Turn on thread page Beta

13
    ReputationRep:
    (Original post by Rhii)
    AS Im moment Sind sie im Universität?
    Whisch exam board are you sitting with? Did my AS last year, but only got a B

1
    ReputationRep:
    (Original post by Bobo1234)
    Whisch exam board are you sitting with? Did my AS last year, but only got a B
    I'm on Edexcel What were/are you on?
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Rhii)
    Hallo! Ich bin Deutche lernen auch[1]! Aber im moment bin ich Abitur studieren[1]. Also, Ich[2] bin nicht als gut wie du[3] Universitätsstudenten noch[4]!
    (Original post by Rhii)
    Ja, Ich[2] denke[5] brauche Ich[2] viel Hilfe! :rolleyes: Ich möchte Deutchland[6] zufahren und studiere Deutch[7] im Universität[8]!
    [1] You can't say "ich bin ... (infinitive)" to mean "I am doing". The correct form is always "ich lerne", "ich studiere".
    [2] "Ich" isn't capitalised except at the beginning of a sentence.
    [3] The plural of "du" is "ihr". "Du" is always singular.
    [4] Adverb positioning is quite difficult; however, "not yet" / "still not" is a bit of a fixed phrase in German, and is "noch nicht". Don't separate them: "ich bin noch nicht so gut wie ihr".
    [5] "I think..." introduces a new clause: "ich denke, dass..." followed by sending the verb to the end. So, "ich denke, dass ich viel Hilfe brauche". Alternatively, "ich denke, ich brauche viel Hilfe". The comma is mandatory to show that it's a new clause.
    [6] You don't "go Germany", you "go to Germany": "nach Deutschland".
    [7] "Möchte" is a modal verb, so "ich möchte nach Deutschland fahren und Deutsch studieren".
    [8] "At university" is "an der Universität".

Also, you're misspelling "Deutsch"! And you can feel free to call us 'du' - the internet is by definition quite an informal place unless you're doing something specific like sending an email to your boss / your teachers.

13
    ReputationRep:
    (Original post by Rhii)
    I'm on Edexcel What were/are you on?
    I'm with AQA Did Edexcel for GCSE though. My school's weird...

1
    ReputationRep:
    (Original post by generalebriety)
    [1] You can't say "ich bin ... (infinitive)" to mean "I am doing". The correct form is always "ich lerne", "ich studiere".
    [2] "Ich" isn't capitalised except at the beginning of a sentence.
    [3] The plural of "du" is "ihr". "Du" is always singular.
    [4] Adverb positioning is quite difficult; however, "not yet" / "still not" is a bit of a fixed phrase in German, and is "noch nicht". Don't separate them: "ich bin noch nicht so gut wie ihr".
    [5] "I think..." introduces a new clause: "ich denke, dass..." followed by sending the verb to the end. So, "ich denke, dass ich viel Hilfe brauche". Alternatively, "ich denke, ich brauche viel Hilfe". The comma is mandatory to show that it's a new clause.
    [6] You don't "go Germany", you "go to Germany": "nach Deutschland".
    [7] "Möchte" is a modal verb, so "ich möchte nach Deutschland fahren und Deutsch studieren".
    [8] "At university" is "an der Universität".

Also, you're misspelling "Deutsch"! And you can feel free to call us 'du' - the internet is by definition quite an informal place unless you're doing something specific like sending an email to your boss / your teachers.
    Haha thanks Reading through what you said I did actually know some of that xD I guess I'm still not back in the German flow after the Summer holidays! :rolleyes:
    Are you at Uni atm then?

1
    ReputationRep:
    Haha so I am xD Sorry guys xD
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Rhii)
    Haha thanks Reading through what you said I did actually know some of that xD I guess I'm still not back in the German flow after the Summer holidays! :rolleyes:
    Are you at Uni atm then?
    That's understandable. It can be difficult to get used to a language again after a break. I have the same problem myself.

I am at uni, yeah - just going into third year. Or at least I will be back at uni in four days, and I can't wait.

1
    ReputationRep:
    That's understandable. It can be difficult to get used to a language again after a break. I have the same problem myself.

I am at uni, yeah - just going into third year. Or at least I will be back at uni in four days, and I can't wait.
    Haha I bet you can't I'm thinking of doing German at Uni... What do you think of the course? I mean, I know it varies from uni to uni... But have you enjoyed it and would you recommend it?

15
    ReputationRep:
    (Original post by Rhii)
    Haha I bet you can't I'm thinking of doing German at Uni... What do you think of the course? I mean, I know it varies from uni to uni... But have you enjoyed it and would you recommend it?
    GenEb doesn't actually do German at uni AFAIK, but I just graduated in German so if you want any questions then feel free to answer. Been a while since I perused these boards.

1
    ReputationRep:
    (Original post by Fleece)
    GenEb doesn't actually do German at uni AFAIK, but I just graduated in German so if you want any questions then feel free to answer. Been a while since I perused these boards.
    Haha thanks I'll keep that in mind

0
    ReputationRep:
    Personally I love German and I think if you like it a lot then you should give it a go. I couldn't imagine doing anything else!
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Rhii)
    As Fleece said, I don't do German, so you'll be better off talking to someone else about it. I wouldn't have enjoyed it, but that's why I don't do it, so I'm not the most reliable source of information.

1
    ReputationRep:
    As Fleece said, I don't do German, so you'll be better off talking to someone else about it. I wouldn't have enjoyed it, but that's why I don't do it, so I'm not the most reliable source of information.
    Oh right sorry xD
    My mistake

0
    ReputationRep:
    I need URGENT help please- Not sure how to say that the tap in my shower which turns (screws) came off. It keeps alternating between nothing, a dribble and then being normal. I need to phone the lady in charge of my apartment and she doesn't speak English.

