Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

I'm avoiding doing revision AMA Watch

    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by AndrewSCO)
    Suppose that S1, S2, ... ⊂ T are disjoint countable sets.

    Then S = S i Si is a countable set.
    I
    Don't know what any of
    That means tbh mate
    • Community Assistant
    Offline

    19
    ReputationRep:
    Community Assistant
    (Original post by fefssdf)
    I
    Don't know what any of
    That means tbh mate
    I copy and pasted it from a Brown University pdf file neither do I
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    I should be revising for my uni exams but I've just lost all motivation
    Ask me anything
    I know how you're feeling. I am feeling the same. You should try watching motivational videos on youtube. Its a short term solution but maybe a range of em will help kickstart your gears and you can be in revision mode. Self development books help too if you are thinking of starting a hobby (hobbies imo help overcome depressiom and anxoety).

    Try it out

    Posted from TSR Mobile
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by Omaomz)
    I know how you're feeling. I am feeling the same. You should try watching motivational videos on youtube. Its a short term solution but maybe a range of em will help kickstart your gears and you can be in revision mode. Self development books help too if you are thinking of starting a hobby (hobbies imo help overcome depressiom and anxoety).

    Try it out

    Posted from TSR Mobile
    The hobby idea is a good one ; considering trying various sports when I get back to uni to try and enjoy myself more
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    The hobby idea is a good one ; considering trying various sports when I get back to uni to try and enjoy myself more
    Sports and reading has really helped for me. I hope it does the same for you! . The gym is a good place to start if you have no clue on what sports you want to do. But it does take a lot of time so dont give up on these hobbies if your feelings haven't changed. Keep your eye on the ball at all times and you will feel better. Also socialise more and talk to lots more people and be Confident! . If you want to know anything else let me know

    Good luck

    Posted from TSR Mobile
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by Omaomz)
    Sports and reading has really helped for me. I hope it does the same for you! . The gym is a good place to start if you have no clue on what sports you want to do. But it does take a lot of time so dont give up on these hobbies if your feelings haven't changed. Keep your eye on the ball at all times and you will feel better. Also socialise more and talk to lots more people and be Confident! . If you want to know anything else let me know

    Good luck

    Posted from TSR Mobile
    Yh that's the thing I feel like I'll go along and I won't like it and then I'll just quit but I guess if I make a proper routine of it then it might not be too bad ; there's loads of activities on offer at my uni so I really should try some of them and hopefully I find something I enjoy !
    Offline

    19
    ReputationRep:
    Hows Uni?

    Posted from TSR Mobile
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by Lychee627)
    Hows Uni?

    Posted from TSR Mobile
    Not good
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    Not good
    Still working?
    Offline

    15
    ReputationRep:
    me and u brother in the same boat
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by pringles321)
    me and u brother in the same boat
    Glad I'm not the only one
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    lol if you're any good at prooving things to do with countable and uncountable infinite sets


    This video helped me a lot. To prove countability
    1) Show that there exists a bijective function which maps the set you're proving to the set of natural numbers
    2)Show that elements can be placed in order so that there isn't any that repeats

    Some other vid here and this useful booklet.

    I have geometry exam in 2 days and only just started revision... but I keep procrastinating
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by kkboyk)


    This video helped me a lot. To prove countability
    1) Show that there exists a bijective function which maps the set you're proving to the set of natural numbers
    2)Show that elements can be placed in order so that there isn't any that repeats

    Some other vid here and this useful booklet.

    I have geometry exam in 2 days and only just started revision... but I keep procrastinating
    Ah thank you !! I'm gonna watch that video tomorrow along with the other one and also look at your booklet haha ... omg two days lmao good luck
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    Ah thank you !! I'm gonna watch that video tomorrow along with the other one and also look at your booklet haha ... omg two days lmao good luck
    I'm just gonna fail that one, and revise for the others. I hate geometry (=_=)
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by kkboyk)
    I'm just gonna fail that one, and revise for the others. I hate geometry (=_=)
    I have two exams and I'm gonna fail at least 50% guaranteed but at the end of the day you only need 40% to pass so might justness fluke it
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    I should be revising for my uni exams but I've just lost all motivation
    Ask me anything
    Lol this is what I always do!

    (Original post by retro_turtles)
    I had an exam today, it wasn't until yesterday i decided to do proper revision:rofl:
    How did it go?x
    • Welcome Squad
    Offline

    15
    ReputationRep:
    Welcome Squad
    (Original post by sunshine774)
    Lol this is what I always do!


    How did it go?x
    it went well
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by retro_turtles)
    it went well
    That's good!x
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    I have two exams and I'm gonna fail at least 50% guaranteed but at the end of the day you only need 40% to pass so might justness fluke it
    Which exams in particular? I'm looking forward for Calculus.
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by kkboyk)
    Which exams in particular? I'm looking forward for Calculus.
    Foundations in pure maths and probability
    I'm screwed
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Would you like to hibernate through the winter months?
    Useful resources
    AtCTs

    Ask the Community Team

    Got a question about the site content or our moderation? Ask here.

    Welcome Lounge

    Welcome Lounge

    We're a friendly bunch. Post here if you're new to TSR.

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.