Join TSR now and get all your revision questions answeredSign up now
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Does anyone know where I can find some notes on the whole AS biology section for the new 2016 specification?
    It would be helpful if you could link some for AS Chemistry for OCR also?

    I meant to write EDEXCEL Biology not OCR.
    Offline

    9
    ReputationRep:
    Omg girrl yes! So I achieved an A in A level biology and I'm currently trying to share with others how I managed to do this. I found these resources soo incredibly helpful and I am trying to tell new students just how good these are as not many people seem to know about them. I used the ones for the old OCR spec but the author seems to have created ones for the NEW spec now. Also, even if you are doing a different exam board they probably will still be very useful to you because even though an exam board might be different essentially the core topics they cover will be more or less the same. you just need to dig out the specific info you need....They can be found on www.gapteaching.com
    Anyway, I feel that the secret to doing well at A Level Bio is depth and detail. Your teachers will only brush over topics in class. they simply won't have enough time to spend properly and slowly going over things. Also the official A Level textbooks e.g. the official OCR one is normally so crap and useless tbh. So what I suggest is that you use OTHER resources such as the ones I used in order to gain a really thorough understanding of a topic. Once you've got that grasp honestly, A Level Biology becomes a walk in the part. Ok so I'm probably exaggerating but actually it does make sense because if you've made the effort to expand your knowledge and understanding it's kinda logical that success will follow right?
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Luminique)
    Omg girrl yes! So I achieved an A in A level biology and I'm currently trying to share with others how I managed to do this. I found these resources soo incredibly helpful and I am trying to tell new students just how good these are as not many people seem to know about them. I used the ones for the old OCR spec but the author seems to have created ones for the NEW spec now. Also, even if you are doing a different exam board they probably will still be very useful to you because even though an exam board might be different essentially the core topics they cover will be more or less the same. you just need to dig out the specific info you need....They can be found on www.gapteaching.com
    Anyway, I feel that the secret to doing well at A Level Bio is depth and detail. Your teachers will only brush over topics in class. they simply won't have enough time to spend properly and slowly going over things. Also the official A Level textbooks e.g. the official OCR one is normally so crap and useless tbh. So what I suggest is that you use OTHER resources such as the ones I used in order to gain a really thorough understanding of a topic. Once you've got that grasp honestly, A Level Biology becomes a walk in the part. Ok so I'm probably exaggerating but actually it does make sense because if you've made the effort to expand your knowledge and understanding it's kinda logical that success will follow right?
    Thanks for that. I just realized that I am doing EDEXCEL BIOLOGY not OCR. Wow, well done on your A grade! Btw, I just clicked on that link you recommended and it costs around £5 to purchase each resource. Is it worth it?
    Offline

    9
    ReputationRep:
    (Original post by Aminah53)
    Thanks for that. I just realized that I am doing EDEXCEL BIOLOGY not OCR. Wow, well done on your A grade! Btw, I just clicked on that link you recommended and it costs around £5 to purchase each resource. Is it worth it?
    Hi! Yes I would say so. I mean each resource feels like it is the size of a book. Even though you are doing a different exam board, really, all the exam boards will test core biology material. And I think these resources are pretty adaptable to any exam board really as they have soo much good info and explanation in them.
    Best of luck x
 
 
 
Poll
If you won £30,000, which of these would you spend it on?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.