Turn on thread page Beta
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by Fleece)
    Ich bin aber im Bett (der Vorteil eines Laptops )
    Oh, all right, I'll give you the benefit of the doubt.:p:

15
    ReputationRep:
    It's getting to the point of excruciatingly boring though. Been in it since Friday. :-\
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    It's getting to the point of excruciatingly boring though. Been in it since Friday. :-\
    OK, that does suck. But it could be worse - you could be in hospital and not even have access to your computer.

0
    ReputationRep:
    (Original post by hobnob)
    Was, sind wir jetzt wieder per Sie?
    Aha, ich dachte "Sie" ist der Plural von "du" Jetzt, erinnre ich es ist "ihr".

Naja, it seems I am the one who is blöd! (No idea how to formulate that in German)
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by wtid)
    Naja, it seems I am the one who is blöd! (No idea how to formulate that in German)
    "Sieht ganz so aus, als sei ich derjenige, der hier blöd ist."
    • Wiki Support Team

14
    ReputationRep:
    Wiki Support Team
    Otherwise known as "don't worry about it". :p:

15
    ReputationRep:
    OK, that does suck. But it could be worse - you could be in hospital and not even have access to your computer.
    Yeah...that happened before. Rubbish.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Yeah...that happened before. Rubbish.
    Yes, I've been there as well.
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by generalebriety)
    Otherwise known as "don't worry about it". :p:
    Genau.

0
    ReputationRep:
    Hey,
    anybody still awake?
    Again I´m doing my homework and I have a little question:

Is it:
    "By this sentence he tries to express....."
    or:
    "With this sentence he tries to express...." ?

15
    ReputationRep:
    I'd go for the second one

0
    ReputationRep:
    You 2 are always up quite late, aren't you :p: Especially you gembarla, doing your homework at 2am, crazy!

Billy, hast du "The German Learners Handbook" mit du/dich(?) (can you even structure a sentence like that in German?) oder ist es bei zu Hause?

Also, I forgot the thing about zu Hause/Zuhause again. Which should I use when?

15
    ReputationRep:
    I haven't been to bed yet Crazy times. Took a 9am trip to Kaufland.

zuhause and zu Hause are pretty much interchangeable, so it doesn't matter basically. Just make sure if you use zuhause the 'z' is not a capital.

Re: your sentence... it'd be "mit dir" if anything..because mit takes the dative. But that sentence is a little dodgy. I'd probably say "hast du es dabei" or something.

And instead of "ist es bei zu Hause" - just leave out the "bei" and say "ist es zu Hause?" or "ist es daheim".
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Re: your sentence... it'd be "mit dir" if anything..because mit takes the dative. But that sentence is a little dodgy. I'd probably say "hast du es dabei" or something.
    "Hast du es dabei?" is the correct translation. You wouldn't really say "hast du es mit dir?", but "hast du es mit?" works (although it's a bit colloquial).

15
    ReputationRep:
    Hey hobnob,
    I don't suppose you know where one can dispose of an energy lightbulb in Germany do you?! There doesn't seem to be a bin for it...which is odd because there's a bin for EVERYTHING. :ninja:

0
    ReputationRep:
    Hallo Leute. Ich bin seit langem hier ja nicht gekommen. :eek:

Jedenfalls wie geht's euch? Mir geht's toll, weil ich Angebote von der Universität Sheffield und der Universität Nottingham (für Deutsch und Russisch) erhalten habe. Sie sind bestimmt meine Lieblingsuniversitäten aber es gelingt mir leider gar nicht, zwischen den beiden zu entscheiden. Zum Glück gibt es bald die Chance, die tatsächlichen Abteilungen zu besichtigen also hoffentlich werden die Besuche mir bei der abschließenden Entscheidung helfen!

Kurz vor Weihnachten sind ich und ein Freund einen Tag lang nach Berlin gegangen (glaube, dass ich das hier schon gesagt hatte). Unsere kleine Reise war fantastisch (Berlin ist doch eine schöne Stadt) und deswegen planen wir jetzt diesen Sommer mit einer Interrailing-Karte durch Frankreich, Deutschland und vielleicht die Schweiz zu fahren. Diese Reise wird jedoch wohl viel mehr Planung benötigen! In Berlin hatten wir einige ähm.. interessante Augenblicke während wir versuchten herauszufinden, welchen Zug zu erreichen, nachdem wir aufgrund der Verspätung des Flugs zum Bahnhof gelaufen waren :p:

Ich hoffe sie klappt!
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    Hey hobnob,
    I don't suppose you know where one can dispose of an energy lightbulb in Germany do you?! There doesn't seem to be a bin for it...which is odd because there's a bin for EVERYTHING. :ninja:
    Sondermüll, I think, but I'm not really a recycling expert...

Edit: I just checked - energy lightbulbs contain mercury or other heavy metals, so definitely Sondermüll. You might be able to return it to the shop you bought it from, otherwise you'll just have to check your Abfallkalender (you've got one of those, right?) for the dates.

0
    ReputationRep:
    (Original post by Titaniyum)
    In Berlin hatten wir einige ähm.. interessante Augenblicke während wir versuchten herauszufinden, welchen Zug zu erreichen, nachdem wir aufgrund der Verspätung des Flugs zum Bahnhof gelaufen waren :p:
    I generally understand the rest of it, just not this bit. Can anyone tell me what it says please? :cool:
    • PS Helper

12
    ReputationRep:
    PS Helper
    (Original post by wtid)
    I generally understand the rest of it, just not this bit. Can anyone tell me what it says please? :cool:
    Their plane was late, so they had to rush to the station and make a very rapid decision as to which train to take. (That's how I read it, anyway).

15
    ReputationRep:
    Sondermüll, I think, but I'm not really a recycling expert...

Edit: I just checked - energy lightbulbs contain mercury or other heavy metals, so definitely Sondermüll. You might be able to return it to the shop you bought it from, otherwise you'll just have to check your Abfallkalender (you've got one of those, right?) for the dates.
    Thank youuuuu.

Don't think we have an Abfallkalender....I'm in halls though

Turn on thread page Beta
Updated: December 18, 2013

University open days

• University of Bradford
    All faculties Undergraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Buckinghamshire New University
    All Faculties Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
  • Heriot-Watt University
    All Schools Postgraduate
    Wed, 21 Nov '18
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.