Would any fluent french speakers be willing to grade my french?

Watch
Lee Chaolan
Badges: 12
Rep:
?
Report Thread starter 4 years ago
Hi, I'm doing my french writing GCSE and I'd just like to get to know what sort of grade I would get, and if they are high enough quality. One think to note is that is GCSE, not exactly fluent standard but it should be alright in terms of formulation.
I know they aren't all 100% right and that there may be a few errors. If any good francophones want to grade it (nobody has to correct it if they don't want, just give it a grade.) There's the questions and the English version as well if anything I say gets lost in translation.
Thanks
Questions:
1. What do you do at home to protect the environment?
2. Why do you think that your actions help to protect the environment?
3. What in your opinion are the disadvantages of being environmentally friendly?
4. What is the most serious global environmental problem in your eyes and what’s the reasoning behind it?
5. Why was protecting the environment not an issue in the past?
6. What do you think will happen in the future if people do not act now?
Target Minimum Grade A*

De nos jours, il y a une variété de façons de protéger l’environnement, plus qu’il y en a eu au passé. Malgré cela, il existe maintenant plusieurs méthodes ce qui signifie que nous pouvons diminuer la qualité du monde à venir, lorsque la Terre serait encore pire en termes des ressources qu’en ce moment. En cessant la destruction et en essayant d’aider de nombreuses façons différentes qui auraient un impact gargantuesque sur la renaissance du monde, ce sera le cadeau de la race humain retour à la faune. L’un deux est qu’on devrait réserver l’eau où l’on peut. Assez récemment ma famille a installé un compteur d’eau, ce qui réduira le montant que nous utilisons dans la maison. Auparavant, je n’en avais aucun moyen de savoir, combien avait été utilisé jusque-là. Aussi je recycle toutes les semaines, en gardant le gaspillage de matières premières à un minimum, aussi bien que prends une douche plutôt qu’un bain.

Il aurait aidé si j’avais commencé faire ces choses chaque semaine plus tôt, principalement du fait que beaucoup d’énergie aurait été sauvé. C’était d’il y a autour de trois à cinq ans que nous nous sommes mis à s’habituer à faire ces choses. Au cours des quelques prochaines années nous n’oublirons guère le devoir de recycler. D’ailleurs, c’est un processus simple – on recueille les produits qui ont été utilisés et on les groupe ensemble. Plus on fait ces choses, plus il est probable qu’on saurait d’où nos matériaux d'emballage viennent. Sans même devoir donner de l’argent à personne, nous pouvons facilement réutiliser les matériaux gratuitement. Ainsi, même si les gens comme moi très souvent n’ont plus d’argent, ils peuvent essayer d’aider à réduire un des problèmes les plus inquiétants. J’ai toujours estimé que ceci est une étape clé en protégeant davantage l’environnement. Cela étant dit, à mon avis honnête il y aura une complication grave, qui est assez trompeur et c’est qu’on ne peut que ******er l’amoindrissement des commodités du monde, pas l’arrête complètement. Sauf si on trouve une solution permanente, il prendra effet tous les mêmes le moment venu.

Mon point de vue sur les soucis des gens tournant autour de l’environnement, c’est que de nos jours, franchement il y a tellement de façons pour l’homme de se dissiper la diversité de la faune. Que ce soit ou exploiter et vidange la Terre de ses fournitures limitées – tout en s’accumulé par l’humanité. Même si nous aidons avec un problème, arrivé le temps que nous le faisons un autre va surgir, plus fort que jamais. Nous avons besoin d’aide d’encore plus de gens qui aussi peuvent apporter une contribution globale. Certaines personnes ne se soucient pas d’économiser ni d’eau ni d’énergie, en dépit d’être éligible dans la plupart des cas pour avoir droit à une poubelle de recyclage, gratuite. C’est dommage, bien que inutile de discuter, pour la raison que chacun voit midi à sa porte, et quoi qu’il en soit, nous avons encore beaucoup à faire sur le thème du recyclage et empêcher l’amaigrissement de la planète. J'espère que nous pouvons éviter cela. Après tout, mieux vaut prévenir que guérir.

