German learners' society Watch

This discussion is closed.
Excalibur
Badges: 15
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by hobnob)
In German, you need to distinguish between a few different types of translating 'German', depending on how it's used (all of those exist in English as well, but the word 'German' covers them all): there's A) the adjective, 'deutsch' ('German' as in 'a German car'), B) the noun 'Deutscher/Deutsche', which refers to a German national ('German' as in 'my friend is German') and C) the noun 'Deutsch' [no inflected forms, except for the slightly old-fashioned genitive form 'des Deutschen'] referring to the language ('German' as in 'German sucks'). In your sentence, the first 'German' is type B, because you're saying that your girlfriend is German, and you need the E at the end because she is female; if you were talking about a male friend, you'd say 'Mein Freund ist Deutscher. The second 'German', however, is referring to the language, so it's type C - 'Deutsch' without any inflections.

So it should be "Meine Freundin ist Deutsche, und ich moechte Deutsch lernen."

Hope the explanation wasn't too confusing - if it didn't make sense to you, just ask.
Ahhh. Danke für die Erklärung - ich war immer damit verwirrt!

generalebriety - wie ist Selwyn? Kannst du das College für mich beschreiben? Warum hast du das College gewählt? Ich werde mich darum vielleicht bewerben...

Wie geht es euch heute?
0
Titaniyum
Badges: 0
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by Excalibur)
Wie geht es euch heute?
Hallo Excalibur. Mir geht's ziemlich gut danke, und dir?

Wie findest du jetzt die Schule und wie geht's mit deinen Bewerbungen?

Im Moment planen ich und zwei Freunde eine Reise nach Deutschland, am wahrscheinlichsten Berlin, um den Weihnachtsmarkt zu besichtigen. Unser kleines Abenteuer ist noch im Anfangsstadium. Wir planen am Abend anzukommen und dann am Abend des folgenden Tages zu Hause zurückzufahren. Also wir werden nur einen vollen Tag in Deutschland verbringen. Auf diese Weise wird alles hoffentlich billig bleiben. :p: Ich hoffe, dass es klappt!
0
Excalibur
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by Titaniyum)
Hallo Excalibur. Mir geht's ziemlich gut danke, und dir?

Wie findest du jetzt die Schule und wie geht's mit deinen Bewerbungen?

Im Moment planen ich und zwei Freunde eine Reise nach Deutschland, am wahrscheinlichsten Berlin, um den Weihnachtsmarkt zu besichtigen. Unser kleines Abenteuer ist noch im Anfangsstadium. Wir planen am Abend anzukommen und dann am Abend des folgenden Tages zu Hause zurückzufahren. Also wir werden nur einen vollen Tag in Deutschland verbringen. Auf diese Weise wird alles hoffentlich billig bleiben. :p: Ich hoffe, dass es klappt!
Ich hoffe, meine UCAS-Bewerbung diese Woche zu schicken, wahrscheinlich am Donnerstag oder Freitag. Es ist eigentlich sehr ärgerlich - mein Personal Statement usw sind alle bereit aber mein Lehrer ist zu langsam, mein "Reference" zu schreiben... :rolleyes: Ich stehe mich unter Zeitdruck und ich fühle mich unwohl, dass der Termin so nah ist, aber es gibt nichts mehr dass ich machen kann..... ich muss noch warten. :rolleyes:

Oooh, ich beabsichtige etwas Ähnliches zu machen, obwohl ich mit meiner Schule fahren werde - wir werden früh am Freitagabend nach Aachen fahren, um Weihnachtsmarkt zu besichtigen, und ein Tag dort verbringen Ich freue mich sehr darauf - es sollte fantastisch sein! Wir werden aber wahrscheinlich sehr müde am Montag sein.
0
generalebriety
Badges: 14
Rep:
?
Report Thread starter 11 years ago
Ahhh. Danke für die Erklärung - ich war immer damit verwirrt!

generalebriety - wie ist Selwyn? Kannst du das College für mich beschreiben? Warum hast du das College gewählt? Ich werde mich darum vielleicht bewerben...

