Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    My friends kept telling me that I send people the 'wrong signals', and I never really knew what they meant or why it mattered, but I now kind of see it.

    I can never really tell when I'm flirting or not. I'm a pretty chatty and friendly person in general, and I guess people misinterpret me as being flirtatious. And then, when they realize I've been leading them on (accidentally), the potential friendship becomes awkward.

    How do I stop myself from sending these 'wrong signals', because this happens to me way too much. :sigh:
    Offline

    17
    ReputationRep:
    I wink at people but I swear it's by accident :lol: Apparently that's a wrong signal too
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Reachin4TheStars)
    I wink at people but I swear it's by accident :lol: Apparently that's a wrong signal too
    The image I have in my head is too funny. :rofl:
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by ||TheUnknown||)
    The image I have in my head is too funny. :rofl:
    Oh God :lol: Please help me Lord
    • Community Assistant
    • Clearing and Applications Advisor
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Community Assistant
    Clearing and Applications Advisor
    (Original post by Reachin4TheStars)
    Oh God :lol: Please help me Lord
    Lord Cheesus can help you :hugs:

    (Original post by ||TheUnknown||)
    My friends kept telling me that I send people the 'wrong signals', and I never really knew what they meant or why it mattered, but I now kind of see it.

    I can never really tell when I'm flirting or not. I'm a pretty chatty and friendly person in general, and I guess people misinterpret me as being flirtatious. And then, when they realize I've been leading them on (accidentally), the potential friendship becomes awkward.

    How do I stop myself from sending these 'wrong signals', because this happens to me way too much. :sigh:
    Hmm - a tricky one.
    Understand how you flirt so that when you do, you direct it at the right people, at the right times?
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    Lord Cheesus can help you :hugs:


    Hmm - a tricky one.
    Understand how you flirt so that when you do, you direct it at the right people, at the right times?
    yessss!!!! im so gladdd, basically what i do, i randomly wink at people when i walk past or something and it's just messed up, but it just happens like my motor neurons are sending random signals to my brain, it's not fair
    • Community Assistant
    • Clearing and Applications Advisor
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Community Assistant
    Clearing and Applications Advisor
    (Original post by Reachin4TheStars)
    yessss!!!! im so gladdd, basically what i do, i randomly wink at people when i walk past or something and it's just messed up, but it just happens like my motor neurons are sending random signals to my brain, it's not fair

    Ah ok. *writes notes down on paper*Hmmm.
    I know just the thing. Drink coconut milk using a spoon and sneeze upside down for 2 days.
    Then you should be all good. Any problems come back to me and we'll have another chat :hugs:
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)

    Ah ok. *writes notes down on paper*Hmmm.
    I know just the thing. Drink coconut milk using a spoon and sneeze upside down for 2 days.
    Then you should be all good. Any problems come back to me and we'll have another chat :hugs:
    lmaooo, consequently my dad just bought coconut water today but how do I sneeze upside down? Like do a headstand and sneeze? lol x
    Haha may God bless you lord cheesus
    • Community Assistant
    • Clearing and Applications Advisor
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Community Assistant
    Clearing and Applications Advisor
    (Original post by Reachin4TheStars)
    lmaooo, consequently my dad just bought coconut water today but how do I sneeze upside down? Like do a headstand and sneeze? lol x
    Haha may God bless you lord cheesus
    :rofl:
    I'd recommend doing it on the sofa, against a wall, surrounded by cushions just in case you fall!
    Safety comes first with Lord Cheesus :yy:
    And Lord Cheesus grants you a blessing also
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    :rofl:
    I'd recommend doing it on the sofa, against a wall, surrounded by cushions just in case you fall!
    Safety comes first with Lord Cheesus :yy:
    And Lord Cheesus grants you a blessing also
    Oh dayuummmm your a tough cookie :lol: Safety is always first
    Haha, I'm blessed, thank you
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by ||TheUnknown||)
    My friends kept telling me that I send people the 'wrong signals', and I never really knew what they meant or why it mattered, but I now kind of see it.

    I can never really tell when I'm flirting or not. I'm a pretty chatty and friendly person in general, and I guess people misinterpret me as being flirtatious. And then, when they realize I've been leading them on (accidentally), the potential friendship becomes awkward.

    How do I stop myself from sending these 'wrong signals', because this happens to me way too much. :sigh:
    I swear that sometimes, I have absolutely no idea what classifies as flirting and what doesn't. :rofl:
    • Community Assistant
    • Clearing and Applications Advisor
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Community Assistant
    Clearing and Applications Advisor
    (Original post by Reachin4TheStars)
    Oh dayuummmm your a tough cookie :lol: Safety is always first
    Haha, I'm blessed, thank you
    np :hugs:
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by Reachin4TheStars)
    I wink at people but I swear it's by accident :lol: Apparently that's a wrong signal too
    prsom :rofl:
    • Very Important Poster
    Offline

    21
    ReputationRep:
    Very Important Poster
    (Original post by ||TheUnknown||)
    I can never really tell when I'm flirting or not. I'm a pretty chatty and friendly person in general, and I guess people misinterpret me as being flirtatious. And then, when they realize I've been leading them on (accidentally), the potential friendship becomes awkward.

    Well then that's their fault isn't it? You're not exactly doing it on purpose so I don't think you should feel hard on yourself.
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Rhaenys10)
    prsom :rofl:
    lmao ennit sometimes my friends just start laughing cuz ive randomly winked at them :lol:
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by ||TheUnknown||)
    How do I stop myself from sending these 'wrong signals', because this happens to me way too much. :sigh:



    Imagine you are talking to your Grandad..
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by UWS)
    Well then that's their fault isn't it? You're not exactly doing it on purpose so I don't think you should feel hard on yourself.
    That's true but I hate that feeling afterwards when I've realised that I've left a person feeling confused or hurt.
    (Original post by ANM775)
    Imagine you are talking to your Grandad..
    Both my granddads died before I met them. Who next?
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by ||TheUnknown||)
    Both my granddads died before I met them. Who next?


    You can Imagine you're talking to your brother then.
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by ||TheUnknown||)
    My friends kept telling me that I send people the 'wrong signals', and I never really knew what they meant or why it mattered, but I now kind of see it.

    I can never really tell when I'm flirting or not. I'm a pretty chatty and friendly person in general, and I guess people misinterpret me as being flirtatious. And then, when they realize I've been leading them on (accidentally), the potential friendship becomes awkward.

    How do I stop myself from sending these 'wrong signals', because this happens to me way too much. :sigh:
    In my honest opinion there's not much you can do a lot of the time: Whenever a guy is approached by a girl he finds reasonably attractive and engages in a convo the guy immediately thinks: "Wow I'm hitting it off great with this chick, perhaps she will be my future GF". For instance I was speaking to a girl in my class for the first time and hours later she follows me on instagram and I couldn't help but think it lol. Obviously this is really immature to think like this but I'm 16. I really don't blame myself tbh.


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    20
    ReputationRep:
    Some lads in my friend group will class any time a girl seems to be marginally close with somebody in any way as flirting, I think if you're a girl with solid banter you're basically bound to fall into this trap.

    I take the harsh view that if you're just being friendly and they wrongly assume that its flirting then it's their own fault and you shouldn't have to tiptoe around people just to avoid letting them make fools of themselves. There's not much I can think of that you can realistically do that isn't just holding back your actual personality, which sounds a bit tiring.
    Spoiler:
    Show
    of course if what you're actually doing is going around grabbing dudes' junk all the time maaayyybe dial it back a little but I'm assuming you're not that weird
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: October 29, 2016
The home of Results and Clearing

3,045

people online now

1,567,000

students helped last year
Poll
Do you want your parents to be with you when you collect your A-level results?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.