Turn on thread page Beta
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by SpiritedAway)
    :awesome: Meine Papageien können "ein, zwei, drei, vier, fünf" sagen - in beide(m?) englisch und deutsch :tongue:
    "Sowohl auf Englisch als auch auf Deutsch".

15
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    "Sowohl auf Englisch als auch auf Deutsch".
    Ja, aber nicht immer in der richtiger Sortierung :tongue: . Sehr lustig!

15
    ReputationRep:
    In der richtigen Reihenfolge...

Should really be doing my dissertation instead of randomly chiming in. Boreeeed.

0
    ReputationRep:
    (Original post by Fleece)
    In der richtigen Reihenfolge...

Should really be doing my dissertation instead of randomly chiming in. Boreeeed.
    Same as. I have about 70 pages of assorted history books to be reading...but I just can't bring myself to do it.

15
    ReputationRep:
    Mm me either. You doing yours for History not German then?

0
    ReputationRep:
    Mm me either. You doing yours for History not German then?
    I may have lied about the dissertation part...but I have lots of work to be doing. I am as yet undecided about which direction my dissertation will take.

15
    ReputationRep:
    Ah ok. So you're not final year?

0
    ReputationRep:
    Ah ok. So you're not final year?
    ...actually the opposite...ha, sorry.

15
    ReputationRep:
    (Original post by wannabe mexican)
    ...actually the opposite...ha, sorry.
    Haha pfft then you've got nothing to worry/complain about. :p:

0
    ReputationRep:
    Haha pfft then you've got nothing to worry/complain about. :p:
    weiß ich schon. I'm looking forward to next year though because I will only have the one history module, as opposed to two.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by wtid)
    Hallo

Ich glaube, ich muss mehr Deutsch sprechen aber ich habe (wie immer) nichts zu sagen. Meine Arbeit ist noch langweilig aber wann ist arbeiten in einen Lager gut? (That sentence is probably wrong, but I can't see how to do it. The "wann" introduces a subordinate clause, meaning it should theoretically be "wann arbeiten in einen Lager gut ist?" but that sounds wrong ).
    No it doesn't - it's a rhetorical question, not a subordinate clause, so something like "wann ist es gut, in einem Lager zu arbeiten?".

(Original post by wtid)
    Heutzutage arbeite ich an eine Bestände (Portfolio?) so ich kann (hoffentlich) einem (I'm guessing dative there?) neuen Beruf finden.
    Ugh, I think it depends what you're trying to say for "portfolio" - what type of portfolio is it?

"So that" = damit (subordinating); and "finden", like most transitive verbs, takes the accusative: "...damit ich (hoffentlich) einen neuen Beruf finden kann". One small final point: "Beruf" often means "career" rather than "job".

(Original post by wtid)
    Ich habe ein Englisch Kinder Buch gekauft und werde ich es uebersetzen, also wenn ich fertig bin, werde ich es Posten
    "...ein englisches Kinderbuch".

0
    ReputationRep:
    (Original post by Tom)
    Aber braucht man nicht eine deutsche Katze? :tongue:
    Ich weiss nicht...es scheint, dass meine Katze es mag, wenn ich Deutsch zu ihr spreche. Sie versteht "raus" und "tschuss" glaube ich.

wtid- Penguin do some really good parallel text books. I think there's two of them.

0
    ReputationRep:
    (Original post by generalebriety)
    No it doesn't - it's a rhetorical question, not a subordinate clause, so something like "wann ist es gut, in einem Lager zu arbeiten?".

Ugh, I think it depends what you're trying to say for "portfolio" - what type of portfolio is it?

"So that" = damit (subordinating); and "finden", like most transitive verbs, takes the accusative: "...damit ich (hoffentlich) einen neuen Beruf finden kann". One small final point: "Beruf" often means "career" rather than "job".

"...ein englisches Kinderbuch".
    Danke

An artwork portfolio. Friederike doesn't even know a word for it so I'm not sure what to say. Actually, it would be a new career, so it still works, but yes, I did intend it to mean "job". So it would be "arbeit" then I assume?

I find it hard to tell what is a direct object and what is an indirect object, which makes using cases difficult. It's easier when the rule is "after X preposition, the dative is used".

1
    ReputationRep:
    (Original post by hannah_dru)
    Ich weiss nicht...es scheint, dass meine Katze es mag, wenn ich Deutsch zu ihr spreche. Sie versteht "raus" und "tschuss" glaube ich.

Perfekt Ich werde 'raus!' zu meine Katzen sagen...viel besser als "garrr-gerroutofityoubloodyanimal".

0
    ReputationRep:
    (Original post by Tom)
    Perfekt Ich werde 'raus!' zu meine Katzen sagen...viel besser als "garrr-gerroutofityoubloodyanimal".
    Haha Das ist lustig! Meine Mutter sagt "raus" immer zu meiner Katze und es hilft uns immer, die Katze aus dem Haus zu gehen. (Sie ist alt und kann nicht zu lang in dem Haus bleiben, falls es Probleme gibt.)
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by wtid)
    Danke

An artwork portfolio. Friederike doesn't even know a word for it so I'm not sure what to say. Actually, it would be a new career, so it still works, but yes, I did intend it to mean "job". So it would be "arbeit" then I assume?
    Arbeit is fine, as is Job, or Stelle. There's loads of words for it.

(Original post by wtid)
    I find it hard to tell what is a direct object and what is an indirect object, which makes using cases difficult. It's easier when the rule is "after X preposition, the dative is used".
    Most verbs that take an object will take a direct object. It's only ever an indirect object when the idea is something like "I bought myself something" (i.e. you didn't actually buy yourself, but you bought something for yourself - do you see the 'dative' idea coming through here?), except in very very few exceptional cases, e.g. helfen (ich half ihm), folgen (wir folgten ihnen), which take the dative always.

9
    ReputationRep:
    Guten Tag Ich bin neu hier
    Ich freue mich, dass ich diese Gruppe beitreten kann!

6
    ReputationRep:
    (Original post by generalebriety)
    Arbeit is fine, as is Job, or Stelle. There's loads of words for it.

Most verbs that take an object will take a direct object. It's only ever an indirect object when the idea is something like "I bought myself something" (i.e. you didn't actually buy yourself, but you bought something for yourself - do you see the 'dative' idea coming through here?), except in very very few exceptional cases, e.g. helfen (ich half ihm), folgen (wir folgten ihnen), which take the dative always.
    Momentan dachte ich, du warst Deutschstudent... also stell dir vor, wie ueberrascht ich war, als ich gesehen habe, dass du Mathestudent bist! Wie sprichst du denn so gut Deutsch? Kommst du eigentlich aus Deutschland oder ungefaehr so?

0
    ReputationRep:
    (Original post by Rosamund123)
    Guten Tag Ich bin neu hier
    Ich freue mich, dass ich diese Gruppe beitreten kann!
    Deutsch mit Musik? Viel Spass damit! Ich wuensche Ihnen viel Glueck mit den Bewerbungen.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by SaoPaolo90)
    Momentan dachte ich, du warst Deutschstudent... also stell dir vor, wie ueberrascht ich war, als ich gesehen habe, dass du Mathestudent bist! Wie sprichst du denn so gut Deutsch? Kommst du eigentlich aus Deutschland oder ungefaehr so?
    Manche Leute sind gut in Mathe und in Sprachen. Er ist eben was ganz besonderes.:p:

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• University of Bradford
    All faculties Undergraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Buckinghamshire New University
    All Faculties Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Heriot-Watt University
    All Schools Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.