Turn on thread page Beta

German learners' society watch

Announcements

11
    ReputationRep:
    (Original post by Bodast)
    Was ist Praxis? Das ist seltsam, es ist nicht besser, dass du Antworten geplant hast?? Die Begierde und so weiter?

Mein Aufsatz sich handelt (naja, wird sich handeln :rolleyes: ) um ... Franzosisch Poesie im 16. Jahrhundert. "Anlehnung und Antike" =/

Hey ich habe eine Frage, sagt mann "ich werde hier sein" oder nur "ich werde hier" (fur "I'll be here")?
    Praxis = Practice (oder ich denke:p:)

Naja, was ich bedeutet war, dass Oxford nicht die Antworten wollen, die total geplant sind, zum Beispiel, wenn ich die Frage "warum möchtest du nach Oxford kommen" antworte, möchten die Interviewers nicht eine Antwort die total geplant ist, bzw, den ganzen Antwort Deshalb, müß ich nur ein paar Punkt machen, über die Gründe dessen ich nach Oxford gehen will

Mein Lehrer hat mir auch gesagt, dass ich ungefähr 10 Sekunde nehmen soll, um der Frage zu bestehen;yes; Er war sehr hilfsreich

Oh, and I'd probably use "Ich werde hier sein" but maybes that depends on context?
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by gooner1592)
    Praxis = Practice (oder ich denke:p:)
    Sort of... "Praxis" can mean practice, but it's practice as in the opposite of theory. The word you probably want here is "Übung" or "Probe" though (i.e. "Probeinterviews").
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Hey ich habe eine Frage, sagt mann "ich werde hier sein" oder nur "ich werde hier" (fur "I'll be here")?
    "Ich werde hier sein". Otherwise you wouldn't be translating the main verb ('be').

11
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    Sort of... "Praxis" can mean practice, but it's practice as in the opposite of theory. The word you probably want here is "Übung" or "Probe" though (i.e. "Probeinterviews").
    Thanks Hobnob. Nützlich wie immer

15
    ReputationRep:
    Ah danke... the thought's crossed my mind a few times, as in Czech "budu" is a part of "to be" so is used for "I will" and also "I will be", so I wondered if werde and that were parts of sein that worked in the same way.

Mach dir nicht die grose Sorgen um Interview, gooner, ich hab die sehr bloede Antworten gesagt und es war nicht so wichtig. Sie koennen das wahr Talent sehen (haha...)
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Ah danke... the thought's crossed my mind a few times, as in Czech "budu" is a part of "to be" so is used for "I will" and also "I will be", so I wondered if werde and that were parts of sein that worked in the same way.
    No, 'werden' is a separate verb. Used as a main verb, it usually means 'become' ('Wenn ich groß bin, werde ich Arzt'), but it's also used to form the future tenses. Even the future tenses of 'werden' itself.

15
    ReputationRep:
    No, 'werden' is a separate verb. Used as a main verb, it usually means 'become' ('Wenn ich groß bin, werde ich Arzt'), but it's also used to form the future tenses. Even the future tenses of 'werden' itself.
    Ohh, become! As in Sportfreude Stiller "wird unser Traum dann endlich wahr."
    Spitze Thanks!

0
    ReputationRep:
    Heh, that reminds me of the title of a trashy German TV soap that was very successful about a year ago...:p:
    achso...meinen Sie ,verliebt in Berlin'

Naja, das finde ich auch ein bisschen billig und so. Es gefaellt mir aber trotzdem, wegen der Sprache. Das erinnert mich an ,Ugly Betty' in England. Stimmt's, oder?

0
    ReputationRep:
    Ich muss Heute zu Hause gehen! Ich glaube Deutschland ist sehr besser dann England, weil alles so billiger sind. Sie haben keine Chavs auch (since Chav is a new word, what gender would it be? Das?)

Naja, jetzt muss ich mein Koffer packen :/ (I know it's probably meinem or meinen or something, but I can't uses cases yet so forgive me )
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by nancyg022)
    achso...meinen Sie ,verliebt in Berlin'

Naja, das finde ich auch ein bisschen billig und so. Es gefaellt mir aber trotzdem, wegen der Sprache. Das erinnert mich an ,Ugly Betty' in England. Stimmt's, oder?
    Ja, ich glaube die Sendungen basierten beide auf der selben kolumbianischen(?) Serie, die die Rechte an der Story damals in alle möglichen Länder verkauft hat. Sie wurde dann nur jeweils etwas unterschiedlich umgesetzt.

Zum Deutsch-lernen ist sowas wahrscheinlich wirklich nicht schlecht: man braucht sich keine Gedanken um den Plot (oder einen tieferen Sinn) zu machen und kann sich voll auf die Sprache konzentrieren...

Du kannst mich übrigens ruhig duzen, wenn Du möchtest.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by wtid)
    Ich muss Heute zu Hause gehen! Ich glaube Deutschland ist sehr besser dann England, weil alles so billiger sind. Sie haben keine Chavs auch (since Chav is a new word, what gender would it be? Das?)

