Turn on thread page Beta

German learners' society watch

Announcements
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Excalibur)
    Ich muss noch jeder Zweite Wort im Wörterbuch suchen And it takes me so long to write something in German it's shameful (and I'm resorting back to English because I too am feeling lazy!).
    (Jedes zweite Wort.)

Wenn man schon lange nicht mehr geübt hat, ist es sicher schwierig. But keep at it, it does get easier.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by generalebriety)
    Wahrscheinlich dasselbe Wort... :p:
    Ja, genau. Internet-Deutsch ist eine Qual...:rolleyes:

Ansonsten kannst du natürlich immer 'haha' sagen.:p:

1
    ReputationRep:
    (Original post by gooner1592)
    :hugs:

Exactly! I suppose it's now official. I have a linguistic brain Chemisty can get stuffed now:p: And well done on your C! What did you get in your other subjects?
    Well they were a couple of years ago now, but I got an A in Psychology, a B in General Studies, a C in Chem and a C in Biology. Not great, but enough to get me into Bath through some miracle so I was happy enough!

I always regret not continuing with A-Level German
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by hobnob)
    1. Buchstaben im Deutschen sind alle Neutrum, also 'das A, B, C usw.'
    Ah yes, but grades are feminine, aren't they? Eine 1, and so on.

11
    ReputationRep:
    Ich habe gerade nichts zu tun, also...:p:
    Spoiler:
    Show
    Eine große Überraschung, weil ich normalerweise träume:p: Gute Träume ftw!:p:
    [i]1. Die Adjektivendung richtet sich nach dem Genus des Substantivs: 'die Überraschung' -> 'große'.
    2. Da es ein kausaler Nebensatz ist, würdest du hier 'weil' verwenden. Und das 'ich' ist vorgezogen, weil du im Nebensatz eine Inversion brauchst.

Ich war sehr traurig gestern ein D zu finden, und als ich nach Hause gekommen bin, habe ich bemerkt, daß ich nur 7 Punkte von einem E entfernt war
    1. Buchstaben im Deutschen sind alle Neutrum, also 'das A, B, C usw.'
    2. 'Zu hause' entspricht eher 'at home' als 'home', aber da du hier eine Bewegung hast, ist es 'nach hause' (i.e. 'home').
    3. Die normale Erzählzeit für Ereignisse, die nicht lange her sind, ist das Perfekt. Und du brauchst hier wieder die Nebensatzinversion.
    4. Eine der wenigen Kommaregeln, die sich absolut problemlos merken läßt: vor 'daß' kommt immer ein Komma (früher gab es noch die Ausnahme bei 'so daß', wo das Komma vor dem 'so' kam, aber das heißt mittlerweile 'sodass', und damit fällt die Ausnahme weg. Praktisch, nicht?).
    5. Als 'Note' würdest du nur das Gesamtergebnis (also in diesem Fall das D) bezeichnen. 'Marks' sind 'Punkte' - oder 'Notenpunkte', wenn du ganz genau sein willst.
    6. Das 'off' von 'seven marks off an E' kannst du mit 'von' allein nicht ausdrücken, darum brauchst du noch das 'entfernt' danach.

Und danke, aber ich bin ganz sicher daß mein Deutsch total scheiße ist:p: Dein Deutsch dagegen ist total fantastisch!
    1. Vorsicht: 'meine Deutsche' heißt 'my German woman'.
    2. Entweder 'total scheiße' (als Adjektiv verwendet und darum klein) oder 'totaler Scheiß'. Der Unterschied zwischen 'die Scheiße' und 'der Scheiß' ist übrigens, daß das erstere 'Scheiße' im wörtlichen Sinne ist, und das letztere im übertragenen Sinn - den du wahrscheinlich im normalen Sprachgebrauch häufiger benötigen wirst.
    3. Es gibt keine wörtliche Entsprechung von 'however', aber mit 'jedoch' oder 'aber' kannst du es im Normalfall umschreiben. Die Kommas fallen im Deutschen immer weg.
    4. Die allermeisten Leute schreiben 'fantastisch', ältere Leute verwenden unter Umständen noch 'phantastisch'. So oder so ist es aber immer ein 'sch' am Ende. Die Endung '-she' gibt es im Deutschen überhaupt nicht bei Adjektiven.
    Wow, thanks! I'll rep you tomorrow for this It's kind of like a mini lesson

