Turn on thread page Beta

0
    ReputationRep:
    (Original post by Abbycadabra)
    etwas!! doch ich fühle dass ich brauche etwas was am schnellsten und am effizientesten ist xx
    Es kommt darauf an, was genau du ueben willst. Es gibt unterschiedliche Quellen und Ressourcen fuer Lesen und Schreiben aber natuerlich kenne ich deine Lernmethoden nicht, sodass ich nicht sagen kann, was am schnellsten oder am effizientesten waere. Versuch's vielleicht mit einer Webseite wie Deutsche Welle oder About German.

15
    ReputationRep:
    Was ist ein Namensweihe?

5
    ReputationRep:
    (Original post by jakemittle)
    :P fauuuullll
    Jedenfalls..die Leute hier jetzt ärgert mich..wirklich!...sie sprechen mit mir auf Englisch..und wenn ich auf Deutsch antworte dann sie sprechen sowieso auf Englisch..gelegentlich auf Deutsch aber meinstens auf Deutsch...arrrghhh!!...
    Übrings bitte korrigieren sie irgendeiner schlechte Wörter bitte!
    Ist leider normal wenn man in einen Touristenstadt (Salzburg/Wien usw) deutsch mit einem englischen Akzent spricht. Sie glauben sie sind dabei hilfreich (schwer vorzustellen bei den normalen Verkäuferverhalten in Ö, dass sich jemand jemals hilfreich sein will, aber doch!) und natürlich wollen sie zeigen wie super ihr englisch ist :confused: Das passiert wirklich jeder! Fahr in irgendeine abgelegenen Alpental, dort wird kaum jemand mit dir englisch reden (außer natürlich die Jugendliche, die für ihre Matura üben wollen!!)

Sprich deutsch einfach weiter, das wird schon. Es ist noch schlimmer wenn du wie ich schon 12 Jahre hier wohnst und trotzdem versuchen Leute mit mir auf englisch zu reden nur weil ich "die Engländerin" bin! Ich meine, muss das wirklich sein! Ich studiere auf deutsch und kann auch relativ gut wienerisch und sie glauben trotzdem, dass ihr englisch besser ist als mein deutsch (meist nur peinlich, dann rede ich halt in normalen Tempo und mit "northern" Akzent und sie verstehen halt nichts - angeblich sollen Engländer alle wie Hugh Grant reden - hat mir einmal einen Österreicher erzählt, und meinen Akzent ist dementsprechend gar nicht "Englisch")

Viel Spaß noch und geniesse die Adventmärkte und Schnee (falls es momentan nicht in Salzburg regnet!)
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by SpiritedAway)
    Was ist ein Namensweihe?
    Bist du sicher, daß es nicht eine Namensweihe heißt?:confused:
    Hmm, der Begriff ist mir bis jetzt noch nicht untergekommen, aber ich hätte darauf getippt, daß es ein DDR-Synonym für Taufe ist. Alles irgendwie kirchliche wurde ja ziemlich tabuisiert, und darum gab es einige solcher Umbenennungen, so wie die berüchtigte 'geflügelte Jahresendzeitfigur'... Und die Konfirmation hieß 'Jugendweihe', also würde 'Namensweihe' für Taufe ganz gut passen.

15
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    Bist du sicher, daß es nicht eine Namensweihe heißt?:confused:
    Hmm, der Begriff ist mir bis jetzt noch nicht untergekommen, aber ich hätte darauf getippt, daß es ein DDR-Synonym für Taufe ist. Alles irgendwie kirchliche wurde ja ziemlich tabuisiert, und darum gab es einige solcher Umbenennungen, so wie die berüchtigte 'geflügelte Jahresendzeitfigur'... Und die Konfirmation hieß 'Jugendweihe', also würde 'Namensweihe' für Taufe ganz gut passen.
    Ok in diesem Kontext passt das, also danke

13
    ReputationRep:
    Hello Guys

Have any of you ever been on, heard about or are planning to embark upon a good immersion course in Germany?

Quote me if you know any with good repute

Ideally I'd like to stay 5 weeks

I'm over 18 if that makes a difference

Level of German is mediocre- A at AS level is it.

0
    ReputationRep:
    (Original post by KingofSpades)
    Hello Guys

Have any of you ever been on, heard about or are planning to embark upon a good immersion course in Germany?

Quote me if you know any with good repute

Ideally I'd like to stay 5 weeks

I'm over 18 if that makes a difference

Level of German is mediocre- A at AS level is it.
    I've heard of the ones that the Goethe Institute do which are very reputable however quite pricey I believe.

