Turn on thread page Beta
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by generalebriety)
    Really? I swear I've heard it. Though whether I heard it from a German person or an English person I don't know. Oh well, thanks.
    My guess would be that it was either from an English person or a German who's used to speaking English a lot. At any rate it isn't really commonly used. Sorry.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    (Original post by hobnob)
    Edit: ich nehme an, er / sie besucht eine englische Schule.
    Seit einem Jahr?

0
    ReputationRep:
    "fragte ich mich nur" würde ich eher im Perfekt schreiben! Dann wird es auch mal häufiger benutzt!
    Also zum Beispiel "habe ich mich gerade gefragt". Das hört man öfter!
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Seit einem Jahr?
    Warum sollte er sonst A-levels machen?:dontknow:
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Danke, gembarla.

Warum sollte er sonst A-levels machen?:dontknow:
    Ich würde annehmen, dass er seit wenigstens 16 Monaten in England wohnt, wenn er eine englische Schule besucht. Vielleicht nehm ich das "seit einem Jahr" zu buchstäblich. :p:
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Danke, gembarla.

Ich würde annehmen, dass er seit wenigstens 16 Monaten in England wohnt, wenn er eine englische Schule besucht. Vielleicht nehm ich das "seit einem Jahr" zu buchstäblich. :p:
    Wahrscheinlich. Aber er wird kaum mitten im Schuljahr an eine englische Schule gewechselt sein, oder?
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Wahrscheinlich. Aber er wird kaum mitten im Schuljahr an eine englische Schule gewechselt sein, oder?
    Genau, deswegen hab ich gefragt.

1
    ReputationRep:
    Out of curiosity, what would you say are the corresponding mistakes Germans make (apart from the old v/w and th-clichés, that is)? My guess would be German intonation, not linking words properly, getting the vowels slightly wrong, pronouncing voiced consonants at the ends of words as voiceless and using German Ls. At least that's how I usually spot Germans speaking English.
    I've found that my German friends tend to add so much emphasis on the end of a word, it almost sounds sarcastic. The V/W thing can be quite comical though, I remember my exchange partner asking for me to pass the winiger. Also perhaps the pronunciation of s, is more like that of a z and that can be another indication.

It's actually really hard to think of things on the spot, but they're a few.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Oh yeah. In response to that post of hobnob's: pronouncing an A like an E is always a dead giveaway. And generally not pronouncing vowels loosely and fluidly enough. Also, pronouncing a V like an F.

13
    ReputationRep:
    (Original post by gooner1592)
    Saluuuuut KJ! Ach....ich fühle mich jetzt wie jemanden mir sagen wird, "hau ab!":p: Meh

Erm...ja es geht gut, danke Für dich? Hast du heute viel getan? Ich habe persönlich nichts getan, und im Moment mache ich ein bißchen Revision für meine Prüfungen nächstes Woche:eek: Hast du Prüfungen?:afraid:

Hehe... ja es geht für mich gut, danke, aber ich bin sehr müde, weil ich sehr schlecht gestern Abend schlief! Heute habe ich mich die Haare schneiden gelassen, die jetzt SO kurz ist! Ich denke, dass ich sie mag, aber sie werden gewöhnend nehmen! (Okay that blatantly made no sense -how could I say "It will take some getting used to" more fluently? & btw am I right in saying "sie" for "it" since I'm referring to a plural noun?! Sorry I have issues with the word "it" :p:)

Nein, glücklicherweise habe ich keine Prüfungen, machst du "die Wiederholungen AS"? (Dunno if that made sense or not - lol) Ich bin noch nur in "L6th" (Sorry, I don't know the German equivalent - my knowledge of the German education is 0!). Viel Erfolg mit mit den Prüfungen!

WOW, that was a mess and a half! Hope you got the general gist of things!

15
    ReputationRep:
    Righto Leute, I'm back off to Schland. Bis bald!

0
    ReputationRep:
    guys if you have some spare time ive posted the start of my german coursework so if your bored with nothing to do you could always have a read though for me thanks!

11
    ReputationRep:
    (Original post by kjc_us)
    Hehe... ja es geht für mich gut, danke, aber ich bin sehr müde, weil ich sehr schlecht gestern Abend schlief! Heute habe ich mich die Haare schneiden gelassen, die jetzt SO kurz ist! Ich denke, dass ich sie mag, aber sie werden gewöhnend nehmen! (Okay that blatantly made no sense -how could I say "It will take some getting used to" more fluently? & btw am I right in saying "sie" for "it" since I'm referring to a plural noun?! Sorry I have issues with the word "it" :p:)

Nein, glücklicherweise habe ich keine Prüfungen, machst du "die Wiederholungen AS"? (Dunno if that made sense or not - lol) Ich bin noch nur in "L6th" (Sorry, I don't know the German equivalent - my knowledge of the German education is 0!). Viel Erfolg mit mit den Prüfungen!

