesomebody)
    I hav no feels because I've never felt the glory of samina's body thanks for reminding me :rofl:
    Loooool. Wtf
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by samina_ay)
    I just gave you 8 points, how you feel about that
    revolting. how do yeh have more gems than me. ugh.

    (Original post by somesomebody)
    I hav no feels because I've never felt the glory of samina's body thanks for reminding me :rofl:
    looks like a new fan eh samina
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by trustmeimlying1)
    revolting. how do yeh have more gems than me. ugh.

    looks like a new fan eh samina
    trust me I'm an old fan hater
    Offline

    2
    ReputationRep:
    its crucial


    but once its there there are other more important things.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by samina_ay)
    Loooool. Wtf
    I'm singoo and ready to mingoo
    BrokenLife
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Personality if part of the attraction....
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Attraction is important but I wouldn't say it is more important than personality and common interests, especially when you're looking for a long term relationship.
    Offline

    15
    ReputationRep:
    (Original post by ByronicHero)
    Well, attraction is about more than somebody's physical appearance. This being said, attraction probably is the most important thing as it is what maintains the bond. If somebody becomes unkind, or lies, the effect on how much I am attracted to them will be far larger than if they changed their hair in a way I don't like, or gained/lost weight for example.

    If you mean only physical attraction then no, I don't think so, but I do think it plays an important part in why people get together and thus is particularly important at the outset. I have grown to be attracted to people physically as a product of being attracted to them personally.
    I disagree.

    Oh wait.

    I misread that. Totally agree. I go for girls purely based on their personalities which contributes directly towards how attracted I am to them, not once have I gone for somebody based on looks.
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by somesomebody)
    I'm singoo and ready to mingoo
    BrokenLife
    OMG don't tell me you're mal!?:rofl::rofl:


    I'm already taken though by Indeterminate :fight: :flutter:
    Offline

    15
    ReputationRep:
    Yes.

    Attraction is based on looks as well as personality; the way they smile, laugh, walk, talk, etc..
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by BrokenLife)
    OMG don't tell me you're mal!?:rofl::rofl:


    I'm already taken though by Indeterminate :fight: :flutter:
    Indeterminate oi :boxing:

    lol I'm jsut kidding, good for you sis
 
 
 
Reply
Submit reply
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: March 10, 2016
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    What's your favourite Christmas sweets?
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.