Wie geht es euch heute?
Na ja, ich bin noch kein Experte, aber... :p:

Selwyn ist meiner Meinung nach ein ganz schoenes College. Die Gaerten sind toll, besonders wenn es sonnig ist. Selwyn ist klein genug, damit alle Leute sich kennen (oder wenigstens sich erkennen; Selwyn ist fuer seine Freundlichkeit ziemlich bekannt), aber nicht so klein, dass man klaustrophobisch wird. Die Studenten und die Fellows find ich ganz nett, die Unterbringung ist auch nicht schlecht, und am besten ist, dass es so weit weg von der Stadtmitte ist, dass es waehrend der Pruefungsperiode keine Touristen gibt (aber natuerlich auch nicht so weit weg, dass sie unerreichbar ist).
0
wtid
Rep:
?
Report 11 years ago
Lol isn't this the German LEARNERs society? For people who aren't able to keep up with the actual German society?

I'm no way up to the standard you lot seem to be, you can speak it pretty much perfect! I understand hardly any of what you say...guess I have a loooooong way to go :/

Titaniyum, I was in Berlin over New Year with my girlfriend, really nice place imo, you'll enjoy it (I'm assuming you've never been before)
0
Titaniyum
Rep:
?
Report 11 years ago
Oooh, ich beabsichtige etwas Ähnliches zu machen, obwohl ich mit meiner Schule fahren werde - wir werden früh am Freitagabend nach Aachen fahren, um Weihnachtsmarkt zu besichtigen, und ein Tag dort verbringen Ich freue mich sehr darauf - es sollte fantastisch sein! Wir werden aber wahrscheinlich sehr müde am Montag.
Aah, Viel Spaß! Die Müdigkeit ist aber unvermeidlich! und was deine Bewerbung betrifft, kümmern Sie* sich nicht darum! Wie du schon gesagt hast, gibt es gar nichts anderes, das du machen kannst.

Ich hoffe doch, dass unsere Reise klappt. Jetzt ist aber nichts ganz bestimmt.

*Cheated there as I couldn't remember how to put a verb ending in -ern into the du form imperative. :p:

(Original post by wtid)
Lol isn't this the German LEARNERs society? For people who aren't able to keep up with the actual German society?

I'm no way up to the standard you lot seem to be, you can speak it pretty much perfect! I understand hardly any of what you say...guess I have a loooooong way to go :/

Titaniyum, I was in Berlin over New Year with my girlfriend, really nice place imo, you'll enjoy it (I'm assuming you've never been before)
I'm pretty sure the regular posters here are atleast at A-Level standard with a native speaker or two thrown in amongst us, so I can understand it being a little intimidating for a complete beginner, but keep at it! You'll soon start picking it up.

You're right, never been to Berlin before. Hopefully we can sort everything out and actually go!
0
khil
Badges: 2
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by generalebriety)
Apparently the first four letters make up some rival website or something. It's happened to me a lot.

Bin in Cambridge. Leider sind die "freshers' events" total langweilig, deswegen verbringe ich die Haelfte meiner Zeit im TSR. :p: Aber ich habe gestern immatrikuliert, also es sollte von jetzt an besser werden.

And welcome to the two new members! If there's anything you don't understand, please do ask. We don't bite, and talking in English is fine.
So, magst du Cambridge? Und die lectures? (what's "lectures" in German?) Ich bin froh, dass ich diese thread verstehen kann! aber ich habe nur zwei posts gelesen :rolleyes:
0
khil
Badges: 2
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by wtid)

Oh don't worry - I'm an odd mixture myself - I know enough German grammar to plough my way through an AS textbook with the help of a dictionary, but I know next to no vocab, and I'm still useless with cases. So basically I don't have a "level" of German - I just have basic background knowledge lol