13
    ReputationRep:
    (Original post by hannah_dru)
    I've heard of the ones that the Goethe Institute do which are very reputable however quite pricey I believe.
    yes, i've just found this

http://www.goethe.de/ins/de/spr/kuj/...er/enindex.htm

looks good, thanks!

13
    ReputationRep:
    wow, then I just looked at the price..........

I am thinking maybe it would just be better to "go" to Germany for 4/5 weeks, but am afraid I wouldn't know what to do for that long aswell as not knowing people with whom I could practise

0
    ReputationRep:
    wow, then I just looked at the price..........

I am thinking maybe it would just be better to "go" to Germany for 4/5 weeks, but am afraid I wouldn't know what to do for that long aswell as not knowing people with whom I could practise
    Exactly! They're good but it really does cost a lot. Could you not get a temporary job for a few weeks or maybe even just go travelling and talk to locals?

13
    ReputationRep:
    Exactly! They're good but it really does cost a lot. Could you not get a temporary job for a few weeks or maybe even just go travelling and talk to locals?
    I doubt my German is good enough for me to get a job and I really only talk to strangers when I'm pissed

I must ponder it
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Well, if you take into account that it includes food and accommodation for nearly three weeks, it isn't actually such bad value, but obviously it's still quite a big lump of money. For what it's worth, though, the annoying German teenagers who come to Oxford during the summer on language school programmes pay more than that and probably get teaching which is of a lower standard than you'd get at the Goethe Institut...:dontknow:

0
    ReputationRep:
    I doubt my German is good enough for me to get a job and I really only talk to strangers when I'm pissed

I must ponder it
    Depends what kind of job I suppose.

You might find people talk to you first though. I had Bavarian locals talking to me on the street for no reason!

Well, if you take into account that it includes food and accommodation for nearly three weeks, it isn't actually such bad value, but obviously it's still quite a big lump of money. For what it's worth, though, the annoying German teenagers who come to Oxford during the summer on language school programmes pay more than that and probably get teaching which is of a lower standard than you'd get at the Goethe Institut...:dontknow:
    That's true actually from that point of view, I forgot that it covers food and accommodation as well.

15
    ReputationRep:
    Hmm regards to the Goethe Institute, it will be a lot cheaper to go somewhere in Germany, look for a host family (so you just rent out a room for a lot cheaper in someone's house and then you're also living with Germans too, so you can practice at home) and then visit a Volkshochschule. I visited the VHS and I was using the same books and learning the same things as my friends who went to the GI and were paying much more than me and for a shorter time period too.

0
    ReputationRep:
    Hey all, I need some help with the passive conditional. Please could you translate the following- I've also attached what I think it might be. If they are wrong, please can I have a bit of explanation.

He would be killed - (er würde getötet werden)
    He could be killed - (er könnte getötet werden)

He would have been killed - (er hätte getötet worden)
    He could have been killed - (er hätte getötet werden können)

thanks a lot in advance

0
    ReputationRep:
    (Original post by Dave129)
    Hey all, I need some help with the passive conditional. Please could you translate the following- I've also attached what I think it might be. If they are wrong, please can I have a bit of explanation.

thanks a lot in advance
    Seem fine to me
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper

thanks a lot in advance
    All correct except this one. It should be 'er wäre getötet worden'.
    Edit: it's because 'werden' is one of those verbs that use 'sein' rather than 'haben'. The 'hätte' in the next sentence is there because of 'können' (which is a 'haben'-verb), not 'werden'.

0
    ReputationRep:
    All correct except this one. It should be 'er wäre getötet worden'.
    I don't understand why it would be that since we are referring to a verb without movement. Please can you clarify with another example.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    I don't understand why it would be that since we are referring to a verb without movement. Please can you clarify with another example.
    As I explained in my edit, the verb in question is 'werden', which arguably involves movement in the sense of change. Either way, you definitely need a form of 'sein' here.:dontknow:

0
    ReputationRep:
    As I explained in my edit, the verb in question is 'werden', which arguably involves movement in the sense of change. Either way, you definitely need a form of 'sein' here.:dontknow:

The ball would have been thrown:
    Der Ball wäre geworfen worden.

And thank you very much

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• University of East Anglia
    UEA Mini Open Day Undergraduate
    Fri, 23 Nov '18
  • Norwich University of the Arts
    Undergraduate Open Days Undergraduate
    Fri, 23 Nov '18
  • Edge Hill University
    All Faculties Undergraduate
    Sat, 24 Nov '18
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.