WOW, that was a mess and a half! Hope you got the general gist of things!
    It will take some getting used to = Es wird Zeit daran gewöhnt zu werden (I think:p:)

Es ist gut aber, dass du keine Prüfungen diesem Januar haben Ich habe gar keine Energie die meinige* zu machen, und ich habe nichts bei der Wiederholung getan Heh...das gesagt aber, glaube ich dass ich eines besseres Note für Chimie bekommen wird, weil ich bemerkt habe, dass ich nur kleine Fehler im Sommer gemacht habe; jetzt fühle ich mich bessere in Bezug auf die allegemeine Inhalt des Prüfungs, und meine Mathe ist heute besserer als im Sommer;yes; Jetzt denke ich mit einem klaren kühlen Kopf;yes;

To answer your question about the Lower sixth, the phrase for Lower Sixth Form is "zwölfte Klasse", if I remember correctly

Ach....ich muß jetzt meine Lernen wieder machen... also.... Tschüß:ciao:

*(could Billy/Elizabeth/Fleece tell me whether this is right for the possessive pronoun "mine", please? I doubt it is for some reason)

**Feel free to pick apart my grammar mistakes in this post everybody**
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Es ist gut aber, dass du im Januar keine Prüfungen hast Ich habe gar keine Energie meine(/die meinen? But I think that's quite archaic better check that one with hobnob to make sure I'm not making things up) zu schreiben (you don't 'do' exams, you 'write' them), und ich habe keine Wiederholung getan(/ ich habe nicht angefangen, alles zu wiederholen) Heh...das gesagt (I don't know whether you can say this...) aber, glaube ich dass ich eine bessere Note für Chemie bekommen werde weil ich bemerkt habe, dass ich nur kleine Fehler im Sommer gemacht habe; jetzt fühle ich mich besser in Bezug auf den allegemeinen Inhalt der Prüfung, und meine Mathe ist heute besser (betterer? :p:) als im Sommer;yes; Jetzt denke ich mit einem klaren kühlen Kopf;yes;

To answer your question about the Lower sixth, the phrase for Lower Sixth Form is "zwölfte Klasse", if I remember correctly

Ach....ich muß jetzt wieder ans Lernen... also.... Tschüß:ciao:

*(could Billy/Elizabeth/Fleece tell me whether this is right for the possessive pronoun "mine", please? I doubt it is for some reason)

**Feel free to pick apart my grammar mistakes in this post everybody**
    (Original post by kjc_us)
    how could I say "It will take some getting used to" more fluently?
    How about: "es wird Zeit brauchen, bevor ich mich daran gewöhne"?

11
    ReputationRep:
    How about: "es wird Zeit brauchen, bevor ich mich daran gewöhne"?
    Woops That was one bad post of mine:p: Thanks for the corrections though Billy The thing with the possessive pronouns is that saying "Ich habe gar keine Energie meine zu schreiben..." just feels so wrong:p: That said of course..."die meinige" didn't feel too good when I was using it either. Thanks Billy

Wie geht's heute?
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Woops That was one bad post of mine:p: Thanks for the corrections though Billy The thing with the possessive pronouns is that saying "Ich habe gar keine Energie meine zu schreiben..." just feels so wrong:p: That said of course..."die meinige" didn't feel too good when I was using it either. Thanks Billy

Wie geht's heute?
    Yeah, I don't think it's particularly common in German. But then using "les miens" isn't particularly common in French (and I presume it's that that you were trying to reproduce).

Mir geht es ganz ok, danke. Ich fahr morgen wieder nach Cambridge und hab im Moment überhaupt keine Lust, wieder mit der Arbeit anzufangen...

15
    ReputationRep:
    Ich bin sooooo gelangweilt...Ich bin am Birmingham Flughafen...es gibt noch 2 Stunden bis ich fliege...

11
    ReputationRep:
    Yeah, I don't think it's particularly common in German. But then using "les miens" isn't particularly common in French (and I presume it's that that you were trying to reproduce).

Mir geht es ganz ok, danke. Ich fahr morgen wieder nach Cambridge und hab im Moment überhaupt keine Lust, wieder mit der Arbeit anzufangen...
    :p: As always...I did actually make a French link I really do need to get out of the habit of doing that:cool:

:p: Ich bin sicher dass als du wieder nach Cambridge ankomme, wirst du fertig für die Arbeit sein Wann beginnen wieder deine Mathestunde, Billy?

15
    ReputationRep:
    Hallo, lange nicht gesehen (oder lange nicht gepostet. :p: ). Wie geht es euch? Ich hoffe, dass ihr alle schöne Weihnachten & Neujahr gehabt habt. Ich bin momentan mit Mathe/Biologie Wiederholung beschäftigt und mein Deutsch ist deshalb etwas aus der Übung - ich musste mein Deutsch Kursarbeit über Weihnachten machen, aber ich habe sie nur gestern angefangen.
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    :p: As always...I did actually make a French link I really do need to get out of the habit of doing that:cool:

:p: Ich bin sicher dass als du wieder nach Cambridge ankomme, wirst du fertig für die Arbeit sein Wann beginnen wieder deine Mathestunde, Billy?
    Am 17. Aber ich hab am 14. noch Prüfungen.

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• University of Bradford
    All faculties Undergraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Buckinghamshire New University
    All Faculties Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Heriot-Watt University
    All Schools Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.