Jetzt, gehe ich die beide zu drücken und dann kann ich von meine Fehler lernen!
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    The only other book in German that I managed to finish was "Das fliegende Klassenzimmer" by Kästner. Now that was a brilliant little book
    Ah ja, ein echter Klassiker. Aber gar nicht mal so einfach zu lesen...
    Welche Stelle hat dir denn am besten gefallen?

11
    ReputationRep:
    (Original post by amie)
    Well they were a couple of years ago now, but I got an A in Psychology, a B in General Studies, a C in Chem and a C in Biology. Not great, but enough to get me into Bath through some miracle so I was happy enough!

I always regret not continuing with A-Level German
    Well, not to worry You have us now. We can all gauge each other's levels
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Ah yes, but grades are feminine, aren't they? Eine 1, and so on.
    Ja, aber das liegt weniger daran, daß es Noten sind, als daran, daß deutsche Noten in Zahlen ausgedrückt werden und Zahlen alle Feminina sind.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Ja, aber das liegt weniger daran, daß es Noten sind, als daran, daß deutsche Noten in Zahlen ausgedrückt werden und Zahlen alle Feminina sind.
    Oh, didn't know that.

15
    ReputationRep:
    Die Unterhaltung geht zu schnell....!

:p: Ich bin zu faul auch, eine Worte in Wörterbuch zu suchen, und das brauche ich für jeder Wort, nicht jedes zwei. Deshalb - bu bist schon besser als mich:p: Ich glaube, daß der großte Problem mit meine Deutsch ist der Grammatik, und daß ist warum ich so viele während dieser Sommerferien studiert habe, und ich habe vor viele mehr bevor September zu lernen, weil ich Grammatik der Mark eines Sprach finde
    lol :p: Grammatik ist natürlich einer der Hauptsachen, wenn man Sprache lernt. Ich muss auch mehr Grammatik bevor September lernen.....

Ah ja, ein echter Klassiker. Aber gar nicht mal so einfach zu lesen...
    Welche Stelle hat dir denn am besten gefallen?
    Ja, es war schwierig Aber ich hatte das Buch gelesen, als ich jünger war und deshalb wusste ich die Handlung der Geschichte. Hmm, ich muss sagen, dass das ganze Buch mir toll gefallen hat - aber besonders als Doktor Bökh Martin Geld gab, damit er zu Hause für Weihnachten zurückgehen konnte. (abysmal sentence, sorry!) Und als klein Uli absprang! Hehe :p:

Oh, einer Frage - was bedeutet "Eisern"? Es war im Buch aber nicht im Wörterbuch.....

0
    ReputationRep:
    I know that this is supposed to be a German topic but personally, I need training in English
    Well, I'm really stunned by your knowlegde, hobnob. You appear to be some kind of brilliant mastermind when it comes to grammar and explaining Germain sentence structure. There's a whole lot of native speakers who would not grasp your explanations. Anyone in here who speaks German as a foreign language can be proud of understanding them.

Anyway, I'm just trying out a different approach to learn a language. I've been studying Japanese for a while and I just started with French. Unfortunately, I tried to learn Japanese with the classic "Grammar and Vocabbook" method and it didn't work very well for me. I still can't freely write or speak simple sentences although I put a lot of work into the language... and I fear that this isn't due to the fact that asian speeches are tough to learn.
    For now, I'm trying to expose myself to written and spoken material as much as possible, and blessedly it does quite well for my English. Of course, I would be interested in your methods to learn German, which is generally considered to be quite difficult to learn because of it's grammar....

