Turn on thread page Beta

0
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    Wirft sie dir das etwa vor?:confused:

OK, dann wird es wohl am besten sein, wenn du versuchst, deine Mitbewohner mit ins Boot zu holen um ihr klarzumachen, daß es - entgegen dem, was sie offenbar glaubt - ein echtes Problem ist (sag ihnen, daß es ja auch in ihrem Interesse ist, wenn die Maschine repariert wird und sie wieder anständig zuhause ihre Wäsche waschen können).
    Setzt gemeinsam einen Brief auf, in dem steht, daß die Tür der Maschine bereits seit geraumer Zeit kaputt ist (nach dem, was du sagst, müßte das bereits vor deiner Ankunft geschehen sein, also wärst du damit aus dem Schneider), und daß sich seitdem niemand mehr getraut hat, sie trotzdem zu benutzen, um nicht womöglich noch größeren Schaden anzurichten. Sofern das wirklich zutrifft, weist darauf hin, daß es sich lediglich um einen geringfügigen Schaden handelt, der sich allerdings trotzdem leider nur durch eine echte Reparatur beheben läßt, und daß bis dahin die Maschine für die Bewohner des Hauses de facto unbenutzbar ist. Ihr würdet sie daher bitten, die Reparatur zu veranlassen, damit die Bewohner des Hauses wieder in der Lage sind, ihre eigene Wäsche zu waschen.

Klingt das machbar? Wenn alle Stricke reißen, kannst du dich natürlich auch einfach auf die Aussagen, deiner Mitbewohner berufen, aber es ist wirkungsvoller, wenn ihr euch zusammentut und euch gemeinsam beschwert.
    Ich weiss nicht, ob ich mit mich den anderen beschweren koennte, weil es meine Wohnung ist, und weil, ich meinen Schuhsenkel benutzt habe und Veronika weiss das. Ich werde klar sagen, dass wir nicht getraut haben, die Maschine zu nutzen und dass, die Maschine schon kaputt war, vor ich hier war, ich habe nur Vorschlaege von ihr und einem ehemaligen Hausbewohner gefolgt. Das Problem ist dass, die Firma weder die Maschine nicht reparieren will, noch eine neue Maschine kaufen will.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by hannah_dru)
    Ich weiss nicht, ob ich mit mich den anderen beschweren koennte, weil es meine Wohnung ist, und weil, ich meinen Schuhsenkel benutzt habe und Veronika weiss das. Ich werde klar sagen, dass wir nicht getraut haben, die Maschine zu nutzen und dass, die Maschine schon kaputt war, vor ich hier war, ich habe nur Vorschlaege von ihr und einem ehemaligen Hausbewohner gefolgt. Das Problem ist dass, die Firma weder die Maschine nicht reparieren will, noch eine neue Maschine kaufen will.
    Why not? If they put you there, then surely it's their responsibility to make sure that the basic facilities, like showers, ovens or washing machines, are in proper working order? I don't see how they can have a leg to stand on in that matter. They can't force you to make do with dodgy makeshift solutions.
    As for the shoelace business, I can't quite imagine how you'd try to fix the door of a washing machine with a shoelace (it sounds very MacGyverish:p:), but either way, no-one could possibly argue that you actually broke the washing machine with your shoelace. So it would be utterly ridiculous if they tried to fine you for it.

0
    ReputationRep:
    Why not? If they put you there, then surely it's their responsibility to make sure that the basic facilities, like showers, ovens or washing machines, are in proper working order? I don't see how they can have a leg to stand on in that matter. They can't force you to make do with dodgy makeshift solutions.
    As for the shoelace business, I can't quite imagine how you'd try to fix the door of a washing machine with a shoelace (it sounds very MacGyverish:p:), but either way, no-one could possibly argue that you actually broke the washing machine with your shoelace. So it would be utterly ridiculous if they tried to fine you for it.
    The only reason I can think of that because they pay our rent, bills and wages that they can't afford it. That's what I think though.

