Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

1
    ReputationRep:
    Why is when I was 10 years old in french @ Quand j'avais dix ans
    Wouldn't it be quand j'etais dix ans (accent aigu on the e in etais)

1
    ReputationRep:
    I did AS French last year (dropped it) and I'm pretty sure that in French you "have" an age so I'm guessing its J'avais (I'm not 100% sure but I just wanna help)

17
    ReputationRep:
    Yes the person above is right in some languages (like French and Italian) you say you have an age instead of you are an age. Avoir is the infinitive for to have in french so the imperfect tense you would need to use would be j'avais.

19
    ReputationRep:
    (Original post by medicaesthetic)
    Why is when I was 10 years old in french @ Quand j'avais dix ans
    Wouldn't it be quand j'etais dix ans (accent aigu on the e in etais)
    The above posters are correct. Think of it as having acquired a number of years rather than having lived a period of time: I have sixteen years or I had six years.

3
    ReputationRep:
    (Original post by Good bloke)
    The above posters are correct. Think of it as having acquired a number of years rather than having lived a period of time: I have sixteen years or I had six years.
    +1

2
    ReputationRep:
    (Original post by Marie-Antoinette)
    +1
    Could you correct this svp.. je pense pas qu'il y ait bcp d'erreurs.
    Spoiler:
    Show

Un thème sur lequel il faut se pencher, c'est l'enfance. Puisqu'il s'agit de la fuite d'un enfant de 10 ans pendant l'Holocauste, il parait évident de dire que Jo a perdu sa enfance par conséquence. Il parvient à nous faire voyager dans l'époque de guerre tout en nous mettant dans la peau d'un enfant. Il raconte sa enfance troublée, son peur et sa agonisse tout en nous dépeignant ses mémoires cauchemardesques. Par exemple, son père à été tué par les Allemands. Je pense que cet incident était un point tournant pour Jo étant donné qu'il ne savait guère l'échelle de l'Holocauste avant la mort d'un parent proche. Du coup, il commence à reconstruire sa vie cassée; mais il est constamment perturbé par de telles expériences. Quant à moi, sa perte de l'enfance constitue à un partie inoubliable de sa vie, et donc, parvient de lui faire plus grandi, durci et changé.

14
    (Original post by Pablo Picasso)
    Could you correct this svp.. je pense pas qu'il y ait bcp d'erreurs.
    Spoiler:
    Show

Un thème sur lequel il faut se pencher, c'est l'enfance. Puisqu'il s'agit de la fuite d'un enfant de 10 ans pendant l'Holocauste, il parait évident de dire que par conséquent, Jo a perdu son enfance par conséquence. Il parvient à nous faire voyager dans l'époque de guerre tout en nous mettant dans la peau d'un enfant. Il raconte son enfance troublée, sa peur et son angoisse tout en nous dépeignant ses mémoires cauchemardesques. Par exemple, son père à été tué par les Allemands. Je pense que cet incident était un point tournant pour Jo étant donné qu'il ne savait guère l'échelle de l'Holocauste avant la mort d'un parent proche. Du coup, il commence à reconstruire sa vie cassée; mais il est constamment perturbé par de telles expériences. Quant à moi, sa perte de l'enfance constitue une partie inoubliable de sa vie, et donc, parvient à faire de lui quelqu'un de plus grandi, durci et changé.

2
    ReputationRep:
    (Original post by FrenchUnicorn)
    Merci
    From a french perspective, does my paragraph read fluently?

14
    (Original post by Pablo Picasso)
    Merci
    From a french perspective, does my paragraph read fluently?
    It definitely does ! You are pretty good at french :five:

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    What's your favourite Christmas sweets?
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.