Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

12
    ReputationRep:
    Does anyone know if the following is grammatically correct, or if I should take something out or add something in?

5. Je n'ai jamais eu beaucoup d'amis, mais j'ai tendance à avoir plusieurs meilleures amies. Mes meilleures amies s'appellent Abbie et Sophie. Elles ont quinze ans comme moi, et nous sommes copains depuis un an. De temps en temp, nous aimons sortir ensemble à la fin de la semaine. Je m'entends bien avec eux parce que nous nous intéressons aux mêmes passe-temps. Nous adorons aussi écouter de la musique, faire de lèche-vitrines et discuter.

6. J'espère quitter la maison à l'âge de dix-huit ans afin d'étudier à l'Université. Je crois que c'est un âge approprié à quitter la maison, parce que j'aimerais continuer mes études aussitôt que possible! Je vivrai près de l'université, qui sera très probablement en Angleterre, donc j'aurai dû à voyager trop loin pour s'y rendre chaque jour. Je vais garder en contact avec ma famille et mes amis en utilisant mon portable, et j'ai l'intention de revenir à leur rendre visite chaque quelques mois.

7. Je ne pense pas que je ne prendrai pas une année sabbatique, car si je le faisais, je perdrai mon temps et être paresseuse. Quand j'aurai ma licence et j'obtiendrai un emploi, je voudrais me marier un jour, et quelques années plus tard, j'espère avoir des enfants. Pour conclure, nous vivons dans un monde où l'amitié joue un rôle important, et il est indéniable que les rapports avec la famille est plus important pour façonner les personnes.

These are only three of my questions, and the whole piece (5 questions) must be between 4 and 6 minutes long. Any help, corrections and advise are greatly appreciated!

12
    ReputationRep:
    FrenchUnicorn any ideas?😁

14
    (Original post by LittleIrishGeek)
    Does anyone know if the following is grammatically correct, or if I should take something out or add something in?

5. Je n'ai jamais eu beaucoup d'amis, mais j'ai tendance à avoir plusieurs meilleures amies. Mes meilleures amies s'appellent Abbie et Sophie. Elles ont quinze ans comme moi, et nous sommes copains depuis un an. De temps en temps, nous aimons sortir ensemble à la fin de la semaine. Je m'entends bien avec elles parce que nous nous intéressons aux mêmes passe-temps. Nous adorons aussi écouter de la musique, faire de lèche-vitrines et discuter.

6. J'espère quitter la maison à l'âge de dix-huit ans afin d'étudier à l'Université. Je crois que c'est un âge approprié pour quitter la maison, parce que j'aimerais continuer mes études aussi vite que possible! Je vivrai près de l'université, qui sera très probablement en Angleterre, donc j'aurai dû à voyager trop loin pour s'y rendre chaque jour.[I don't understand this sentence, tell me in english I'll translate for you !] Je vais garder en contact avec ma famille et mes amis en utilisant mon portable, et j'ai l'intention de revenir àleur rendre visite chaque quelques mois.

7. Je ne pense pas que je ne prendrai pas une année sabbatique, car si je le faisais, je perdrai mon temps et je serais paresseuse. Quand j'aurai ma licence et j'obtiendrai un emploi, je voudrais me marier un jour, et quelques années plus tard, j'espère avoir des enfants. Pour conclure, nous vivons dans un monde où l'amitié joue un rôle important, et il est indéniable que les rapports avec la famille sont importantspour façonner les personnes.

These are only three of my questions, and the whole piece (5 questions) must be between 4 and 6 minutes long. Any help, corrections and advise are greatly appreciated!
    done ! Really good work :O you have a great vocabulary !! Keep going !
    Tell me about the sentence I didn't understand tho !

12
    ReputationRep:
    (Original post by FrenchUnicorn)
    Thanks, which one is it?😁

2
    ReputationRep:
    the one she put in italics

14
    donc j'aurai dû à voyager trop loin pour s'y rendre chaque jour.[I don't understand this sentence, tell me in english I'll translate for you !]
    this one :3

Thanks, which one is it?😁

12
    ReputationRep:
    Sorry, just seen what you said in it. I will live near the university, which would probably be in England, therefore I wouldn't have to travel too far to get there each day.
    My English grammar isn't great, so that probably doesn't make sense😂

14
    Sorry, just seen what you said in it. I will live near the university, which would probably be in England, therefore I wouldn't have to travel too far to get there each day.
    My English grammar isn't great, so that probably doesn't make sense😂
    Aww I see ! Then say : [...] Angleterre, donc je n'aurais pas à voyager trop loin chaque jour pour m'y rendre
    :3

12
    ReputationRep:
    Aww I see ! Then say : [...] Angleterre, donc je n'aurais pas à voyager trop loin chaque jour pour m'y rendre
    :3
    That's great, thanks so much for your help!!

14
    That's great, thanks so much for your help!!
    You're very welcome

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    Are unpaid trial work shifts fair?
    Useful resources

Study tools

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Thinking about uni already?

Thinking about uni already?

See where you can apply with our uni match tool

Student chat

Ask a question

Chat to other GCSE students and get your study questions answered.

Creating

Make study resources

Create all the resources you need to get the grades.

Planner

Create your own Study Plan

Organise all your homework and exams so you never miss another deadline.

Resources by subject

From flashcards to mind maps; there's everything you need for all of your GCSE subjects.

Papers

Find past papers

100s of GCSE past papers for all your subjects at your fingertips.

Help out other students

Can you help? Study help unanswered threads

Groups associated with this forum:

View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.