PS: "Eisern" literally means "made of iron" ... synonyms would be iron or adamantine (or does that mean "diamanten"?)
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Oh, einer Frage - was bedeutet "Eisern"? Es war im Buch aber nicht im Wörterbuch.....
    Iron (adjective) / made of iron.

http://dict.tu-chemnitz.de is quite a good dictionary, if anyone wants to use it. Quicker than flicking through an actual dictionary, anyway.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by huhu)
    Of course, I would be interested in your methods to learn German, which is generally considered to be quite difficult to learn because of it's grammar....
    I found German grammar really quite accessible. But I think I'm in the minority there.

Personally, everything I know is in the link in my sig.

15
    ReputationRep:
    Iron (adjective) / made of iron.

http://dict.tu-chemnitz.de is quite a good dictionary, if anyone wants to use it. Quicker than flicking through an actual dictionary, anyway.
    Oooh, I use that dictionary too! It is really useful.

Thanks, but I thought there may be some colloquial meaning to it - I knew it meant iron, but the characters were using it as kind of greeting/salutation...
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Ich spreche kein Deutsch, aber ich want to it learn

(sorry, that probably makes no sense, being a mismash of English and bad German :p:)

15
    ReputationRep:
    (Original post by huhu)
    I know that this is supposed to be a German topic but personally, I need training in English
    Well, I'm really stunned by your knowlegde, hobnob. You appear to be some kind of brilliant mastermind when it comes to grammar and explaining Germain sentence structure. There's a whole lot of native speakers who would not grasp your explanations. Anyone in here who speaks German as a foreign language can be proud of understanding them.

Anyway, I'm just trying out a different approach to learn a language. I've been studying Japanese for a while and I just started with French. Unfortunately, I tried to learn Japanese with the classic "Grammar and Vocabbook" method and it didn't work very well for me. I still can't freely write or speak simple sentences although I put a lot of work into the language... and I fear that this isn't due to the fact that asian speeches are tough to learn.
    For now, I'm trying to expose myself to written and spoken material as much as possible, and blessedly it does quite well for my English. Of course, I would be interested in your methods to learn German, which is generally considered to be quite difficult to learn because of it's grammar....

PS: "Eisern" literally means "made of iron" ... synonyms would be iron or adamantine (or does that mean "diamanten"?)
    If you want some help in japanese, there's a TSR Japanese Soc somewhere in this subforum - feel free to pop in And your English sounds pretty impeccable from what I can see!

18
    ReputationRep:
    The Ich spreche kein Deutsch seems fine to me!
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by Ana)
    Ich spreche kein Deutsch, aber ich want to it learn

(sorry, that probably makes no sense, being a mismash of English and bad German :p:)
    Are you learning German at the moment or just hoping to?
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by huhu)
    Adamantine = so hart wie ein Diamant.

1
    ReputationRep:
    :p: Ich bin zu faul auch, eine Worte in Wörterbuch zu suchen, und das brauche ich für jeder Wort, nicht jedes zwei. Deshalb - bu bist schon besser als mich:p: Ich glaube, daß der großte Problem mit meine Deutsch ist der Grammatik, und daß ist warum ich so viele während dieser Sommerferien studiert habe, und ich habe vor viele mehr bevor September zu lernen, weil ich Grammatik der Mark eines Sprach finde
    Grammatik ist meine Swäche

Ich habe diese Website gefunden: http://germangrammar.gymliestal.ch/ Ich denke, dass es ziemlich gut ist (Does anyone know how would I say, "it might help?")

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• Manchester Metropolitan University
    Postgraduate Open Day Postgraduate
    Wed, 14 Nov '18
  • University of Chester
    Chester campuses Undergraduate
    Wed, 14 Nov '18
  • Anglia Ruskin University
    Ambitious, driven, developing your career & employability? Aspiring in your field, up-skilling after a career break? Then our Postgrad Open Evening is for you. Postgraduate
    Wed, 14 Nov '18
Poll
Should Banksy be put in prison?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.