The Student Room Group

How would you grade this snippet of this Spanish essay on a GCSE scale?

Hola¡! ¿Qué hay de nuevo?

Últimamente, he estado planeando mis vacaciones del otoño próxima con mis primas, mi tía y mi madre (¡una tarea muy emocionante!). Buscamos para un lugar pacífico y tranquilo, pero cerca de una playa con vistas pintorescas del mar. Tengo muchas ganas de probar la comida de culturas diferentes, para aprender frases de otros idiomas, para hacer nuevos amigas de países extranjeros, para comprar recuerdos y para hacer una multitud de recuerdos.
Sí, por supuesto - ¡vamos a viajar alrededor del mundo entero.. en un crucero! ¡Que increible!
Entonces, nos vamos a quedar en una variedad de países: nosotros pensamos que podríamos viajar a los Estados Unidos, Egipto, Japón, Alemania, China, y mi país favorito - ¡España, siempre!
La fecha de nuestra partida es el veintiuno de octubre.. ¡no puedo esperar!
(edited 3 years ago)
I don’t do Spanish but what tenses have u used
Reply 2
Original post by Mulji261101
I don’t do Spanish but what tenses have u used

This is just a snippet of my essay - it therefore only includes present, but the remaining text contains both the present and preterite tense
(edited 6 years ago)
Oh okay I do French and to get around a C/5 we need to use the past present and future tense but if we want to get high grades we have to use more tenses which I did in my previous writing and got an A in
My advice is if u wanna get a good grade is use as many tenses as u can with good accuracy as well as developing ur answer
Reply 5
Original post by Mulji261101
Oh okay I do French and to get around a C/5 we need to use the past present and future tense but if we want to get high grades we have to use more tenses which I did in my previous writing and got an A in


Which 'other tenses' do you mean?
Just a possible improvements firstly (if there's no comment it's just a correction)

planeando mis vacaciones de otoño próxima -> planeando lo que voy a hacer para mis próximas vacaciones, en las cuales me van a acompañar mis primas... - the way you use 'vacaciones' makes it seems like school break, otoño is masculine so 'próxima' is incorrect but you don't need to mention autumn anyway, 'en las cuales' is fancy and gets you marks; it matches the noun it describes, e.g. "Mi dormitorio (masc. sing.), en el cual tengo tres sillas,"

Buscamos para -> estamos buscando / buscamos

...culturas diferentes, para aprender..., para hacer... -> culturas diferentes, además de aprender..., hacer..., y... - para is repeated too much and not needed, and 'además de' is a nice connective

pensamos que podríamos -> pensamos que podemos / pensábamos que podríamos - you must either use two presents, or imperfect with conditional

To answer your question, I think this is A/A* level from this snippet alone - good range of tenses and vocabulary. Nice structure overall. I advise you use the subjunctive once or twice in the essay to really impress the examiner, even the imperfect subjunctive, and a couple compound phrases, e.g. "Inicialmente, habíamos planeado hacer.... pero al fin no fue posible porque..." (we had initially planned to do.... but in the end it wasn't possible because...), or double infinitive like "Me encanta poder hacer" (I love being able to do).
(edited 6 years ago)
Reply 7
Original post by Rey Felipe
Just a possible improvements firstly (if there's no comment it's just a correction)

planeando mis vacaciones de otoño próxima -> planeando lo que voy a hacer para mis próximas vacaciones, en las cuales me van a acompañar mis primas... - the way you use 'vacaciones' makes it seems like school break, otoño is masculine so 'próxima' is incorrect but you don't need to mention autumn anyway, 'en las cuales' is fancy and gets you marks; it matches the noun it describes, e.g. "Mi dormitorio (masc. sing.), en el cual tengo tres sillas,"

Buscamos para -> estamos buscando / buscamos

...culturas diferentes, para aprender..., para hacer... -> culturas diferentes, además de aprender..., hacer..., y... - para is repeated too much and not needed, and 'además de' is a nice connective

pensamos que podríamos -> pensamos que podemos / pensábamos que podríamos - you must either use two presents, or imperfect with conditional

To answer your question, I think this is A/A* level from this snippet alone - good range of tenses and vocabulary. Nice structure overall. I advise you use the subjunctive once or twice in the essay to really impress the examiner, even the imperfect subjunctive, and a couple compound phrases, e.g. "Inicialmente, habíamos planeado hacer.... pero al fin no fue posible porque..." (we had initially planned to do.... but in the end it wasn't possible because...), or double infinitive like "Me encanta poder hacer" (I love being able to do).


Thank you - an excellent answer!
Original post by gnewton12
Thank you - an excellent answer!


Glad I could help :smile:
Original post by gnewton12
Hola¡! ¿Qué hay de nuevo?

Últimamente, llevo planeando mis vacaciones para el próximo otoño en las cuales me acompañarán mis primas, mi tía y mi madre (¡una tarea muy emocionante!). Buscamos (no "para" needed) un lugar pacífico y tranquilo, pero uno que también esté cerca de una playa con vistas pintorescas al mar. Tengo muchas ganas de probar la comida de culturas diferentes, de aprender frases en otros idiomas, de hacer nuevos amigos de países extranjeros, además de comprar y hacer una multitud de recuerdos.
Sí, por supuesto - ¡vamos a viajar por el mundo entero.. en (no "un" needed) crucero! ¡Qué increíble!
Entonces, visitaremos una variedad de países: (no "nosotros" needed here) pensamos que podríamos viajar a los Estados Unidos, Egipto, Japón, Alemania, China, y mi país favorito - ¡siempre España!
La fecha de nuestra partida es el veintiuno de octubre.. ¡no veo la hora de que llegue!


Corrections in red.
(edited 6 years ago)

Quick Reply

Latest

Trending

Trending