Currently hoping to plough my way through a German bestselling novel (well, Swedish, but German translation cus I can't be bothered to wait for the English translation - England takes an age to translate) - a German friend of mine learnt English by doing that with Harry Potter, so I'm hoping I'd manage too somehow
0
Excalibur
Rep:
?
Report 11 years ago
Na ja, ich bin noch kein Experte, aber... :p:

Selwyn ist meiner Meinung nach ein ganz schoenes College. Die Gaerten sind toll, besonders wenn es sonnig ist. Selwyn ist klein genug, damit alle Leute sich kennen (oder wenigstens sich erkennen; Selwyn ist fuer seine Freundlichkeit ziemlich bekannt), aber nicht so klein, dass man klaustrophobisch wird. Die Studenten und die Fellows find ich ganz nett, die Unterbringung ist auch nicht schlecht, und am besten ist, dass es so weit weg von der Stadtmitte ist, dass es waehrend der Pruefungsperiode keine Touristen gibt (aber natuerlich auch nicht so weit weg, dass sie unerreichbar ist).
Danke! Wenn ich mich recht erinnere, war Selwyn einer der schönesten Colleges. (meh, can't be bothered to check if that's right or not.... :p: ) Ich bin aber mir fast sicher, dass ich mich um Downing bewerben werde - Selwyn ist eigentlich zu weit von der Stadtmitte für eine faule Person wie ich
0
Excalibur
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by Titaniyum)
Aah, Viel Spaß! Die Müdigkeit ist aber unvermeidlich! und was deine Bewerbung betrifft, kümmern Sie* sich nicht darum! Wie du schon gesagt hast, gibt es gar nichts anderes, das du machen kannst.

Ich hoffe doch, dass unsere Reise klappt. Jetzt ist aber nichts ganz bestimmt.

*Cheated there as I couldn't remember how to put a verb ending in -ern into the du form imperative. :p:
Das letzte Mal als ich in Deutschland war, war weit zurück in Februar (als ich dort Arbeitspraktikum machte - habe ich dir davon schon erzählt?) und deshalb bin ich aufgeregt, wieder nach Deutschland zu fahren.

irisng - Wilkommen! Schön, dass du auch Deutsch lernst Und Bücher zu lesen ist eine tolle Idee - ich habe ein paar Bücher auf Deutsch gelesen und das war sehr gut, mein Deutsch (ein bisschen) zu verbessern.

Und ich glaube, dass "Lectures" "Vorlesungen" auf Deutsch sind
0
Excalibur
Rep:
?
Report 11 years ago
(Original post by wtid)

Trust me, my German is usually full of mistakes :p: But Titaniyum's is absolutely fab

Do feel free to join in though, both in English and German! I I think posting in these societies and stuff do help in improving your German somewhat (at least, I like to think that my hours wasted on TSR are not totally unproductive :p: ).
0
wtid
Rep:
?
Report 11 years ago
Trust me, my German is usually full of mistakes :p: But Titaniyum's is absolutely fab

Do feel free to join in though, both in English and German! I I think posting in these societies and stuff do help in improving your German somewhat (at least, I like to think that my hours wasted on TSR are not totally unproductive :p: ).
I copied and pasted someones (forgot who, maybe Titaniyum) post to my gf (who as I mentioned is German) and asked her if their were any mistakes and she said only 1 tiny one, so I thought that was the standard you were all at lol.

Unfortunately for me I've never done German. Didn't even do it at GCSE or anything so I'm literally starting from scratch. I have quite a few friends who are German so I've been picking up bits and bobs over the last 5 years and I spent 3 months this summer living with her and her parents (her mum speaks hardly any English) so I've picked up more there, but really I'm nowhere yet!

I wanted to do a course for beginners but I;ve only just finished uni so I'm strapped for cash atm. Can anyone recommend a good book for absolute beginners that could help? Recently bought something but it's all over my head!