Basically there's a part missing in the door and Veronika said if I wound something around the remaining part inside it'd help the door to shut. Like you said, I didn't trust that but I wanted to do my bedsheets this week so I tried and as Veronika neglected to mention (and what Ruud did mention) is that the door might jam. I think it's stupid too if she fines me but she's convinced that it still works and that people need to use it.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    The only reason I can think of that because they pay our rent, bills and wages that they can't afford it. That's what I think though.
    That's probably what they'll say. But at the end of the day, it's still you who's paying the rent with a part of your wages which you never really get to see. It may look as though your employer is doing you a favour by putting you there (and in a way it is, because it saves you the trouble of having to find private accommodation), but it's also saving them money. And if they're providing the flats to their employees, it's also their duty to ensure the facilities are in working order. A washing machine which requires you to fiddle around with makeshift contraptions so you can get the door closed is not in working order, it's just a disaster waiting to happen.
    Could you maybe settle for some sort of compromise? I.e. get somebody to assess the costs for repairing the door and if the costs exceed a certain sum (say 70 Euro), the remaining costs will be split among the people living in the house, and if it's 70 Euro or less, the company pays?:dontknow: Obviously make sure that whoever assesses the damage won't charge you extra just for the assessment, but usually they won't, because they're hoping you'll get their company to carry out the actual repairs. So normally, the only scenario in which you'd have to pay for someone just for checking which parts would need to be exchanged and what it would cost altogether would be if you asked them to come and then didn't let them fix the washing machine.

If they refuse all that, I suppose getting a cheap second-hand washing machine will probably be your only option (provided your contract allows you to do that), but you shouldn't really have to.

17
    ReputationRep:
    Kann jemand die Linke hier:

http://www.bayerische.staatsoper.de/...estspiele.html

Fuer den Oper öffnen? Ich kann nicht - ich denke es ist vielleicht weil in URL es kann nicht Verfügen sagen aber ich weiss nicht. Ich will wissen ob ich kann etwas in Opfer sehen....

• PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by Bekaboo)
    Kann jemand die Linke hier:

http://www.bayerische.staatsoper.de/...estspiele.html

Fuer den Oper öffnen? Ich kann nicht - ich denke es ist vielleicht weil in URL es kann nicht Verfügen sagen aber ich weiss nicht. Ich will wissen ob ich kann etwas in Opfer sehen....

Also bei mir scheint der Link problemlos zu funktionieren...
    Was genau möchtest du wissen? Was gerade läuft?
    Edit: Hmm, komisch, es sieht so aus als würde im August überhaupt nichts gespielt. Kann es sein, daß sie Sommerpause machen oder sowas?

0
    ReputationRep:
    That's probably what they'll say. But at the end of the day, it's still you who's paying the rent with a part of your wages which you never really get to see. It may look as though your employer is doing you a favour by putting you there (and in a way it is, because it saves you the trouble of having to find private accommodation), but it's also saving them money. And if they're providing the flats to their employees, it's also their duty to ensure the facilities are in working order. A washing machine which requires you to fiddle around with makeshift contraptions so you can get the door closed is not in working order, it's just a disaster waiting to happen.
    Could you maybe settle for some sort of compromise? I.e. get somebody to assess the costs for repairing the door and if the costs exceed a certain sum (say 70 Euro), the remaining costs will be split among the people living in the house, and if it's 70 Euro or less, the company pays?:dontknow: Obviously make sure that whoever assesses the damage won't charge you extra just for the assessment, but usually they won't, because they're hoping you'll get their company to carry out the actual repairs. So normally, the only scenario in which you'd have to pay for someone just for checking which parts would need to be exchanged and what it would cost altogether would be if you asked them to come and then didn't let them fix the washing machine.

If they refuse all that, I suppose getting a cheap second-hand washing machine will probably be your only option (provided your contract allows you to do that), but you shouldn't really have to.
    That's exactly what my mum said. She doesn't understand why they'd carry on asking people to use something that's broken which can only lead to it getting worse and something like this happening. I'm waiting for an email back from Veronika as to whether she'll charge me or not and if she says she will be at the end of the year then I'll try and compromise with her or the manager with something like that.

Thanks a lot for your help, this is stressful! As I said to myself yesterday, if they'd repaired or at least said not to use it then things like this wouldn't happen.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Thanks a lot for your help, this is stressful! As I said to myself yesterday, if they'd repaired or at least said not to use it then things like this wouldn't happen.
    Good luck. By the way, do you know whether they put their long-time employees in those flats as well or just people like you, who are only with them for a limited period of time? If it's the latter, they're probably being so rubbish about it because they think they can get away with it, since people won't consider it worth the fight if they're only staying there for a couple of months.

0
    ReputationRep:
    Good luck. By the way, do you know whether they put their long-time employees in those flats as well or just people like you, who are only with them for a limited period of time? If it's the latter, they're probably being so rubbish about it because they think they can get away with it, since people won't consider it worth the fight if they're only staying there for a couple of months.
    Thanks They've got some interns and some professional translators in them. Mostly it's short term people though so I think they probably do think that and that we can just use the one working machine in the meantime. But as one of my colleagues said yesterday, it won't last forever.