Il y un éventail de chose qui ruine la faune et la flore. Selon moi le plus choquant qui est imminent est l’étalement urbain. Pendant que nous rafistolons les problèmes comme le réchauffement climatique, parmi autre affaires le peuple encore ajoutent au comptage. Je vous entends dire, qu’est-ce qui est bien pire que le reste? Alors, dans les pays à faible revenu, personne ne sait que la planète est surpeuplé, donc dès les individus sont né. Aussi bien que ça, ils ne sont pas assez instruits pour apprendre que nous allons manquer d’espace et il en sera les animaux qui souffrir. Rien n’est pire que celle, donc il faut de sauvegarder la planète, par ailleurs nous avons de gros ennuis. Je n’ai qu’un espère: que ce soit réglé. Tous les jours on se lève, en attendant on reçoit moins d’espace. Comment est-ce que quelqu’un sait que tout ira bien? Il y a seulement une réponse - qui vivra verra.

Les gens disent que, avec la technologie nouvelle que nous avons acquise, nous ne devons presque jamais nous débarrasser des matériaux précieux. Encore ce qu’ils n’auraient probablement pas encore connu est que par le passé, les gens n’avaient eu pas autant de méthodes d’épuiser le monde. Eh, bien, d’où est-ce que ces difficultés viennent en premier lieu? Il semble que si chaque personne voit plus de problèmes émergents. Premièrement, il y avait beaucoup moins de voitures en raison de plus en plus de demande de transport, provoquer la pollution atmosphérique. De même, depuis la montée en population il y a eu une augmentation des ressources qui faisait marcher, donc d’action est nécessaire. Une quantité innombrable de choses à partir d'aujourd'hui purement n’existait pas. Si je m’étais promené il y a cent ans, je n’aurais jamais vu personne qui aurait possédé de plastique, étant donné que le n’avait pas été introduit à des sociétés de masse, il était avant son temps. En outre, les gens étaient ignorants par rapport à l’environnement. En conséquence, en ce qui concerne sauvegarder la planète, Ils n’ont pensé à rien. À travers les décennies, la technologie nouvelle a remplacé l’ancienne. Malgré cela, je suppose que les opinions des gens n’ont pas.

La méconnaissance des gens est devenue un problème massif. Je pense que c’est détestable. Le fait est, qu’on y croie ou pas, c’est un train de se produire. Si chacun ne protège pas l’environnement tout de suite, il n’y aura pas de gauche pour sauver. Je dirais que lorsqu’on recherche bien pour la solution, on finit toujours par trouver. Avec un sens de la volonté, il ne peut pas être équivalent à l'apocalypse. On sauverait le monde sacré, mais il très probablement coûtera les yeux de la tête. À ce que je dis tant pis! Ça doit faire au moins mille fois que quelqu’un est mort d’un manque de nourriture ou des boissons. Suffit! Je ne veux plus rien entendre. Avec optimisme, à l’avenir nous aurons marché dans une meilleure direction; d’une autre manière nous irons être dans un monde dur…

