Turn on thread page Beta

German learners' society watch

Announcements

15
    ReputationRep:
    i take it i was way off

0
    ReputationRep:
    In Ostdeutschland ist es nicht mehr ungewoehnlich recht "wing views" zu haben

THat's according to my girlfriend, she's too lazy to think in German now so "wing views" was left out lol
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    "In Ostdeutschland ist es keine Seltenheit mehr, politisch rechte Ansichten zu haben".

0
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    Fine, look it up in a grammar book, then, if you won't take my word for it.:rolleyes:
    (Original post by Fleece)
    She's right...

And often it's non-native speakers who can assess grammatical errors more readily as they've learned it in far more depth than native speakers.
    Oh I know she's right. :laughing:
    I'm just offended. :>.<:

0
    ReputationRep:
    Hey-hey! Ich bin mal gespannt, wie es sein wird, in England English & German zu studieren Jetzt, wo ich ein (erfüllbares) conditional offer vom KCL in den Händen halte (bzw. auf meinem Bildschirm sehe) wird alles noch viel unvorstellbarer.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by Joly)
    Oh I know she's right. :laughing:
    I'm just offended. :>.<:
    Meh. I'm not doing a DPhil for nothing, you know...:dontknow:
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by Ugly Duckling)
    Hey-hey! Ich bin mal gespannt, wie es sein wird, in England English & German zu studieren Jetzt, wo ich ein (erfüllbares) conditional offer vom KCL in den Händen halte (bzw. auf meinem Bildschirm sehe) wird alles noch viel unvorstellbarer.
    Herzlichen Glückwunsch!
    Steht King's auf deiner persönlichen Wunschliste weit oben, oder würdest du wenn du die Wahl hättest lieber nicht in London studieren?

0
    ReputationRep:
    Danke!
    Ich drück's mal so aus - nach der Absage von Oxford bleiben mir noch King's, Warwick und Southampton, wobei King's das einzige ist, wo ich mich für English & German beworben habe - und das einzige, von dem ich bisher ein offer erhalten habe.
    London klingt natürlich sehr verlockend, allerdings habe ich allein aus Kostengründen auf jeden Fall Bedenken. Aber ich schätze ich würde/werde es Warwick und Sothampton vorziehen, wenn es zur Entscheidung kommt. Vermutlich werde ich aber, bevor ich mich endgültig entscheiden muss und kann (sprich: nach meinem Abitur im März), ein paar Tage nach London fahren und mir die Gegebenheiten angucken (sofern es möglich ist).
    Aber eigentlich steht King's schon weit oben... ich mag Großstädte (meine erste Wahl in Deutschland wäre auch Berlin) und bisher habe ich nichts wirklich Negatives über das College gehört.

12
    ReputationRep:
    Meh. I'm not doing a DPhil for nothing, you know...:dontknow:
    Wirst du in 3 Jahren noch so denken?
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by Da Bachtopus)
    Wirst du in 3 Jahren noch so denken?
    Wer weiß?:p:
    Ich sollte jetzt eigentlich weiter mit EEBO arbeiten, aber das olle Netzwerk ist heute abend besonders langsam. Wahrscheinlich laden sich gerade alle möglichen Leute irgendwelche Filme runter.:shifty: Und EEBO ist selbst unter normalen Bedingungen eine ziemliche Zumutung, weil jede verdammte Seite etwa eine Minute zum Laden braucht, und das nervt, weil man seine halbe Zeit mit Warten vergeudet.
    Bah.

0
    ReputationRep:
    Wer weiß?:p:
    Ich sollte jetzt eigentlich weiter mit EEBO arbeiten, aber das olle Netzwerk ist heute abend besonders langsam. Wahrscheinlich laden sich gerade alle möglichen Leute irgendwelche Filme runter.:shifty: Und EEBO ist selbst unter normalen Bedingungen eine ziemliche Zumutung, weil jede verdammte Seite etwa eine Minute zum Laden braucht, und das nervt, weil man seine halbe Zeit mit Warten vergeudet.
    Bah.
    I don't quite understand this bit, do you mind translating? I got

And EEBO is under normal terms a fairly unreasonable demand, because everyone condemns (seite - "page/aspect/bearing??") for example it needs a minute (laden has too many meanings, I don't know which to use, I'll go for "load") to load, and that's annoying because one (don't know "Seine") wastes half the time waiting.