17
    ReputationRep:
    Also bei mir scheint der Link problemlos zu funktionieren...
    Was genau möchtest du wissen? Was gerade läuft?
    Edit: Hmm, komisch, es sieht so aus als würde im August überhaupt nichts gespielt. Kann es sein, daß sie Sommerpause machen oder sowas?
    Ich dachte dass vielleicht es nur diesen Informat war. Es soll ein Operfest sein aber es scheint sowie alle die Theater in München geschlossen sind!!

0
    ReputationRep:
    Ich bekam eine Antwort im Bezug auf meine E-mail, aber die Frau sagte nichts ueber meine Frage. Sie sagte nur, ich solle meinen hoellandischen Kollegen bitten, mir zu helfen. Bah. Ich will wissen! Hoffentlich kann Ruud mir morgen Abend helfen und ich kann Veronika eine weitere E-mail schicken. Aber ich weiss nicht, ob ich wieder fragen soll, ob sie Geld von mir wolle.

0
    ReputationRep:
    Wenn sie nicht darauf reagiert hat, würde ich nicht noch einmal anbieten zu bezahlen (speziell weil ich sowieso nicht finde, dass du bezahlen solltest). Du kannst aber vielleicht nochmal darum bitten, dass die Waschmaschine repariert wird?

0
    ReputationRep:
    (Original post by frederizia)
    Wenn sie nicht darauf reagiert hat, würde ich nicht noch einmal anbieten zu bezahlen (speziell weil ich sowieso nicht finde, dass du bezahlen solltest). Du kannst aber vielleicht nochmal darum bitten, dass die Waschmaschine repariert wird?
    Eine gute Idee, danke. Vielleicht warte ich um zu sehen, ob sie selbst sagt, dass ich bezahlen muss. Leider kann ich das nicht Sie sagte, dass die Chefin der Firma nicht bezahlen wolle.

13
    ReputationRep:
    Dont know if this has been discussed yet, but is anyone else annoyed by the fact that there are now NO German tv channels on Sky? i thought it was a malfunction or something, but apparently none of the german broadcasters want to rent out their channels anymore and its so annoying cos its usually the easiest way to listen to some german each day during the holidays!

15
    ReputationRep:
    (Original post by Bobo1234)
    Dont know if this has been discussed yet, but is anyone else annoyed by the fact that there are now NO German tv channels on Sky? i thought it was a malfunction or something, but apparently none of the german broadcasters want to rent out their channels anymore and its so annoying cos its usually the easiest way to listen to some german each day during the holidays!
    I haven't watched TV properly since before exam period so I haven't actually noticed . I thought there was only DW-TV anyway and you can watch everything that they show on there on YouTube.

13
    ReputationRep:
    (Original post by SpiritedAway)
    I haven't watched TV properly since before exam period so I haven't actually noticed . I thought there was only DW-TV anyway and you can watch everything that they show on there on YouTube.
    Yeah you can, but i don't have internet at home (at my grandparents atm) so the tv was the only way...

0
    ReputationRep:
    Yes, I mentioned this on a previoud page as my mum called me and told me. We've both spoken to Deutsche Welle and they said they couldn't reach an agreement with Sky about extending their contract so the channel has gone. I'm sad

0
    ReputationRep:
    Alle deutsche Kanaele sind ueber Astra erhaeltlich.

Heute abend gucke ich ZDF Sportstudio zu. (oder an?)

Ich habe ein altes Geraet, was aber noch klappt, und kann ZDF, RTL, Sat 1, usw problemlos empfangen.

0
    ReputationRep:
    (Original post by stevencarrwork)
    Alle deutsche Kanaele sind ueber Astra erhaeltlich.

Heute abend gucke ich ZDF Sportstudio zu. (oder an?)

Ich habe ein altes Geraet, was aber noch klappt, und kann ZDF, RTL, Sat 1, usw problemlos empfangen.
    Was ist das?

0
    ReputationRep:
    My brother just sent a a box home with a whole bunch of comics and mangas from germany. I'd be excited about it...if there were more than like 3 words on each page. Manga is just pitures...kinda lame.

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• Heriot-Watt University
    School of Textiles and Design Undergraduate
    Fri, 16 Nov '18
  • University of Roehampton
    All departments Undergraduate
    Sat, 17 Nov '18
  • Edge Hill University
    Faculty of Health and Social Care Undergraduate
    Sat, 17 Nov '18
Poll
Have you ever experienced bullying?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.