Anyone sitting the new AS-Biology (Salters Nuffield) in the summer (2016)?

Watch
Philip-flop
Badges: 18
Rep:
?
#1
Report Thread starter 4 years ago
#1
Anyone sitting the new AS-Biology (Salters Nuffield) in the summer (2016)?
0
reply
jamjamstap
Badges: 1
Rep:
?
#2
Report 4 years ago
#2
(Original post by Philip-flop)
Anyone sitting the new AS-Biology (Salters Nuffield) in the summer (2016)?
yup
0
reply
Philip-flop
Badges: 18
Rep:
?
#3
Report Thread starter 4 years ago
#3
(Original post by jamjamstap)
yup
How are you finding the work load? I have to say I am struggling with the amount of content for this subject! Really worried about doing Biology at A2
0
reply
jamjamstap
Badges: 1
Rep:
?
#4
Report 4 years ago
#4
(Original post by Philip-flop)
How are you finding the work load? I have to say I am struggling with the amount of content for this subject! Really worried about doing Biology at A2
I'm exactly the same. We haven't finished topic 4 yet and I'm scared we're not gonna have enough time for revision. Theres legit so much to learn, but I've been going through lots of past papers so I guess that's helping. What are your revision techniques? Our teacher recommended learning the points straight from the syllabus and making notes around them, but there's so much content. I'm doing A2 as well and this first years pretty off-putting haha, what else are you doing next year?
0
reply
Philip-flop
Badges: 18
Rep:
?
#5
Report Thread starter 4 years ago
#5
(Original post by jamjamstap)
I'm exactly the same. We haven't finished topic 4 yet and I'm scared we're not gonna have enough time for revision. Theres legit so much to learn, but I've been going through lots of past papers so I guess that's helping. What are your revision techniques? Our teacher recommended learning the points straight from the syllabus and making notes around them, but there's so much content. I'm doing A2 as well and this first years pretty off-putting haha, what else are you doing next year?
Yeah Biology is very overwhelming tbh! Feels like there isn't enough time in the day. I've read through the whole Edexcel endorsed text book and made notes but have like 100 pages worth! I've also tried to condense my notes onto flashcards which closely follows the syllabus "checklist" but am having trouble remembering everything! I've only done like 1 past paper for each unit (1&2) and really struggled with it! I forgot to mention that I'm self-teaching this subject and am having doubts whether I actually want to continue with it at A2
0
reply
Annamaria27
Badges: 0
Rep:
?
#6
Report 4 years ago
#6
How did you guys find the unit 1 exam?
0
reply
jamjamstap
Badges: 1
Rep:
?
#7
Report 4 years ago
#7
(Original post by Annamaria27)
How did you guys find the unit 1 exam?
pretty hard if I'm honest, lots of maths which was ok, but the last few questions on the heart threw me off haha. you?
0
reply
Annamaria27
Badges: 0
Rep:
?
#8
Report 4 years ago
#8
Yeah it was ok.. But i was constantly writing and barely finished in time.. Felt like there were way too many long answer questions ) and the 6 marker on ficks law 😑 no comment
0
reply
Philip-flop
Badges: 18
Rep:
?
#9
Report Thread starter 4 years ago
#9
Hi everyone! How is the revision going for paper 2?
0
reply
EmilyDavs1234567
Badges: 3
Rep:
?
#10
Report 2 years ago
#10
hey, im sitting salters nuffied this year 2017 but i cant seem to find any exam papers for this specification or any revision materials, do you know any? please link belown
0
reply
EmilyDavs1234567
Badges: 3
Rep:
?
#11
Report 2 years ago
#11
(Original post by Philip-flop)
Anyone sitting the new AS-Biology (Salters Nuffield) in the summer (2016)?
Hey, i'm sitting the AS Biology exam in 2017 and i was wondering if you recommend any revision materials since i cant seem to find any.
i really need exam questions based on sub topics.
0
reply
arizonaidiot
Badges: 18
Rep:
?
#12
Report 2 years ago
#12
(Original post by EmilyDavs1234567)
Hey, i'm sitting the AS Biology exam in 2017 and i was wondering if you recommend any revision materials since i cant seem to find any.
i really need exam questions based on sub topics.
How do you rate the green biology as book by ann fulick?What did you get in your mocks?
0
reply
EmilyDavs1234567
Badges: 3
Rep:
?
#13
Report 2 years ago
#13
(Original post by arizonaidiot)
How do you rate the green biology as book by ann fulick?What did you get in your mocks?
i havent used that book but i have the specification book, which is pretty ****. i bought the cgp book which is better but i need exam questions and resources, do you happen to know any?
0
reply
arizonaidiot
Badges: 18
Rep:
?
#14
Report 2 years ago
#14
(Original post by EmilyDavs1234567)
i havent used that book but i have the specification book, which is pretty ****. i bought the cgp book which is better but i need exam questions and resources, do you happen to know any?
Oh sorry,your doing the snab course.I'm doing IAL so I'm afraid I won't be of much help.
0
reply
EmilyDavs1234567
Badges: 3
Rep:
?
#15
Report 2 years ago
#15
(Original post by arizonaidiot)
Oh sorry,your doing the snab course.I'm doing IAL so I'm afraid I won't be of much help.
thx anyway, ur one of many of dont do this idiotic course
1
reply
EmilyDavs1234567
Badges: 3
Rep:
?
#16
Report 2 years ago
#16
(Original post by Annamaria27)
Yeah it was ok.. But i was constantly writing and barely finished in time.. Felt like there were way too many long answer questions ) and the 6 marker on ficks law 😑 no comment
Hi, im sitting salters nuffied AS this year (2017), i was wondering if you knew any websites which do a lot of exam questions and what book did you use because the spec book isnt great, i bought the CGP book which is better but i just need to find exam papers which cover every single sub topic thxxxxx
0
reply
Aymanassobar
Badges: 5
Rep:
?
#17
Report 2 years ago
#17
Hi does anyone have any AS papers for unit 2 (topic 3 and 4 ) or any resources for that please send them to me
0
reply
username3299362
Badges: 3
Rep:
?
#18
Report 2 years ago
#18
(Original post by Aymanassobar)
Hi does anyone have any AS papers for unit 2 (topic 3 and 4 ) or any resources for that please send them to me
physics and maths tutor
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

How are you finding researching unis for 2021 entry?

I have been able to get all the information I need from online research (72)
18.51%
I have tried virtual events and found them useful (78)
20.05%
I have tried virtual events and did not find them useful (74)
19.02%
I would be interested in trying socially distanced or scaled down in person events (83)
21.34%
I want to but don't know where to start with researching unis for 2021 entry (41)
10.54%
I haven't started researching yet (41)
10.54%

Watched Threads

View All