xRazox123
Badges: 2
Rep:
?
Report Thread starter 2 years ago
Hi quick question, do these 2 sentences mean the same thing.....

La decisión fue tomada por el primer ministro

AND

La decisión la tomó el primer ministro

Posted from TSR Mobile
0
reply
Sinsonte
Badges: 14
Rep:
?
Report 2 years ago
(Original post by xRazox123)

AND

Posted from TSR Mobile
The second one is kinda weird.
It would be more natural as:"el primer ministro tomó la decisión".
1
reply
Plantagenet Crown
Badges: 20
Rep:
?
Report 2 years ago
(Original post by xRazox123)

AND

Posted from TSR Mobile
(Original post by Sinsonte)
The second one is kinda weird.
It would be more natural as:"el primer ministro tomó la decisión".
They do mean the same thing, but the first structure is barely used in modern day Spanish. Also, Sinsonte, there's nothing odd about the second sentence, that structure is used all the time in Spanish..
0
reply
xRazox123
Badges: 2
Rep:
?
Report Thread starter 2 years ago
(Original post by Plantagenet Crown)
They do mean the same thing, but the first structure is barely used in modern day Spanish. Also, Sinsonte, there's nothing odd about the second sentence, that structure is used all the time in Spanish..
Thank You very much!!

Posted from TSR Mobile
0
reply
Sinsonte
Rep:
?
Report 2 years ago
Well they do mean the same indeed, but as a native speaker, I can assure you that the second structure is a bit odd, I don't know if it's reached like that but having to articles like that: La decision la tomó..." Maybe in a different region it's more used but it's odd for me. 😅
0
reply
Plantagenet Crown
Rep:
?
Report 2 years ago
Well they do mean the same indeed, but as a native speaker, I can assure you that the second structure is a bit odd, I don't know if it's reached like that but having to articles like that: La decision la tomó..." Maybe in a different region it's more used but it's odd for me. 😅
I'm also a native speaker and I've heard that structure a lot, so yeah, maybe it depends on the region..

It probably wouldn't be phrased like that in an article, more common in every day speech I think.
0
reply
Sinsonte
Rep:
?
Report 2 years ago
I'm also a native speaker and I've heard that structure a lot, so yeah, maybe it depends on the region..

It probably wouldn't be phrased like that in an article, more common in every day speech I think.
Ostras! De qué parte eres? Yo soy de Barcelona! Y cuánto tiempo llevas aquí?
0
reply
Plantagenet Crown
Rep:
?
Report 2 years ago
Ostras! De qué parte eres? Yo soy de Barcelona! Y cuánto tiempo llevas aquí?
Barcelona! Me encantaría visitarla, todos dicen que es una ciudad preciosa.

Bueno, mis abuelos maternos proceden de Córdoba, pero se mudaron a Madrid en los 60 así que mi madre y mis tíos maternos han nacido todos allí y son ya madrileños típicos jaja. Y allí es donde paso la mayor parte del tiempo cuando voy a España. En cambio, por parte de mi padre soy gallego

Yo nunca he vivido en España: nací y me crié en Londres, pero como llevo hablando con mis padres en castellano desde pequeño y paso prácticamente todas las vacaciones en España, soy bilingüe :yep:

¿Y tú? ¿Vives en Inglaterra?
0
reply
Sinsonte
Rep:
?
Report 2 years ago
Barcelona! Me encantaría visitarla, todos dicen que es una ciudad preciosa.

Bueno, mis abuelos maternos proceden de Córdoba, pero se mudaron a Madrid en los 60 así que mi madre y mis tíos maternos han nacido todos allí y son ya madrileños típicos jaja. Y allí es donde paso la mayor parte del tiempo cuando voy a España. En cambio, por parte de mi padre soy gallego

Yo nunca he vivido en España: nací y me crié en Londres, pero como llevo hablando con mis padres en castellano desde pequeño y paso prácticamente todas las vacaciones en España, soy bilingüe :yep:

¿Y tú? ¿Vives en Inglaterra?
Siiiii recomendadisimo!! Barcelona es preciosa!! Te vas a enamorar!!

WoW!! Te pareces a mi pero en versión española jaja! Mis padres son indios pero yo nací en España y ahora estoy viviendo en Birmingham, bueno, desde hace 2 años ya. Por ello soy políglota haha 😁
1
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

University open days

• University of East Anglia
    PGCE Open day Postgraduate
    Tue, 3 Mar '20
  • University of Bradford
    Postgraduate Open day/Evening Postgraduate
    Tue, 3 Mar '20
  • Queen's University Belfast
    Postgraduate LIVE Masters & PhD Study Fair Postgraduate
    Wed, 4 Mar '20

Do you get study leave?