But then I don't know, because I've missed out a few words there like "selbst".
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by wtid)
    I don't quite understand this bit, do you mind translating? I got

And EEBO is under normal terms a fairly unreasonable demand, because everyone condemns (seite - "page/aspect/bearing??") for example it needs a minute (laden has too many meanings, I don't know which to use, I'll go for "load") to load, and that's annoying because one (don't know "Seine") wastes half the time waiting.

But then I don't know, because I've missed out a few words there like "selbst".
    "And EEBO is a pain in the neck at the best of times, because every bloody page takes about an hour to load, which is annoying because you waste half your time waiting."
    (Roughly).
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Verdammen = to condemn, verdammt = bloody / damn, etc. Etwa = about (with time). Seine = his / its / one's (feminine).

0
    ReputationRep:
    Wie finden Sie Werbespots im Fernsehen oder im Kino?

Ich finde Werbespots so ärgelich, besonders im Fernsehen. Aber es ist wahr, dass sie nötig für Fernsehen sind. Werbesports bringen viele Geld.

Warum gibt es Werbung?

[In the following sentence I wanted to put ''I suppose that advertising is used to persuade people to buy products'' but there were so many verbs my brain just quite plainly said 'oh f*ck off' and collpased in a heap, so I came up with this piece of crap.]
    Ich vermute, dass Werbung existieren um Produkten zu verkaufen. Jedoch, denke ich, dass die meisten Werbespots nutzlos sind. Manche Werbespots sind so schlecht, sie mich überreden ihre Produkte nicht zu kaufen! [In the preceding mess of a sentence I was trying to say 'Some adverts are so bad they persuade me to not buy their products']

Glauben Sie, dass Sie von der Werbung beeinflusst werden? Inwiefern?

Wenn ein Werbespot sehr gut ist, kaufen vielleicht ich die Produkt. Aber im Allgemeinem, ist Werbung wirklich dumm und eine Zeitverschwendung.

Welche Werbung sollte Ihre Meinung nach verboten werden? Warum?

In einer idealen Welt wäre alle Werbung verboten werde! Nein, aber im Ernst sollte Alkohol un Zigaretten Werbespots verboten sollte. Ich bin fest überzeugt, dass Alkohol und Zigaretten sehr ungesund sind und süchtig macht. Manchmal richtet sich die Werbung an Kinder und diese sind besonders leicht zu beeinflussen.
    ____

Could someone possibly point out the stupid mistakes and help me make the second answer make sense. Other than that, these could all do with slight extensions to the answers but I can't think of anything else to write. Help greatly appreciated.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    I'll ignore the bits I think are just typos:
    (Original post by Joly)
    Wie finden Sie Werbespots im Fernsehen oder im Kino?

Ich finde Werbespots so ärgelich, besonders im Fernsehen. Aber es ist wahr, dass sie nötig für Fernsehen sind (what do you mean by this?). Werbesports bringen viel Geld.

Warum gibt es Werbung?

[In the following sentence I wanted to put ''I suppose that advertising is used to persuade people to buy products'' - ich vermute, die Werbung wird benutzt, um einen zu überreden, Produkte zu kaufen (or some such crap - you're right, it's clumsy) - but there were so many verbs my brain just quite plainly said 'oh f*ck off' and collpased in a heap, so I came up with this piece of crap.]
    Ich vermute, dass Werbung existieren um Produkte zu verkaufen. Jedoch, denke ich, dass die meisten Werbespots nutzlos sind. Manche Werbespots sind so schlecht, dass sie mich überreden ihre Produkte nicht zu kaufen! [In the preceding mess of a sentence I was trying to say 'Some adverts are so bad they persuade me to not buy their products']

Glauben Sie, dass Sie von der Werbung beeinflusst werden? Inwiefern?

Wenn ein Werbespot sehr gut ist, kaufe ich vielleicht das Produkt. Aber im Allgemeinen, ist Werbung wirklich dumm und eine Zeitverschwendung.

Welche Werbung sollte Ihre Meinung nach verboten werden? Warum?