Naja, jetzt muss ich mein Koffer packen :/ (I know it's probably meinem or meinen or something, but I can't uses cases yet so forgive me )
    Mind if I point out a few mistakes?
    1) "nach Hause". In German, there's a difference between 'home' as in 'at home' ("zu Hause") and 'home' as in 'going home' ("nach Hause").
    2) "sehr" and "besser" don't quite go together; it's a bit like saying "very better". If you want more than just plain "besser", you'll have to use something like "viel besser".
    3) "besser als". Looks like you got mixed up between 'then' and 'than' there.
    'then' = "dann"
    'than' = "als"
    4) "alles" is a singular, so you'd use "ist" with it. And you need to decide whether you want to say "weil alles billiger ist" ('because everything is cheaper') or "weil alles so billig ist" ('because everything is so cheap'). If you wanted to say 'because everything is so much cheaper', the construction you need is "weil alles so viel billiger ist".
    5) "auch" needs to be after the verb: "Sie haben auch keine Chavs".
    6) Yes, it's "meinen" - "packen" needs the accusative.

"Chav" isn't really used in German, because it's a very English concept that doesn't exist in quite the same form, but if it was imported, it would probably be "der Chav", because chavvy behaviour is something you'd be more likely to associate with male than with female youths. (Regardless of whether that's actually true or not).

Gute Reise jedenfalls!

0
    ReputationRep:
    Don't worry too much about the zu and nach issue... there are so many Germans who get this wrong. Sadly.
    And I think since Chavs are a uniquely British invention, you don't need to bother to find a German word for it... but then again, there are morons in Germany as well.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by csgi)
    Don't worry too much about the zu and nach issue... there are so many Germans who get this wrong. Sadly.
    They do?:confused: I don't believe I've ever heard anybody say "Freitag nachmittag bin ich nach Hause" or "Ich gehe heute früher zu Hause"...

0
    ReputationRep:
    Thanks for the corrections

2) Writing without thinking first, silly mistake
    3) Isn't "als" when? Does that mean it's both "when" and "than", then?
    4) I don't get how "alles" can be singular when it means "everything". Everything obviously means their is more than one item, so surely that's plural? Am I wrong, or am I right and it's simply a case of 'that's how it is in German so don't question it :p:'
    5) Is that a general rule, it always comes after the verb?

Danke!
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by wtid)
    Thanks for the corrections

2) Writing without thinking first, silly mistake
    3) Isn't "als" when? Does that mean it's both "when" and "than", then?
    4) I don't get how "alles" can be singular when it means "everything". Everything obviously means their is more than one item, so surely that's plural? Am I wrong, or am I right and it's simply a case of 'that's how it is in German so don't question it :p:'

Danke!
    3) "als" can be 'when', but it's a different type of "als" (i.e. temporal, as in "Damals, als ich noch in Berlin gewohnt habe...".
    4) 'everything' is singular as well, actually. Or have you ever heard anyone say 'everything are fine'?
    5) I think so... better ask generalebriety to make sure, though. He knows a great deal more about word order than I do.

0
    ReputationRep:
    4) 'everything' is singular as well, actually. Or have you ever heard anyone say 'everything are fine'?
    Stimmt!

I think I'm definitely improving, at least in the listening part. When I'm with her and her friends (who of course speak very fast and slang) I'm starting to understand bits and bobs and get the general idea of some of the topics they are talking about, so thanks to anyone who's helped me so far
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by wtid)
    Yeah. "Auch" serves as an adverb here, and adverbs generally go after the verb. (They can also sometimes go right at the start of the sentence, as can "auch", but it doesn't sound great; putting an adverb in this position gives it a fair amount of emphasis that never really arises naturally when using "auch".)

(Original post by wtid)
    4) I don't get how "alles" can be singular when it means "everything". Everything obviously means their is more than one item, so surely that's plural? Am I wrong, or am I right and it's simply a case of 'that's how it is in German so don't question it '
    You might be confusing "alles" ("everything") with "alle" ("everyone"). Both are singular in English; "alles" is singular, but "alle" is plural.

Everything is here.
    Everyone is here.
    Alles ist hier.
    Alle sind hier.

This is because "everything" and "everyone" historically are derived from "every thing" and "every one", and "every" takes a singular noun and therefore a singular verb; however, in German, "alle" is (historically, even if not in practice) just the plural of "alles", which is the neuter form of "aller" (something I haven't heard, but which I'm sure must have existed once).

0
    ReputationRep:
    Danke

Someone just sneezed and I automatically said "gesundheit", I must still be in German mode lol.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Gah. Ich muß übers Wochenende mein Research Proposal überarbeiten (im Prinzip sowas wie ein Personal Statement, nur daß es darin weniger um mich als um mein "Forschungsvorhaben" geht). Am liebsten würde ich es noch weiter hinausschieben, aber leider ist die erste Bewerbungsfrist bereits im Januar, und darum muß ich das Proposal, die Gutachten und den ganzen Rest möglichst bis Weihnachten geklärt haben. Brr. Ich hasse Bewerbungen...

15
    ReputationRep:
    what does it mean when a sentence has "oder?" at the end of it...
    for example, Die Schule ist fur die Schuler da- oder? ( I know there should be a couple of umlauts in there, but I cannot find them on my keyoard)

Is it like a way of saying "blah blah blah, no?" as in, "don't you agree?"

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• Manchester Metropolitan University
    Postgraduate Open Day Postgraduate
    Wed, 14 Nov '18
  • University of Chester
    Chester campuses Undergraduate
    Wed, 14 Nov '18
  • Anglia Ruskin University
    Ambitious, driven, developing your career & employability? Aspiring in your field, up-skilling after a career break? Then our Postgrad Open Evening is for you. Postgraduate
    Wed, 14 Nov '18
Poll
Have you ever experienced bullying?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.