EDIT: Managed to say most of it apart from the tap coming off the wall.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Na ja, okay, ich gebe zu, dass ich meine Fähigkeiten vielleicht mal ein bisschen unterschätze. Auf Muttersprachenniveau spreche ich aber bei weitem nicht. :p: Meine Grammatik ist ganz gut, aber ich zögere immer viel zu viel bei Wörtern, die ich nicht sehr gut kenne. Alle scheinen einen besseren Wortschatz als ich zu haben, was sich allerdings leicht versteht.
    OK, du bist noch nicht *ganz* perfekt, aber du bist wirklich schon ziemlich nah am Muttersprachlerniveau dran. Das ist eine beachtliche Leistung, vor allem wenn man bedenkt, daß du eigentlich kaum Zeit auf die Sprache verwendest, sondern sie nur ein bißchen nebenher als Hobby pflegst, weil du dich in erster Linie als Mathematiker siehst. Was ja auch völlig in Ordnung ist.:p:

0
    ReputationRep:
    Na ja, okay, ich gebe zu, dass ich meine Fähigkeiten vielleicht mal ein bisschen unterschätze. Auf Muttersprachenniveau spreche ich aber bei weitem nicht. :p: Meine Grammatik ist ganz gut, aber ich zögere immer viel zu viel bei Wörtern, die ich nicht sehr gut kenne. Alle scheinen einen besseren Wortschatz als ich zu haben, was sich allerdings leicht versteht.

Wenn ich es nicht besser wüsste würde ich denken, dass du Muttersprachler bist. Ich lese diesen Thread zwar nicht sooo oft aber mir fallen eigentlich nie Fehler auf :yep:

1
    ReputationRep:
    hi,

I was wondering if someone could check my German in this assignment (We had to write a letter of complaint to someone about a hotel) or have anything I can add to the letter of complaint?:

my street and number
    Nordost Lincolnshire
    postcide
    Grimsby, den 24. September
    Hotel zum Dom
    Bahnhofstr, 56
    67354 Oldendamm

Sehr geehrte Herr Wagner,

ich habe Ihr Hotel heute morgen besucht, die Empfangsperson war nicht hilfreich und ich bin nicht zufrieden und ich möchte mich beschweren! Das zimmer war schmutzig und zu klein und dass die zimmer unbequem gemacht! Der Radio, die Telefon, und die Heizung war kaputt und dass die zimmer sehr kalt gemacht. Dort war keine Tücher in meinem Zimmer und dort war kackerlacken unter meinem Bett und das ist ekelhaft! Auch, Jemand hat meine Handtasche mit meinem Portemonnaie, Handy, und mein Schlüssel gestohlen und das ist nicht in Ordnung! Ich bin extrem verärgert und ich möchte mein Geld zurück.

Hochachtungsvoll,

(my name)

0
    ReputationRep:
    Hmm drittes Jahr Mathe im Cambridge...viel spass, irgendwer muss es ja machen

1
    ReputationRep:
    (Original post by Sociallyanxious)
    hi,

I was wondering if someone could check my German in this assignment (We had to write a letter of complaint to someone about a hotel) or have anything I can add to the letter of complaint?:

my street and number
    Nordost Lincolnshire
    postcide
    Hotel zum Dom
    Bahnhofstr, 56
    67354 Oldendamm

Sehr geehrte Herr Wagner,

ich habe Ihr Hotel heute morgen besucht, die Empfangsperson war nicht hilfreich und ich bin nicht zufrieden und ich möchte mich beschweren! Das zimmer war schmutzig und zu klein und dass die zimmer unbequem gemacht! Der Radio, die Telefon, und die Heizung war kaputt und dass die zimmer sehr kalt gemacht. Dort war keine Tücher in meinem Zimmer und dort war kackerlacken unter meinem Bett und das ist ekelhaft! Auch, Jemand hat meine Handtasche mit meinem Portemonnaie, Handy, und mein Schlüssel gestohlen und das ist nicht in Ordnung! Ich bin extrem verärgert und ich möchte mein Geld zurück.

Hochachtungsvoll,

(my name)
    I thought it was good That room sure did have a lot of problems! :p:
    You could maybe put a bit more detail in? Such as where your handbag was when it was stolen or about what time it was stolen or something?
    Do you have a word limit?

0
    ReputationRep:
    (Original post by Sociallyanxious)
    hi,

my street and number
    Nordost Lincolnshire
    postcide
    Hotel zum Dom
    Bahnhofstr, 56
    67354 Oldendamm

Sehr geehrter Herr Wagner,

Ich habe Ihr Hotel heute morgen besucht und ich möchte mich beschweren. Die Empfangsmitarbeiterin war nicht hilfreich und ich bin nicht zufrieden! Das Zimmer war schmutzig und zu klein und das hat das Zimmer unbequem gemacht! Der Radio, die Telefon, und die Heizung waren kaputt und das hat das Zimmer sehr kalt gemacht. Dort gab es keine Tücher in meinem Zimmer und es gab auch Kakerlacken unter meinem Bett. Das finde ich ekelhaft! Auch hat jemand meine Handtasche mit meinem Portemonnaie, Handy, und meinen Schlüsseln gestohlen und das ist nicht in Ordnung! Ich bin extrem verärgert und ich möchte mein Geld zurück.

Mit freundlichen Gruessen,

(my name)
    Hopefully this is ok as this is all I've spotted at the minute!

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• Heriot-Watt University
    School of Textiles and Design Undergraduate
    Fri, 16 Nov '18
  • University of Roehampton
    All departments Undergraduate
    Sat, 17 Nov '18
  • Edge Hill University
    Faculty of Health and Social Care Undergraduate
    Sat, 17 Nov '18
Poll
Have you ever experienced bullying?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.