In einer idealen Welt wäre alle Werbung verboten! Nein, aber im Ernst (this sounds like an oral exam - is your jokey tone here right?) sollten Werbespots für Alkohol un Zigaretten verboten werden. Ich bin fest überzeugt, dass Alkohol und Zigaretten sehr ungesund sind und süchtig machen. Manchmal richtet sich die Werbung an Kinder und diese sind besonders leicht zu beeinflussen.
    It's a bit repetitive, really. You say things like "Werbespots sind dumm / schlecht / nutzlos / ärgerlich" rather a lot, and don't ever seem to back it up. Can you give a concrete example, maybe? Or if that's too difficult, maybe say that adverts nowadays try to be so attention-grabbing by being 'weird' that it's very difficult to tell what they're actually advertising. Statistics would be nice, but very difficult to find. Alternatively, perhaps lie a little bit and don't be so damning of them...
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    What on earth is "du mögest"? Is it subjunctive? ("Damit du mögest sehen, an dich hab' ich gedacht" - a line from Die Winterreise.)

0
    ReputationRep:
    1) What I was trying to say in that first question was 'that they are necessary for television' meaning that advertising is essential for TV Broadcasting Companies. Do you understand?
    2) ''ich vermute, die Werbung wird benutzt, um einen zu überreden, Produkte zu kaufen'' So this now reads: 'I suppose that advertising is used in order to persuade to buy products'. Advertising is used to persuade who to buy products? Shouldn't I include 'people' in there somewhere?
    3) Yes it is an oral exam! Sorry for not mentioning that. So 'Nein, aber im Ernst' would be okay then, right?
    4) Thanks a bunch. You're a brilliant brilliant person.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Joly)
    1) What I was trying to say in that first question was 'that they are necessary for television' meaning that advertising is essential for TV Broadcasting Companies. Do you understand?
    I understand it grammatically, I'm just not sure "adverts are necessary for television" makes any sense. If you mean they're necessary for the broadcasting companies, say that! You kind of made it sound like, if there were no adverts, television wouldn't exist - which might be true as an indirect consequence, but probably isn't what you meant to say.

(Original post by Joly)
    2) ''ich vermute, die Werbung wird benutzt, um einen zu überreden, Produkte zu kaufen'' So this now reads: 'I suppose that advertising is used in order to persuade to buy products'. Advertising is used to persuade who to buy products? Shouldn't I include 'people' in there somewhere?
    To persuade "einen" to buy products - "einen" is the accusative of "man", so I suppose "to persuade one to buy products". It sounds better in German than it does in English. I just thought "um Leute zu überreden" sounded a bit weak, as if it didn't really matter who or how many, just as long as there were some people that got convinced.

(Original post by Joly)
    3) Yes it is an oral exam! Sorry for not mentioning that. So 'Nein, aber im Ernst' would be okay then, right?
    It's fine, I just think it's a bit of an odd tone for an exam. "In an ideal world, all adverts would be banned! No, but seriously..."

(Original post by Joly)
    4) Thanks a bunch. You're a brilliant brilliant person.
    No problem.

2
    ReputationRep:
    (Original post by generalebriety)
    What on earth is "du mögest"? Is it subjunctive? ("Damit du mögest sehen, an dich hab' ich gedacht" - a line from Die Winterreise.)
    Hi generalebriety,

"mögest" ist der Konjunktiv I, also die Möglichkeitsform des Modalverbs "mögen"
    der Indikativ (Wirklichkeitsform) Präsens/Präteritum : ich mag/mochte,
    du magst/mochtest, er mag/mochte, wir mögen/mochten, ihr mögt/mochtet,
    sie mögen/mochten

der Konjunktiv I : ich möge, du mögest, er möge, wir mögen, ihr möget, sie mögen

der Konjunktiv II : ich möchte, du möchtest, er möchte, wir möchten, ihr möchtet, sie möchten

dann gibst es noch Partizip I : mögend, und Partizip II : gemocht

mag und möchte/mochte wird schon noch verwendet, aber möge eher nicht mehr, das gehört zu den aussterbenden Wendungen der deutschen Sprache.

übersetzt in die heutige Sprechweise würde man wohl sagen: "damit Du sehen kannst, dass ich an Dich gedacht habe"

15
    ReputationRep:
    Also should be ', dass Werbung existiert', im Singular nicht Plural. Oder?

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• Manchester Metropolitan University
    Postgraduate Open Day Postgraduate
    Wed, 14 Nov '18
  • University of Chester
    Chester campuses Undergraduate
    Wed, 14 Nov '18
  • Anglia Ruskin University
    Ambitious, driven, developing your career & employability? Aspiring in your field, up-skilling after a career break? Then our Postgrad Open Evening is for you. Postgraduate
    Wed, 14 Nov '18
Poll
Have you ever experienced bullying?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.