Ex TSP 2016 CSR/1667/16 HMRC Band O/HO Belfast

Announcements Posted on
How helpful is our apprenticeship zone? Have your say with our short survey 02-12-2016
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    A thread for those who applied through TSP2016 graduate programme for Belfast but fell at the last hurdle. Not to be confused with other internal or external recruitment campaigns and not a thread to moan about how it's not fair other people seem to be being processed first/faster.

    We should be getting a date soon?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Much better idea
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Cass1988)
    Much better idea
    Lol, I had to laugh at Kez's post today.....how to put someone in their place without mentioning any names! I echo the sentiment though, some I really couldn't work with.....a more harmonious working environment is one of the reasons I'm changing jobs, don't need any negativity, lol. I like Kez's attitude, let's hope there's plenty more of it.

    Actually had a really good day at work today, but had to remind myself about all the not so good ones and why I'm changing profession......Sooooooooo looking forward to it!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    That comment really cheered up my day. Made a crap day much better and reminded how much I can't wait to change haha.

    Really hope the calls come soon. By the sounds of it they must but I'm still willing to wait as long as it takes to get this right
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    [QUOTE=Cass1988;67904746]That comment really cheered up my day. Made a crap day much better and reminded how much I can't wait to change haha.

    Really hope the calls come soon. By the sounds of it they must but I'm still willing to wait as long as it takes to get this right [/QUOTE

    Do you know which dept you'll be working for?

    I can't recall any notice periods being asked for so I'm assuming that we'll be given a months notice before starting. I'm glad there's going to be someone else starting about the same time as me as well 😀
    Offline

    1
    ReputationRep:
    [QUOTE=MurphysLaw2471;67905832]
    (Original post by Cass1988)
    That comment really cheered up my day. Made a crap day much better and reminded how much I can't wait to change haha.

    Really hope the calls come soon. By the sounds of it they must but I'm still willing to wait as long as it takes to get this right [/QUOTE

    Do you know which dept you'll be working for?

    I can't recall any notice periods being asked for so I'm assuming that we'll be given a months notice before starting. I'm glad there's going to be someone else starting about the same time as me as well 😀
    Only thing it said was tax professional caseworker. You?
    It'll be good knowing people already

    On the notice but it just said how much do we have to give haha. Suppose they won't be taking us all in at the same time too though. That may be a lot of people!
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    [QUOTE=Cass1988;67906446]
    (Original post by MurphysLaw2471)

    Only thing it said was tax professional caseworker. You?
    It'll be good knowing people already

    On the notice but it just said how much do we have to give haha. Suppose they won't be taking us all in at the same time too though. That may be a lot of people!
    Same role. How much notice do you have to give? I had a reply from evasion and compliance to a query I emailed a while ago, so can only assume that is where I am going (maybe ISBC?). Have they acknowledged receipt of your AccessNI Cass?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    [QUOTE=MurphysLaw2471;67908976]
    (Original post by Cass1988)
    Same role. How much notice do you have to give? I had a reply from evasion and compliance to a query I emailed a while ago, so can only assume that is where I am going (maybe ISBC?). Have they acknowledged receipt of your AccessNI Cass?
    I do remember somewhere saying about evasion ect too
    I only have to give 2 weeks notice.
    I only have receipt from Access NI that it was sent. You?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Email just there saying pre employment checks complete and the post holder will be in contact shortly regarding start dates couldn't be happier!
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Cass1988)
    Email just there saying pre employment checks complete and the post holder will be in contact shortly regarding start dates couldn't be happier!
    Chuffed to bits for you 👍🏼
    Fingers crossed they'll be in touch soon then. Get that resignation notice letter drafted lol.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by MurphysLaw2471)
    Chuffed to bits for you 👍🏼
    Fingers crossed they'll be in touch soon then. Get that resignation notice letter drafted lol.
    Cheers! Fingers crossed you are next
    Offline

    0
    ReputationRep:
    my recruitment code is 1666 instead of 1667 :curious: but I am a final-hurdle failure from the TSP application! So same boat, I think?!
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Jell91)
    my recruitment code is 1666 instead of 1667 :curious: but I am a final-hurdle failure from the TSP application! So same boat, I think?!
    Welcome aboard Jel. We're not doing too bad for failures lol. You just waiting on a date?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Hey guys was just wondering did you receive both DBS and Access NI certificates or is it only Access NI for Belfast?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by MurphysLaw2471)
    Welcome aboard Jel. We're not doing too bad for failures lol. You just waiting on a date?
    I don't even know anymore haha. I received a provisional offer for an HO post on 23rd August, had the health form etc and the next stage on my civil service application page all sent off within 24 hours, and I've heard nothing at all since!
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by SMK2016)
    Hey guys was just wondering did you receive both DBS and Access NI certificates or is it only Access NI for Belfast?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    TBH, I've filled in that many forms over such a long period of time that I really can't remember, lol. DBS only applies on mainland from what I remember, I completed my accessNI last week and certificate has been issued to HMRC direct.
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Jell91)
    I don't even know anymore haha. I received a provisional offer for an HO post on 23rd August, had the health form etc and the next stage on my civil service application page all sent off within 24 hours, and I've heard nothing at all since!
    Might be worth dropping them a line Jell, another guy (Jamz) on another Belfast thread had his process stalled due to a breakdown in communication and had to give them a nudge.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    I had to give them a nudge also, got this reply this morning




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by MurphysLaw2471)
    Might be worth dropping them a line Jell, another guy (Jamz) on another Belfast thread had his process stalled due to a breakdown in communication and had to give them a nudge.
    Yeah I think you're right! what email address do you actually get in contact with?
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Jell91)
    Yeah I think you're right! what email address do you actually get in contact with?
    Not sure Jell, but if you log into your CSR application and go to the bottom of the page, there I see a help button you can use to send queries about applications.....probably just as quick.
 
 
 
Write a reply… Reply
Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

    6 characters or longer with both numbers and letters is safer

  4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. Oops, you need to agree to our Ts&Cs to register
  2. Slide to join now Processing…

Updated: November 23, 2016
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Today on TSR
Poll
Would you rather have...?
Useful resources

Featured recruiter profiles:

HM Treasury logo

Policy adviser grad scheme

"Shape the UK’s future and your skills."

Quick link:

Unanswered public sector threads

Groups associated with this forum:

View associated groups
Study resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.