Drinking for first time, what to have? Watch

KaylaB
Badges: 20
Rep:
?
#1
Report Thread starter 2 years ago
#1
Yeah I am a typical nerd and haven't done the usual getting drunk with the lads but alas, I am finally going to properly drink but I don't know what to have. I've had WKD (lol) in the past and that didn't taste of much, but that's about it really.

Ah and I've also just remembered some cheap beer that was acquired :angel: at another friend's party but it tasted absolutely vile.

I'm going out with a group of friends (who have all turned 18 already ) next week but will be drinking but I just don't know what to have, I just don't want to waste my money on a gross drink. So any tips for drinks for a newbie?
0
reply
adamseridji
Badges: 4
Rep:
?
#2
Report 2 years ago
#2
Water
5
reply
KaylaB
Badges: 20
Rep:
?
#3
Report Thread starter 2 years ago
#3
(Original post by adamseridji)
Water
10/10 very useful
3
reply
Jenx301
Badges: 18
Rep:
?
#4
Report 2 years ago
#4
vodka & coke
4
reply
M14B
Badges: 16
Rep:
?
#5
Report 2 years ago
#5
Red wine
(lovely headache in the morning too)
1
reply
SubZero~
Badges: 20
Rep:
?
#6
Report 2 years ago
#6
(Original post by KaylaB)
10/10 very useful
Are you just curious to drink or? Cause I don't really understand the point of it. Some of my friends have said it tastes disgusting and they only do it to get drunk.
0
reply
JackFletch
Badges: 3
Rep:
?
#7
Report 2 years ago
#7
Kopparberg, choose the mixed fruit one and you can drink it as if it was water haha
0
reply
psychemma
Badges: 2
Rep:
?
#8
Report 2 years ago
#8
Koppaberg mixed fruit/any other berry flavoured cider tastes just like squash and is sooo good
0
reply
AperfectBalance
Badges: 21
Rep:
?
#9
Report 2 years ago
#9
Try a good gin. try a black Russian. Pick something new, try a long island ice tea if you want something refreshing.
Good ciders are good and so is a good beer, Stay away from wkd and cheap stuff. Baileys is also a great comfort drink so is coffee liqueur if you like that stuff
1
reply
psychemma
Badges: 2
Rep:
?
#10
Report 2 years ago
#10
(Original post by JackFletch)
Kopparberg, choose the mixed fruit one and you can drink it as if it was water haha
Wow we're in sync ahaha
0
reply
KaylaB
Badges: 20
Rep:
?
#11
Report Thread starter 2 years ago
#11
(Original post by SubZero~)
Are you just curious to drink or? Cause I don't really understand the point of it. Some of my friends have said it tastes disgusting and they only do it to get drunk.
I mean I suppose, I want to at least try it or see if I do like it, so I can decide if I want to drink or not. Also, I don't see a bad think of drinking just to get drunk
0
reply
Anon07079191
Badges: 7
Rep:
?
#12
Report 2 years ago
#12
A few shots will sort you out.

I never understood the point of drinking until the end of my first year at uni. We had a sports fixture at another uni and the coach wasn't picking us up until like 11pm. Everyone was getting drunk so I just said sod it and bought a bottle of whisky. Great night!
0
reply
JackFletch
Badges: 3
Rep:
?
#13
Report 2 years ago
#13
(Original post by psychemma)
Wow we're in sync ahaha
Well normally I go for jack daniels and coke or vodka and coke but kopparberg aint that bad haha
1
reply
SubZero~
Badges: 20
Rep:
?
#14
Report 2 years ago
#14
(Original post by KaylaB)
I mean I suppose, I want to at least try it or see if I do like it, so I can decide if I want to drink or not. Also, I don't see a bad think of drinking just to get drunk
Alrighty have fun!
0
reply
Luke Kostanjsek
Badges: 10
Rep:
?
#15
Report 2 years ago
#15
(Original post by KaylaB)
Yeah I am a typical nerd and haven't done the usual getting drunk with the lads but alas, I am finally going to properly drink but I don't know what to have. I've had WKD (lol) in the past and that didn't taste of much, but that's about it really.

Ah and I've also just remembered some cheap beer that was acquired :angel: at another friend's party but it tasted absolutely vile.

I'm going out with a group of friends (who have all turned 18 already ) next week but will be drinking but I just don't know what to have, I just don't want to waste my money on a gross drink. So any tips for drinks for a newbie?
If it's your first time getting plastered, vodka redbull all the way. It tastes really nice - just like bubblegum - and when the caffeine wears off the alcohol hits you like a punch in the face
0
reply
KaylaB
Badges: 20
Rep:
?
#16
Report Thread starter 2 years ago
#16
(Original post by M14B)
Red wine
(lovely headache in the morning too)
Any specific type of just bog standard red? :lol:

(Original post by JackFletch)
Kopparberg, choose the mixed fruit one and you can drink it as if it was water haha
(Original post by psychemma)
Koppaberg mixed fruit/any other berry flavoured cider tastes just like squash and is sooo good
This definitely seems worth a try, it sounds nice
1
reply
M14B
Badges: 16
Rep:
?
#17
Report 2 years ago
#17
(Original post by KaylaB)
Any specific type of just bog standard red? :lol:




Any red
Cheap and cheerful
1
reply
Castro Saint
Badges: 18
Rep:
?
#18
Report 2 years ago
#18
Definitely fruit cider for a newbie
0
reply
Josb
Badges: 6
Rep:
?
#19
Report 2 years ago
#19
Start with cocktails like Malibu/Passoa and mix it with fruit juices. You won't be disgusted by the taste.

2
reply
Rum Ham
Badges: 20
Rep:
?
#20
Report 2 years ago
#20
JD and Coke
Peach schnapps and irn Bru
Gin and irn Bru


Posted from TSR Mobile
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Are you chained to your phone?

Yes (108)
19.78%
Yes, but I'm trying to cut back (222)
40.66%
Nope, not that interesting (216)
39.56%

Watched Threads

View All