Cheers and sorry for being such a n00b
0
generalebriety
Rep:
?
(Original post by wtid)
Course it is. But we're all learners. :p: Except hobnob, who's the resident German expert (being German and all). As I said, if there's anything you don't understand, ask. No one ever got anywhere by practising material they already know. You do need pushing slightly before you'll begin to benefit from it (though I'm aware that some people here, e.g. Excalibur and Titaniyum, speak very good German and it might be difficult to follow, and I hope they'll bring it down a level sometimes out of respect for those whose German isn't quite so good). But of course, even though I have been mistaken for an actual German on occasion, I still want to improve myself, as does everyone here. Kurz gesagt: wenn du irgendetwas nicht verstehst, frag uns.

Titaniyum: "kuemmere dich".

Iris: ja, Cambridge ist toll. Ich habe jedoch noch keine Vorlesungen gehabt...
0
generalebriety
Rep:
?
(Original post by wtid)
Can anyone recommend a good book for absolute beginners that could help? Recently bought something but it's all over my head!

Cheers and sorry for being such a n00b
The Hugo "In Three Months" book (with or without CDs, though I've never used them even though I have them somewhere) is excellent, if slightly intense and quick-paced. It teaches you to speak German very well indeed and will get you up to A-level standard very easily. Only problem is that it doesn't come with much practice material (which is of course what we're here for).
0
wtid
Rep:
?
Report 11 years ago
The Hugo "In Three Months" book (with or without CDs, though I've never used them even though I have them somewhere) is excellent, if slightly intense and quick-paced. It teaches you to speak German very well indeed and will get you up to A-level standard very easily. Only problem is that it doesn't come with much practice material (which is of course what we're here for).
Thanks a lot mate, sounds good, and if I get stuck I can always ask the other half lol
0
generalebriety
Rep:
?
Danke! Wenn ich mich recht erinnere, war Selwyn einer der schönesten Colleges. (meh, can't be bothered to check if that's right or not.... :p: ) Ich bin aber mir fast sicher, dass ich mich um Downing bewerben werde - Selwyn ist eigentlich zu weit von der Stadtmitte für eine faule Person wie ich
"Eines (neuter) der schoensten (no extra e)". Also: "ich bin mir aber..." (word order), and "dass ich mich bei Downing bewerben werde" (I think). Sich bewerben um = to apply for, but you're not applying for Downing (i.e. applying to get Downing, whereas you are applying to get a Studienplatz or something :p:), you're applying to it.
0
Excalibur
Rep:
?
Report 11 years ago
"Eines (neuter) der schoensten (no extra e)".
Danke. Do you think you could just explain to me how this whole "one of xxx" thing works? It's eines because College is neuter, but is it then 'der' because Colleges is pleural?

EDIT: and thanks for the other corrections too.
0
Titaniyum
Rep:
?
Report 11 years ago
Haha, thanks! But don't be so modest, you're just as good as I am!

(though I'm aware that some people here, e.g. Excalibur and Titaniyum, speak very good German and it might be difficult to follow, and I hope they'll bring it down a level sometimes out of respect for those whose German isn't quite so good).
Thanks! (and for the 'kümmere dich' too). I do apologise if what I'm writing appears intimidating wtid! To be honest I try to use this place to push myself a bit as there's plenty of people around to correct me, which I find a great way to learn. When you feel ready just start posting in here in German and I'll be more than happy to reply and help you along.
0
wtid
Rep:
?
Report 11 years ago
haha ich kann eine bisschen Deutsch sprechen aber wenn ich lange sätze sprechen, ich mache ganz viele fehler. Meine grammatik und satzstruktur sind so schlecht
0
Titaniyum
Rep:
?
Report 11 years ago
Du musst einfach mit uns üben.

Also, was hast du auf der Uni studiert? Im Moment bewerbe ich mich um Deutsch und Russisch.
0
X
new posts
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

University open days

• University of the Arts London
    MA Performance Design and Practice Open Day Postgraduate
    Thu, 24 Jan '19
  • Brunel University London
    Undergraduate Experience Days Undergraduate
    Sat, 26 Jan '19
  • SOAS University of London
    Postgraduate Open Day Postgraduate
    Sat, 26 Jan '19

Are you chained to your phone?