Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

0
    ReputationRep:
    Can you please correct word order, verbs and if anything doesnt make sense?

Im Augenblick habe ich einen Teilzeit Job, denn ich arbeite als Babysitter. Ich finde dass die Arbeit spaB ist, gut bezahlt und man kann die Hausaufgaben machen. Das ist sehr gut weil ich meine Hausaufgaben zu machen bezahlt. Ich mag es, weil meiner Meinung nach Allerwichtige ist, um viele Geld zu verdinnen, damit ich mit meinen Freunden auf Festivals gehe. Aber meine Mutter sagt es sei sehr wichtig deine eigene Geld zu verdinnen um was die Wahre Welt zu erleben und dass Geld man nivht Gluck kaufen kan. Jedoch manchmal wunsche ich mir, ich habe keinen Nebenjob, weil ich lieber dass meine Eltern unlaublich reich waren wurde.

Fur mein Arbeitspraktikum habe ich in einem Buro gearbeit, und ich denke dass es sehr gut war, weil ich viel gelernt habe, und es eine tolle Erfahrung war. Am Anfang musste ich das Buro sauber machen und fur uns alle Kaffe kochen, ich hatte die Nase voll davon! Jedoch wenn die Chefin wusste, konnte ich dass Verantwortung tragen, habe ich ein E-mails geschreiben, und an komlizierten Tabellen gearbeitet. Es war eine gute Erfarung, obwohl es nicht mein Bier nicht.

In der Zunkunft mochte ich Arztin sein um das Leben der Meschen zu retten weil ich die Welt will helfen. Ich hoffe auch viel Geld zu verdinnen, und eine hohe Lebensqualitat zu haben. Ich liebeden Job weil man Kontakt zu Menschen hat, und ein guter Artzin ist oft freundlich. Man muss sehr fleiBig, unternehmungslustig und immer guter Laune sein. Man muss auch an dem Uni studiert haben.

Es ist bekannt, dass ich auBerst intelligent und ordentlich bin, obwohl ich geduldig und komisch kann sein.

20
    ReputationRep:
    (Original post by ceridarnell)
    snip
    einen Teilzeit Job - either say einen Teilzeitjob (one word), or preferably eine Teilzeitarbeit

dass always needs a comma before it e.g. ich finde, dass

macht spaß not ist spaß - German says ''makes fun'' not ''is fun'' weirdly.

weil ich meine Hausaufgaben zu machen bezahlt - you need to separate the infinitive clause out of the sentence, thus = weil ich bezahlt bin, meine Hausaufgaben zu machen.

what is Allerwichtige?

verdinnen should be verdienen

damit ich mit meinen Freunden auf Festivals gehe - I'm sure this isn't a subordinate sentence so 'gehe' would be after damit.

"meine Mutter sagt es sei" - what do you mean? I think I understand but you wouldn't use 'sei' as it's not a command...oh wait are you using it as indirect speech? in which case put a comma after sagt and it looks like it'll work.. that's astonishing for GCSE ?!

deine eigene Geld - dein eigenes Geld (it's neuter)

um was die Wahre Welt zu erleben und dass Geld man nivht Gluck kaufen kan - what are you trying to say here?

wünsche not wunsche

hätte keinen Nebenjob not habe as this is a conditional sentence!

unlaublich? do you mean unglaublich?

you can change waren wurde to one word = wären (would be/were to be)

mein Bier ist.

you're missing a few umlauts but I assume you don't know how to type them on computer.

TheOtherSide. can you help as per with anything

19
    ReputationRep:
    (Original post by Inexorably)
    einen Teilzeit Job - either say einen Teilzeitjob (one word), or preferably eine Teilzeitarbeit

dass always needs a comma before it e.g. ich finde, dass

macht spaß not ist spaß - German says ''makes fun'' not ''is fun'' weirdly.

gut bezahlt ist, and I'm not sure if the word order is absolutely correct after that - do you carry on kicking the verb to the end after weil or not, Inexorably?

weil ich meine Hausaufgaben zu machen bezahlt - you need to separate the infinitive clause out of the sentence, thus = weil ich bezahlt bin, meine Hausaufgaben zu machen.

what is Allerwichtige? I think they meant 'der Allerwichtigste', so the most important thing

verdinnen should be verdienen

damit ich mit meinen Freunden auf Festivals gehe - I'm sure this isn't a subordinate sentence so 'gehe' would be after damit.

"meine Mutter sagt es sei" - what do you mean? I think I understand but you wouldn't use 'sei' as it's not a command...oh wait are you using it as indirect speech? in which case put a comma after sagt and it looks like it'll work.. that's astonishing for GCSE ?!

deine eigene Geld - dein eigenes Geld (it's neuter)

um was die Wahre Welt zu erleben und dass Geld man nivht Gluck kaufen kan - what are you trying to say here?

Not sure about the first part of that, but I'm guessing in the second part, they're saying 'that you can't buy happiness', so ', dass mit Geld man nicht Gluck kaufen kann'

wünsche not wunsche and wunsche comes straight after jedoch

hätte keinen Nebenjob not habe as this is a conditional sentence! And use 'dass'?

unlaublich? do you mean unglaublich?

you can change waren wurde to one word = wären (would be/were to be)

*gearbeitet

again, a comma before dass

there's no need for the 'ein' before E-mails, since it's plural

mein Bier ist.

*Zukunft

'sein, um...' and 'zu retten, weil' - remember commas

Also, weil kicks 'will' to the end

Perhaps 'gut gelaunt' instead of 'guter Laune', since it doesn't make sense there?

you're missing a few umlauts but I assume you don't know how to type them on computer.

TheOtherSide. can you help as per with anything
    My comments are in bold again, and I hope these help!

20
    ReputationRep:
    (Original post by TheOtherSide.)
    My comments are in bold again, and I hope these help!
    Ich finde dass die Arbeit spaB ist, gut bezahlt und man kann die Hausaufgaben machen.

Ich finde, dass die Arbeit spaß macht, gut bezahlt ist und man kann die Hausaufgaben machen. I'm not actually sure if you'd carry on modifying the word order as once you introduce ''und'' it introduces a main clause -so I'd say ''man kann..'' is correct in this case.
    --
    Oh and in the last sentence OP you need to switch 'kann' and 'sein' around as obwohl would kick kann to the very end then every other verb goes before it.

Thank you for your help TOS

19
    ReputationRep:
    (Original post by Inexorably)
    Ich finde dass die Arbeit spaB ist, gut bezahlt und man kann die Hausaufgaben machen.

Ich finde, dass die Arbeit spaß macht, gut bezahlt ist und man kann die Hausaufgaben machen. I'm not actually sure if you'd carry on modifying the word order as once you introduce ''und'' it introduces a main clause -so I'd say ''man kann..'' is correct in this case.
    --
    Oh and in the last sentence OP you need to switch 'kann' and 'sein' around as obwohl would kick kann to the very end then every other verb goes before it.

Thank you for your help TOS
    No problem

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    What's your favourite Christmas sweets?
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.