Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    • Thread Starter
    Offline

    6
    ReputationRep:
    Currently 2ndyear student nurse, any questions about personal statement, applications, interviews or uni life, Ask Awayy!
    Offline

    8
    ReputationRep:
    Which university are you at?
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by shayy16)
    Currently 2ndyear student nurse, any questions about personal statement, applications, interviews or uni life, Ask Awayy!
    Interviews. How do you prepare? lol.

    x
    • Thread Starter
    Offline

    6
    ReputationRep:
    (Original post by Amy. J S)
    Interviews. How do you prepare? lol.

    x
    Hey Amy,

    May I know which course you're applying for. Every universities have different layout of interviews. Usually if its for nursing they do numeracy and literacy test which you can pass with flying colours lol.
    As for interviews, don't sweat it because tbh they're all legit basic questions, if you know what you're gonna say and can rely on past experiences when asked for examples then you'll ace it.
    The most important questions they'll ask are:
    1) Why nursing
    2) or why that specific field (if you're doing adult) why not child?
    3) Any experiences you have related to the course
    4) Difficult situation and how you've overcome it
    5) They may give you a scenario and ask you how you'd deal with it or what do you see wrong in that scenario (could be any q's)

    OHHH and to prepare, just use flash cards or ask someone to ask those questions to you, it helps a lot that way and instead of memorising, understand it. Anyhow im rambling lol ok good luckkkk !
    Hope that answered your question x
    • Thread Starter
    Offline

    6
    ReputationRep:
    (Original post by MonoMikey)
    Which university are you at?
    City, University of London
    Offline

    8
    ReputationRep:
    (Original post by shayy16)
    City, University of London
    Oh very nice! I considered applying there but changed it last minute xD
    Offline

    5
    ReputationRep:
    What would be the best advice in the style of writing your personal statement? (Philosophy from my perspective)
    • Thread Starter
    Offline

    6
    ReputationRep:
    (Original post by MonoMikey)
    Oh very nice! I considered applying there but changed it last minute xD
    oh haha where'd you choose ?
    • Thread Starter
    Offline

    6
    ReputationRep:
    (Original post by Jackahz)
    What would be the best advice in the style of writing your personal statement? (Philosophy from my perspective)
    TBH as long as its clear that you show an understanding and knowledge to the course you're applying for, it's fine whichever style you choose to write. Mine was academic plus a couple of slangs here and there ngl lol
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by shayy16)
    TBH as long as its clear that you show an understanding and knowledge to the course you're applying for, it's fine whichever style you choose to write. Mine was academic plus a couple of slangs here and there ngl lol
    haha thanks, trying to get help from my sister but she's telling me to finish 1st draft ah
    • Thread Starter
    Offline

    6
    ReputationRep:
    (Original post by Jackahz)
    haha thanks, trying to get help from my sister but she's telling me to finish 1st draft ah
    Don't sweat it, just go with the flow, include you experiences and things like that but remember to keep within ONE A4 page only and write it in a style where the reader won't get bored of reading. Basically a very good presentation. All the best !
 
 
 
Reply
Submit reply
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: October 17, 2017
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    What newspaper do you read/prefer?
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.