Turn on thread page Beta

0
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    Yes, those kind of mistakes are really easy to make, especially if you're using a dictionary which only gives you the different meanings but not much information about the context in which you'd use them.
    Haha, yes!

15
    ReputationRep:
    Can someone please try and explain the difference between sich benehmen and sich verhalten?
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by SpiritedAway)
    Can someone please try and explain the difference between sich benehmen and sich verhalten?
    'Benehmen' has to do with manners and (good or bad) behaviour. 'Verhalten' has to do with acting or reacting in a certain way in certain situations.

0
    ReputationRep:
    (Original post by penelope18)
    Es tut mir leid.

Ich habe acht A*s und drei As bekommen ich dachte, dass ich besser in ICT und Philosophie und Ethik wäre, aber ich kann nicht klagen

Dienstag hatte ich mein ,Controlled Assessment'. Ich hoffe, ich habe gut.

Ich sollte wirklich für Physik und Englisch überarbeiten, aber ich kann nicht gestört werden :O nicht gut
    Kein Problem, ich bin jetzt daran gewoehnt.

Wow, gut gemacht! Ich hoffe auch, dass du eine gute Note bekommst.

Ich muss morgen u.a. einen deutschen Film anschauen.

13
    ReputationRep:
    Hi

I applied to join a couple of weeks ago. Nothing yet

15
    ReputationRep:
    Ich muss die Konjunktiv noch mal wiederholen und etwas für Französisch lernen. Heute habe ich aber frei, weil mein Freund mir gesagt hat, dass wir Shoppen gehen werden, damit ich etwas für meine Shuhansammlung kaufen kann .

0
    ReputationRep:
    (Original post by Plato's Trousers)
    Hi

I applied to join a couple of weeks ago. Nothing yet
    Cancel the request and then click join again, should hopefully work then.

13
    ReputationRep:
    (Original post by hannah_dru)
    Cancel the request and then click join again, should hopefully work then.
    Ausgezeichnet!

Danke schön

0
    ReputationRep:
    Ausgezeichnet!

Danke schön
    Bitte schoen Hat's geklappt?

13
    ReputationRep:
    Bitte schoen Hat's geklappt?
    Ja. Alles klar.

0
    ReputationRep:
    Ja. Alles klar.

Toll

0
    ReputationRep:
    Kein Problem, ich bin jetzt daran gewoehnt.

Wow, gut gemacht! Ich hoffe auch, dass du eine gute Note bekommst.

Ich muss morgen u.a. einen deutschen Film anschauen.

Danke! Ich habe Deutsch-Mocks (haha, I have no idea what to call them!) bald aber Deutsch ist OK, ich finde es einfach, aber ich habe auch zwei Englisch Prüfungen und ein ICT Prüfung (wir haben kein lernen!). Ugh.

Nächste Woche habe ich ein Theater Prüfung... oops. Und ein Klavier Prüfung auch bald. Uh oh! :eek:

0
    ReputationRep:
    (Original post by penelope18)
    Danke! Ich habe Deutsch-Mocks (haha, I have no idea what to call them!) bald aber Deutsch ist OK, ich finde es einfach, aber ich habe auch zwei Englisch Prüfungen und ein ICT Prüfung (wir haben kein lernen!). Ugh.

Nächste Woche habe ich ein Theater Prüfung... oops. Und ein Klavier Prüfung auch bald. Uh oh! :eek:
    Viel Glueck mit den Probepruefungen (wuerde ich fuer mock exam vorschlagen) ! Ich hasse Pruefungen und sie bringen immer so viel Stress mit. In zwei Wochen findet eine meiner Dolmetschenpruefungen statt und die Dozentin ist nicht besonders hilfsbereit.

3
    ReputationRep:
    Guten Morgen alle! Es ist sehr früh am Morgen! Ich bin satt, weil ich Haferbrei gegessen haben!

Wie lange haben sie alle Deutsch lernen?
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Porridge um 4 Uhr morgens?

15
    ReputationRep:
    Das ist ja früh :erm:

13
    ReputationRep:
    Porridge um 4 Uhr morgens?
    "porridge" oder "porage" ?

besprechen...

0
    ReputationRep:
    Sounds like a cool idea. Yesh me likey Germany...me wanttoo learno germaniiiee yesh yesh. Btw don't get carried away, I'm new to TSR and this is the first time I'm in the German Council.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    "porridge" oder "porage" ?

besprechen...
    :confused: Oh, right, you mean 'discuss' - there's nothing quite like that in German, I'm afraid. Anyway: definitely 'porridge'. 'Porage' just looks like a French word for something dripping and unpleasant (like a seeping wound or a torrent of rain).

13
    ReputationRep:
    :confused: Oh, right, you mean 'discuss' - there's nothing quite like that in German, I'm afraid. Anyway: definitely 'porridge'. 'Porage' just looks like a French word for something dripping and unpleasant (like a seeping wound or a torrent of rain).
    I think you should invent a German equivalent of "discuss" (in this context). It's quite a nice little thing to have.

As for porage v porridge, I think the former is an older form (still occasionally used, I think).

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• Heriot-Watt University
    School of Textiles and Design Undergraduate
    Fri, 16 Nov '18
  • University of Roehampton
    All departments Undergraduate
    Sat, 17 Nov '18
  • Edge Hill University
    Faculty of Health and Social Care Undergraduate
    Sat, 17 Nov '18
Poll
Have you ever experienced bullying?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.