Turn on thread page Beta

Does anyone actually say "How do you do?" watch

    • Thread Starter
    Offline

    14
    ReputationRep:
    When I came to Britain I thought it was one of the most often used greeting, but now that I think about it I don't hear anyone say it.
    Offline

    21
    ReputationRep:
    I do sometimes, although I'm more of a what's up or how you doing guy, I think "you alright?" Is the most common here lol
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by monk1324)
    When I came to Britain I thought it was one of the most often used greeting, but now that I think about it I don't hear anyone say it.
    How do you do?

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    17
    ReputationRep:
    It's my favorite conversation opener.
    • Political Ambassador
    Offline

    20
    ReputationRep:
    Political Ambassador
    you alright m8
    Offline

    18
    ReputationRep:
    Yo whatz gd?

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    14
    ReputationRep:
    Lol I don't think so. In London it's more like "wot u sayin g". It makes you think "idk what I'm saying???". :indiff:
    Offline

    9
    ReputationRep:
    There's one particular guy that I say it to often, but don't think I've ever said it to anyone else before
    Offline

    13
    ReputationRep:
    wagwan tho


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    15
    ReputationRep:
    My dad haha


    Posted from TSR Mobile
    • Political Ambassador
    Offline

    20
    ReputationRep:
    Political Ambassador
    hai beaches :hoppy:
    Offline

    11
    ReputationRep:
    how do you do
    Offline

    20
    ReputationRep:
    I've only ever heard people say it in a slightly jokey kinda way
    • Community Assistant
    Offline

    21
    ReputationRep:
    Community Assistant
    I thought everyone just went 'Safe bruv'...
 
 
 
  • create my feed
  • edit my feed
Poll
Do you think parents should charge rent?
Useful resources
AtCTs

Ask the Community Team

Got a question about the site content or our moderation? Ask here.

Welcome Lounge

Welcome Lounge

We're a friendly bunch. Post here if you're new to TSR.

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.