Brief English Version (BEV)
1
Nowadays, there are a variety of ways to protect the environment, more than there was in the past. Despite this, there are now several methods which mean that we can reduce the quality of the world to come, when the Earth would be even worse in terms of resources as now. By lowering the destruction and trying to help in many different ways which would have a gargantuan impact on the revival of the world, it’ll be the gift of the human race back to wildlife. One of them is that we should reserve the water where we can. Quite recently my family installed a water meter, which will reduce the amount we use in the home. Previously, I had no way of knowing how much had been used up. I also recycle every week in keeping the waste of raw materials to a minimum, as well as taking a shower rather than a bath.
2
It would have helped if I had started doing these things each week earlier, mainly because a lot of energy would have been saved. It was around three to five years we began to get into the habit of these things. Over the next few years we hardly ever forget the need to recycle. Besides, it is a simple process – we collect products which were used and group them together. The more we do these things, the more likely we would know where our packaging material comes from. Without even having to give money to anyone, we can easily reuse materials for free. So even if people like me often do not have any more money, they can try to help reduce one of the most worrisome problems. I’ve always felt that this is a key step in further protecting the environment. That being said, in my honest opinion there will be a serious complication, which is quite misleading and that is that we can only delay the lessening of worldly goods, not stop them completely. Unless we find a permanent solution, it will take effect all the same when the time arrives.
3
My perspective on people’s worries revolving around the environment is that nowadays, frankly there are so many ways for humans to dissipate wildlife diversity. Either that or operate and drain the Earth of its limited supplies – all the while being accumulated by humanity. Even if we help with one problem, by the time that we do it another one will emerge stronger than ever. We need further help from more people who may also contribute to the world. Some people do not care about saving neither any water nor any energy, despite being eligible in most cases to have a recycling bin, free of charge. It's a shame, although useless to discuss, for the reason that everyone thinks their point of view is right, and anyway, we still have much to do on the theme of recycling and prevent the wasting of the planet. I hope we can avoid it. After all, it is better safe than sorry.
4
There are a range of things that ruin the wildlife. To me the most shocking that’s imminent is urban sprawl. While we patch up problems such as global warming, among other affairs that people still add to the count. I hear you say, what is it which is so much worse than the rest? Well, in low-income countries, nobody knows that the planet is overpopulated, hence individuals were born. As well as that, they are not educated enough to know that we're running out of space and it will be animals who suffer. Nothing is worse than that so it is necessary to save the planet, otherwise we will be in deep trouble. I have only one hope: that this is sorted. Every day we get up, while we get less space . How does anyone know everything will be fine? There is only one answer - time will tell.
5
People say that with the new technology we have acquired, we must hardly ever get rid of precious materials. Yet what they probably wouldn’t have even known in the past, people did not have as many methods to exhaust the world. Well, where do these problems arise in the first place? It seems that if each person sees more emerging issues. First, there were far fewer cars because of growing demand for transport, provoking air pollution. Similarly, since the rise in population there has been an increase in the resources that were worked, so action is needed. Innumerable things from today purely didn’t exist. If I had taken a walk a hundred years ago, I wouldn’t ever have seen anyone who would have owned plastic, because it hadn’t been introduced to the masses; it was before its time. In addition, people were ignorant in regards to the environment. Consequently, concerning safeguarding the globe, they haven’t thought of anything. Through the decades, new technology has replaced the old. Despite this, I suppose that the views of people haven’t.
6
People’s ignorance has become a massive problem. I think that is detestable. The fact is, whether you believe it or not, it is happening. If everyone does not protect the environment right away, there will not be any left to save. I would say that if we look hard enough for the solution, you’ll always end up finding it. With a sense of will, it may not be equivalent to the apocalypse. It would save the sacred world, but it most likely will cost an arm and a leg. To that I say “too bad”! It must be at least a thousand times someone has died from lack of food or drink. Enough! I do not want to hear it. Hopefully, we will have walked in a better direction; otherwise we will be in a tough world...

One last thing - I've done 2 speakings before with this kind of 'write paragraphs and memorise them' where I got an A* and an A/A*, so I hope I can get to that standard again
0
reply
pinkypaz123
Badges: 15
Rep:
?
Report 4 years ago
...How? I'm year 11- predicted an A and I am no where near as good as that :/ . I hope you get an A* because you really deserve it
1
reply
Lee Chaolan
Badges: 12
Rep:
?
Report Thread starter 4 years ago
Thanks a lot, the step from A to A* is so fiddly cause you need such specific stuff and so much. Honestly it's annoying having a minimum target of A* because if I get anything less than an A* i'm gonna feel like I didn't work hard enough. Whatever though, hopefully you do very well (*^_^*)
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Do you think receiving Teacher Assessed Grades will impact your future?

I'm worried it will negatively impact me getting into university/college (172)
44.22%
I'm worried that I’m not academically prepared for the next stage in my educational journey (43)
11.05%
I'm worried it will impact my future career (32)
8.23%
I'm worried that my grades will be seen as ‘lesser’ because I didn’t take exams (83)
21.34%
I don’t think that receiving these grades will impact my future (37)
9.51%
I think that receiving these grades will affect me in another way (let us know in the discussion!) (22)
5.66%

Watched Threads

View All
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise