Turn on thread page Beta

need help for my french speaking exam! its about work and work experience watch

0
    ReputationRep:
    its all been checked, i just want to know what kind of grade my first two questions would get me as i have the exam in a week

first question is do you have a little job at the moment

Oui, pour le moment j'ai un petit boulot. Je travaille dans un café à st Ives qui s'appelle "River Tea Rooms". Le travail est assez agréable car enfin je peux gagner un peu d'argent. Ça me permet de m'acheter des vêtements. Au café, je sers les clients et parfois je fais aussi la vaisselle. Quelques fois il y a beaucoup trop de monde ce qui peut être stressant. Ce petit boulot je l'ai trouvé moi-même. J'ai commencé à travailler ici au début de l'été. C'était très bien car c'est en été que je dépense le plus. Mes parents n'ont plus besoin de m'aider tellement. Je pense qu'ils sont bien heureux. Tous les dimanches je travaille de dix heures et demi du matin à cinq heures de l'après-midi. Le travail me plait mais il peut être fatigant. Heureusement c'est seulement une fois par semaine et mes collègues sont charmantes.

second question is what did you do for your work experience

Pour mon stage j'ai travaillé dans un supermarché qui s'appelle "Waitrose". À mon avis, c'était parfait parce que Je voulais un petit boulot pour gagner un petit peu d'argent. Le premier lundi c'était un jour férié, je suis alle au cinema pour voir un film mais j'etais en retard et le film avait deja commence. Le temps à passe bien vite, peut être parce que j'ai aimé mon travail. J'ai travaillé six heures tous les jours, du lundi au vendredi. Je commençais à dix heures du matin et finissais cinq heures de l'après-midi. Avec une heure de repos pour mon déjeuner. Mes collègues étaient très sympas et elles s'occupaient de moi. Je crois que j'ai bien travaillé car elles m'ont même offert du travail avec elles lorsque j'aurai seize ans!

Poll
A-level students - how do you feel about your results?
Useful resources

Study tools

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Thinking about uni already?

Thinking about uni already?

See where you can apply with our uni match tool

Student chat

Ask a question

Chat to other GCSE students and get your study questions answered.

Creating

Make study resources

Create all the resources you need to get the grades.

Planner

Create your own Study Plan

Organise all your homework and exams so you never miss another deadline.

Resources by subject

From flashcards to mind maps; there's everything you need for all of your GCSE subjects.

Papers

Find past papers

100s of GCSE past papers for all your subjects at your fingertips.

Help out other students

Can you help? Study help unanswered threads

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.